• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H op LPG

@Opeltje17 wrote:Je kan alleen zien welk type erin ligt door het kenteken in te drukken bij bijvoorbeeld VWE soms staat het dan bij handelsbenaming en anders kijk je effe bij vermogen en dan zoek je op wat de Z1.6XEP voor vermogen heeft en voilà.

En wat betreft de cilinder kop weet ik dat bij de Z1.8XER er ook LPG cilinder koppen zijn maar ook die moeten voortijdig vervangen worden dus ik zou gewoon zoeken voor een Z1.8XE in een astra H en op safe spelen of de gok wagen maar dat is natuurlijk je eigen keus.

Luuk

en zelfs deze gaskoppen zijn geen garantie voor ''Geen Cilinderkopproblemen meer'' bij deze motoren..

De Z14XEP heeft wel hardere zittingen als de Z16XEP en Z18XER

Willem

Hallo,

Het type motor blok dat hier in licht is de Z1.6XEP deze motoren zijn NIET geschikt voor gas deze hebben zachte klep zittingen waardoor de kleppen sneller inslijten

en je vele malen meer kans hebt dat je cilinder kop stuk gaat en kleppen verbranden.

Ik zou het je ten stelligste afraden en ook niet de Z1.8XER kiezen want deze heeft het zelfde als de 1.6

Je zou eventueel voor een astra G kunnen gaan met bijvoorbeeld een Z1.6SE,Z1.6SZR,Z1.6XE,Z1.8XE motor deze zijn wel geschikt maar bovenstaande absoluut niet.

De Z1.8XE licht trouwens ook in de astra H voor 2006 weet niet of alleen een astra H je voorkeur heeft.

Luuk

Hallo,

Het type motor blok dat hier in licht is de Z1.6XEP deze motoren zijn NIET geschikt voor gas deze hebben zachte klep zittingen waardoor de kleppen sneller inslijten

en je vele malen meer kans hebt dat je cilinder kop stuk gaat en kleppen verbranden.

Ik zou het je ten stelligste afraden en ook niet de Z1.8XER kiezen want deze heeft het zelfde als de 1.6

Je zou eventueel voor een astra G kunnen gaan met bijvoorbeeld een Z1.6SE,Z1.6SZR,Z1.6XE,Z1.8XE motor deze zijn wel geschikt maar bovenstaande absoluut niet.

De Z1.8XE licht trouwens ook in de astra H voor 2006 weet niet of alleen een astra H je voorkeur heeft.

Luuk

@opel-mark wrote:Als je iedere cilinder appart gecontrolleerd in wil spuiten dan denk ik dat je voor iedere cilinder appart een lambdasonde nodig hebt om het te controlleren toch ?

Het systeem werkt ongeveer hetzelfde als multipoint inspuiting. De benzine injectoren worden uitgeschakeld en de lpg injectoren nemen het over. De regeleenheid van het LPG systeem gebruikt de "data" van de normale ecu.

@opel-mark wrote:Als je iedere cilinder appart gecontrolleerd in wil spuiten dan denk ik dat je voor iedere cilinder appart een lambdasonde nodig hebt om het te controlleren toch ?

Het systeem werkt ongeveer hetzelfde als multipoint inspuiting. De benzine injectoren worden uitgeschakeld en de lpg injectoren nemen het over. De regeleenheid van het LPG systeem gebruikt de "data" van de normale ecu.

Gas betekent warmer lopen en minder vermogen, de 1.4 blinkt niet echt uit in vermogen dus het is mij een raadsel waarom je hier een gas installatie in zou willen hebben.

Mark

Gas betekent warmer lopen en minder vermogen, de 1.4 blinkt niet echt uit in vermogen dus het is mij een raadsel waarom je hier een gas installatie in zou willen hebben.

Mark

@robbie wat jij bedoeld zijn tikkende klep stoters dat is gewoon een euvel van de Z1.4XEP heb zelf ook een Z1.4XEP met tikkende klepstoters dit is alleen op te lossen door de stoters te vervangen.

Maar ik wil ook niet zeggen dat het niet kan maar het zijn gewoon mindere motoren om mee op gas te rijden en je hebt veel meer kans op vroegtijdige problemen.]

Luuk

@robbie wat jij bedoeld zijn tikkende klep stoters dat is gewoon een euvel van de Z1.4XEP heb zelf ook een Z1.4XEP met tikkende klepstoters dit is alleen op te lossen door de stoters te vervangen.

Maar ik wil ook niet zeggen dat het niet kan maar het zijn gewoon mindere motoren om mee op gas te rijden en je hebt veel meer kans op vroegtijdige problemen.]

Luuk

Ik heb een astra H z1.4xep bij km stand 70.000 gas ingebouwd van vialle LPI,nu 2jaar verder teller op 130.000 :shock: nog geen problemen gehad met installatie en auto. De auto maakt wel een tikkend geluid als stationeer loopt,maar als je beetje gas geeft is geluid weg dus met rijden merk je niks alleen als je stil staat voor bv stoplicht lijkt hij op een diesel.

Dit kan ook met de olie te maken hebben dat t te dik/dun is.

Ik heb een astra H z1.4xep bij km stand 70.000 gas ingebouwd van vialle LPI,nu 2jaar verder teller op 130.000 :shock: nog geen problemen gehad met installatie en auto. De auto maakt wel een tikkend geluid als stationeer loopt,maar als je beetje gas geeft is geluid weg dus met rijden merk je niks alleen als je stil staat voor bv stoplicht lijkt hij op een diesel.

Dit kan ook met de olie te maken hebben dat t te dik/dun is.

Als je iedere cilinder appart gecontrolleerd in wil spuiten dan denk ik dat je voor iedere cilinder appart een lambdasonde nodig hebt om het te controlleren toch ?

Als je iedere cilinder appart gecontrolleerd in wil spuiten dan denk ik dat je voor iedere cilinder appart een lambdasonde nodig hebt om het te controlleren toch ?

Hallo ik heb mijn astra 1.4 op lpg te koop staan als je interesse hebt moet je me maar even een pm sturen

Terug
Naar boven