• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

Helaas is het bij mijn H niet voorbereid, remschakelaar is aanwezig maar de koppelingschakelaar en bekabeling dus niet.

Nog even een vraagje over de CC , omdat ik die toch wel graag in zou bouwen.

Klopt het dat de bedrading vanaf de ECU naar de kopelingschakelaar loopt?!(die regelunit naast mijn gaspedaal?!)

(zo ja heeft iemand een idee welke pinnen ik moet hebben?) :wtf

Dit artikel al een beetje doorgespit maar wordt er niet veel wijzer van:(

http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/systems/automotive/How_to/Astra4/CruiseControl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

@dissie wrote:@suurtje wrote:Ja dat is waar ja ik ga nu op zoek naar een cd70 voor de astra en laat het voorlopig bij me GID of ik moet een mooi setje tegenkomen uiteraard want heb me zendai v41 eruit gehaald.

Waarom heb je de v41 er uit gehaald? En wat doe je er mee?

Ik heb de V41 eruit gehaald omdat ik naar CD70/DVD90 wil met CID uiteindelijk Hij is inmiddels al verkocht maar had vorige week een defecte bobine en me auto moest gekeurd worden en een grote beurt dus ik wacht er voorlopig nog even mee haha

over wat voor auto gaat het bij u?

een H?

want dan zit normaal alles al klaar.

oude pinker hendel eruit en nieuwe erin.

Beetje programeren en klaar.

soms moet rempedaal sensor nog gestoken worden.

Helaas is het bij mijn H niet voorbereid, remschakelaar is aanwezig maar de koppelingschakelaar en bekabeling dus niet.

Ook een reden is dat ik hem er uit heb gehaald is dat ik persoonlijk de radio te laag vind zitten en zeker met navigatie

het ligt er een beetje aan, het ene scherm is beter te zien als het andere, gelukkig zegt de truus ook waar je heen moet :jerry

@dissie wrote:@suurtje wrote:Ja dat is waar ja ik ga nu op zoek naar een cd70 voor de astra en laat het voorlopig bij me GID of ik moet een mooi setje tegenkomen uiteraard want heb me zendai v41 eruit gehaald.

Waarom heb je de v41 er uit gehaald? En wat doe je er mee?

Ik heb de V41 eruit gehaald omdat ik naar CD70/DVD90 wil met CID uiteindelijk Hij is inmiddels al verkocht maar had vorige week een defecte bobine en me auto moest gekeurd worden en een grote beurt dus ik wacht er voorlopig nog even mee haha

Ja dat is wel zo ja. Maar voor navigatie gebruikte ik de laatste tijd me telefoon die vind ik iets fijner en gebruikete van de zendai alleen maar de radiofunctie dus vond het ook een beetje zonde

Ook een reden is dat ik hem er uit heb gehaald is dat ik persoonlijk de radio te laag vind zitten en zeker met navigatie

het ligt er een beetje aan, het ene scherm is beter te zien als het andere, gelukkig zegt de truus ook waar je heen moet :jerry

@Zdenek wrote:Ik zit te denken om een K&N 57i open filterkitje op mijn Astra Twintop 1.8 te zetten, schijnbaar betere gasrespons en ook iets zuiniger? Rest blijft standaard. Wat vinden jullie, heeft het zin of is het dikke onzin? Of kan ik beter voor een andere inlegfilter gaan?

Scheelt wel iets, merk zelf een betere gasresponse maar qua verbruik doet het weinig extra's.

Qua vermogen scheelt het bij mijn Z16XEP een pk of 2 en 3 / 4 Nm ten opzichte van het standaard filter (gemeten op de bank bij UT).

Ja dat is wel zo ja. Maar voor navigatie gebruikte ik de laatste tijd me telefoon die vind ik iets fijner en gebruikete van de zendai alleen maar de radiofunctie dus vond het ook een beetje zonde

@Buscavidas wrote:bij die zendai zit ook je pook voor je scherm of lijkt dat alleen maar zo??

Nee daar heb je geen last van ik heb zelf dan de easytronic dus iets kleiner pookje denk ik

Terug
Naar boven