• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H schakelt niet meer.. Blijft in achteruit staan

wie kan me helpen met wat er aan de hand kan zijn met mijn Opel Astra H 1.3 CDTI

We hebben reeds langere tijd het probleem dat hij een zoemend geluid maakte in zijn eerste en 2e versnelling.. De Opel dealer sloot eigenlijk het vliegwiel uit en dacht aan lagertjes van de bak.

Nu wil ik vanmorgen gaan rijden en kan ik alleen nog achteruit. ( dit is ook de versnelling waar die in stond )

De pook kan ik van voren naar achteren doen maar niet naar de zijkant. Hij blijft dus alleen in de versnelling zitten ongeacht wat.

alvast bedankt

ik kan de pook ook als ik koppeling niet in trap en als motor uit staat naar voren en achteren bewegen.

voel helemaal geen weerstand en hoor ook niks in de bak

probleem is dat ik dit niet zelf kan en ga doen..

dus na garage de bak eraf en kijken wat het kan zijn en dan ben je al verplicht om hem gelijk te maken anders heb je die kosten al voor niks aan je broek hangen :S

ja is wel verstandig om dat even uit te sluiten idd.

maar als ie al langer zoemde en geluid maakte, dan is de kans toch zeker aanwezig dat de bak kapot is.

maar schakelkabels kun je zelf zien of die nog goed zijn.

even met 2 man kijken.

een beweegt de pook, voor achter link rechts, maakt niet uit.

de ander kijkt onder de motorkap, op de versnellingsbak, en kijkt of het schakelmechanisme beweegt.

als je niet weet waar je moet kijken, maak even een foto van onder je motorkap, van bovenaf genomen, zodat we je de plek aan kunnen wijzen.

ik of iemand van hier wil best wel even met je meekijken, ligt eraan waar je vandaan komt.

Terug
Naar boven