• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H regensensor en automatisch licht schakelaar.

mich89

Post weinig
Beste mensen,

Hier bij weer even een paar vraagjes en hopelijk een antwoord daarop :D

Heb op dit moment geen regensensor of automatisch dimmende binnenspiegel als ik dat in zou willen bouwen wat is daar precies voor nodig?

En de lichtschakelaar unit staat geen automatisch stand op dat zou ik misschien in willen bouwen wat is daar voor nodig?

behalve een nieuwe lichtschakelaar unit met auto stand... ;)

Groeten..

Ik heb nog zo'n lichtschakelaar liggen ;).

Het belangrijkste is eigenlijk de voorruit, daar zal een andere in moeten.

Ik heb nog zo'n lichtschakelaar liggen ;).

Het belangrijkste is eigenlijk de voorruit, daar zal een andere in moeten.

Die licht unit hoef je alleen maar te vervangen door een met auto stand? Geen sensor ergens plaatsen of iets dergelijks? Moet je het daarna ook weer programeren of is het vervangen en klaar?

Pff.. Vooruit vervangen? En hoe verder?

Die licht unit hoef je alleen maar te vervangen door een met auto stand? Geen sensor ergens plaatsen of iets dergelijks? Moet je het daarna ook weer programeren of is het vervangen en klaar?

Pff.. Vooruit vervangen? En hoe verder?

je zal inderdaad een andere voorruit moeten hebben.

spijtig genoeg ik denk niet dat gm dit voor berijd op de auto's.

correct me if i'm wrong plz ;)

je zal inderdaad een andere voorruit moeten hebben.

spijtig genoeg ik denk niet dat gm dit voor berijd op de auto's.

correct me if i'm wrong plz ;)

Als je je voorruit hebt vervangen dan moet je ook je binnenspiegel vervangen aangezien dit een onderdeel is van het licht en zicht pakket waar je de afdek kappen op monteert.

Verder heb je de sensor nodig die op het raam geplakt zit incl. de kappen die er aan de binnenkant omheen zitten.

Als je dat allemaal hebt vervangen is het de vraag of de bekabeling er ook (al) ligt. Hier komt namelijk wat meer bijkijken dan alleen een + & - draadje.

Heb je dan voor elkaar dan heb je een lichtschakelaar met auto-stand nodig. Iik ga er gemalshalve maar even vanuit dat de stekker daarvan hetzelfde is als die van 1 waar geen autostand op zit en dat de pin bezetting ook hetzelfde is.

Mocht je dat allemaal hebben gedaan dan moet het nog geprogrammeerd worden.

Als je je voorruit hebt vervangen dan moet je ook je binnenspiegel vervangen aangezien dit een onderdeel is van het licht en zicht pakket waar je de afdek kappen op monteert.

Verder heb je de sensor nodig die op het raam geplakt zit incl. de kappen die er aan de binnenkant omheen zitten.

Als je dat allemaal hebt vervangen is het de vraag of de bekabeling er ook (al) ligt. Hier komt namelijk wat meer bijkijken dan alleen een + & - draadje.

Heb je dan voor elkaar dan heb je een lichtschakelaar met auto-stand nodig. Iik ga er gemalshalve maar even vanuit dat de stekker daarvan hetzelfde is als die van 1 waar geen autostand op zit en dat de pin bezetting ook hetzelfde is.

Mocht je dat allemaal hebben gedaan dan moet het nog geprogrammeerd worden.

Dan laat dat met die regensensor en binnenspiegel maar zitten ga er niet zoveel werk voor doen.

maar dat met die lichtschakelaar dat is plug and play? (programeren nodig) ?

Dan laat dat met die regensensor en binnenspiegel maar zitten ga er niet zoveel werk voor doen.

maar dat met die lichtschakelaar dat is plug and play? (programeren nodig) ?

Exact.. Hij registreert via de regensensor (waar dus ook je lichtsensor inzit) of het wel of niet donker is : dat kan je lichtschakelaar vanuit de binnenkant niet zien he ?.

Zonder die sensor heb je dus niks aan die schakelaar

Exact.. Hij registreert via de regensensor (waar dus ook je lichtsensor inzit) of het wel of niet donker is : dat kan je lichtschakelaar vanuit de binnenkant niet zien he ?.

Zonder die sensor heb je dus niks aan die schakelaar

Zoveel werk is het niet om die lichtsensor aan te sluiten. Het is één draadje naar de uec (module onder de motorkap) en een + en - aansluiten, voor de dimmende spiegel kan je diezelfde + en - gebruiken. Daarna alleen nog maar de schakelaar plaatsen.

Zoveel werk is het niet om die lichtsensor aan te sluiten. Het is één draadje naar de uec (module onder de motorkap) en een + en - aansluiten, voor de dimmende spiegel kan je diezelfde + en - gebruiken. Daarna alleen nog maar de schakelaar plaatsen.

Dan zou ik dat al door iemand anders in moeten laten bouwen want, ben zelf helemaal niet technisch met dat soort dingen..

In ieder geval al bedankt voor de reacties

Terug
Naar boven