• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H regensensor en automatisch licht schakelaar.

Dan zou ik dat al door iemand anders in moeten laten bouwen want, ben zelf helemaal niet technisch met dat soort dingen..

In ieder geval al bedankt voor de reacties

Even een draadje in een Astra H is niet zomaar even Spacejam.

Jij en ik zijn daar redelijk in thuis maar voor iemand die 0,0 ervaring heeft is een geschakelde + in een Astra H zoeken al een dag werk.

Even een draadje in een Astra H is niet zomaar even Spacejam.

Jij en ik zijn daar redelijk in thuis maar voor iemand die 0,0 ervaring heeft is een geschakelde + in een Astra H zoeken al een dag werk.

In een astra h is het niet veel anders dan in een ander auto, je moet inderdaad wel een beetje handig zijn met draden maar echt moeilijk is het niet. Er zitten wel een aantal doorvoeren in het schutbord, die van de quickheat (de doorvoer zit in iedere astra h) is het makkelijkste, die zit een stukje boven het gaspedaal.

Een geschakelde plus zoeken is inderdaad lastig in een astra h als je niet weet dat de spanning er pas af gaat als je de deur open doet en niet als je het contact uitzet :-o

In een astra h is het niet veel anders dan in een ander auto, je moet inderdaad wel een beetje handig zijn met draden maar echt moeilijk is het niet. Er zitten wel een aantal doorvoeren in het schutbord, die van de quickheat (de doorvoer zit in iedere astra h) is het makkelijkste, die zit een stukje boven het gaspedaal.

Een geschakelde plus zoeken is inderdaad lastig in een astra h als je niet weet dat de spanning er pas af gaat als je de deur open doet en niet als je het contact uitzet :-o

ik zou niet weten van hoe of wat als ik dat zou moeten doen.

zoals ik al eerder zei moet het dan door iemand anders laten inbouwen.

ik zou niet weten van hoe of wat als ik dat zou moeten doen.

zoals ik al eerder zei moet het dan door iemand anders laten inbouwen.

Dan wordt het inderdaad een lastig verhaal, misschien kan je ergens een how-to zoeken, wellicht dat er wel eentje op het internet staat voor het inbouwen van een regen/licht sensor.

Dan wordt het inderdaad een lastig verhaal, misschien kan je ergens een how-to zoeken, wellicht dat er wel eentje op het internet staat voor het inbouwen van een regen/licht sensor.

Het mooiste is als je uit een slopertje met het licht en zichtpakket de flatcable kan halen. Dan is alles aan te sluiten zoals opel het heeft bedacht.

Simpel zal het hoe dan ook niet zijn.

Het mooiste is als je uit een slopertje met het licht en zichtpakket de flatcable kan halen. Dan is alles aan te sluiten zoals opel het heeft bedacht.

Simpel zal het hoe dan ook niet zijn.

Waar kan ik die kabel precies vinden of hoe ziet die eruit wou morgen nog naar de sloop toe zoek namelijk nog een cd30 mp3 liefst met aux dus kan ik daar ook naar kijken

Waar kan ik die kabel precies vinden of hoe ziet die eruit wou morgen nog naar de sloop toe zoek namelijk nog een cd30 mp3 liefst met aux dus kan ik daar ook naar kijken

Blijft nog wel steeds het feit dat de licht sensor op een andere voorruit gemonteerd moet worden waardoor je ook al direct aan een andere spiegel en lichtschakelaar vastzit...

Blijft nog wel steeds het feit dat de licht sensor op een andere voorruit gemonteerd moet worden waardoor je ook al direct aan een andere spiegel en lichtschakelaar vastzit...

Terug
Naar boven