• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H Radio vervangen met touchscreen kan dat ?

hallo , ik ben nieuw hier en zou graag iets willen vragen . ik rij met een opel astra h 5deurs van 2004 . mijn vraag is nu ik zou graag een nieuwe radio steken zo een touchscreen . maar zit met een ingebouwde radio met bedieningen aan het stuur . is het dan mogelijk om een nieuwe radio te steken ?

Welkom hier, is idd mogelijk zie vorige reactie..

Stel je wel eerste even voor in het daarvoor bedoelde topic!

Mogelijk, ik heb er een swissaudio inzitten, er zit een canbus adapter bij dus het is redelijk plug and play, enkel moet je wel de draden zien weg te werken want er zitten een hoop mogelijkheden extra bij met bijbehorende draden.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

gaat niet lukken met spijkers tenzij je het dashboard kastje eruit haalt en van achteren de radio er dan uitduwt

Mark

Ik heb de eerste keer toen ik de zendai in ging bouwen gewoon spijkers gebruikt en dashboardkastje laten zitten en ging gelijk zonder problemen

dan vraag ik me af waar jij je bedrading hebt gelaten en bijvoorbeeld je gps ontvanger.

bij mijn swissaudio heb ik behoorlijk wat van de achterkant waar de radio ikomt (plastic) weg moeten zagen om alles kwijt te kunnen raken

ik heb mijn scherm van boorcomputer en handschoenkastje ook uitgehaald om zo alles te kunnen plaatsen en mijn gps ontvanger te plaatsen .

ik had het dashboardkastje ook wel weggehaald maar pas na ik de radio eruit had gehaald met de spijkers maar hoefde niks weg te zagen en ik had de gps ontvanger bij de passagierskant onderaan bevestigd en de usb kabels had ik in me dashboardkastje liggen

Ik ben benieuwd hoe de Zendai bevalt. :hmmz

Ik moet zeggen ik heb NOOIT van het merk gehoord,klinkt dan ook niet echt exclusief,bovendien staat op de site van Nav audio ,passend in oa. Astra en Vectra C,maar de 'knik ' middenin het apparaat is bij een Astra toch anders dan bij een Vectra C ??

Graag wat reviews van bezitters ?????

Het is een goedkope china kloon, het werkt maar verwacht geen hoogstandjes zoals bij het origineel, dus het scherm is iets minder, enz, maar voor mij was de swissaudio (bijna hetzelfde als de zendai) voldoende en heeft meer mogelijkheden dan je standaard radio.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Ik heb me laten vertellen dat er geen stuurbediening op aan te sluiten is op de imitatie opel lookalike radio dvd navi.

Is dat waar.

@OA-H wrote:Ik heb me laten vertellen dat er geen stuurbediening op aan te sluiten is op de imitatie opel lookalike radio dvd navi.

Is dat waar.

Nee is niet waar, deze radio's komen namelijk met een canbus decoder die de gehele BC en stuurwielbediening etc overneemt

Ok.

je hebt wel een canbus-iso stekker nodig.

wat gebeurd er met de bediening voor de BC. want die knopjes zitten er niet op de radio.

kan je dan met stuurwiel bediening wel uit de voeten?

Terug
Naar boven