• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling

Ik heb dit probleem momenteel ook en meerdere op het forum.

Zijn er bij jullie al vorderingen uitgekomen?

Ik hoor het graag.

gr. rene

2 massa vliegwiel vervangen voor een normaal kom vliegwiel. En koppeling en drukgroep ben je er voor altijd vanaf.

@Haasje17 wrote:2 massa vliegwiel vervangen voor een normaal kom vliegwiel. En koppeling en drukgroep ben je er voor altijd vanaf.

bedoel je hier een vast massa vliegwiel mee? en vervang je de koppeling dan door een versie van de 1.8 (lees ik veel terug op internet namelijk).

En wat is dan het voordeel van een vast vliegwiel tov een tweemassa vliegwiel? kan me zo voorstellen dat ze de tweemassa niet voor niets gebruiken?

hoor t graag.

gr. rene

Reactie hoord eeignelijk in jou topic. Gewoon het kom vliegwiel zoals op de Z18XE in de astra G of Z16XE. En de koppeling gewoon orgineel. Ff kijken welke diameter je koppeling is is die 200 pak je een Z16XE vliegwiel, is die 210 pak je een Z18XE vliegwiel.

Veel moderne auto's, en dan met name auto's met dieselmotoren, hebben tegenwoordig een zogenaamd twee-massavliegwiel.

Dat is een uit 2 delen bestaand vliegwiel waarbij de 2 delen met elkaar verbonden zijn d.m.v. een verenpakket.

Dit verenpakket dempt de motortrillingen veel beter dan een massief vliegwiel en maakt een soepeler aangrijpen van de koppeling mogelijk.

Een tweemassavliegwiel is wat slijtage-gevoeliger dan een massief vliegwiel.

Om ook eens even binnen te vallen hier, zelfde problemen met mij Z16XEP, probleem bij warme motor volledig weg.

Heb overigens geen last van een rammelend geluid...

Qua dat rammelen betreft, het komt wel eens voor dat er een plaat in je inlaatspruitstuk los komt te zitten, heb hier een link voor je met uitleg hoe en wat.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien heb je hier wat aan.

Groet!

Mijn Astra H 1.8 heeft het ook.

Stuiteren bij optrekken in 1e en daarna ratelen bij versnellen in 2e versnelling. Het is idd een irritante ratel die maar even te horen is als je gewoon doortrekt. Wat ik mij kan herinneren is dat ook nog niet zo heel lang. Kocht de auto met 47.000 km en nu 95.000 km.

Hoop niet dat het steeds erger wordt en de bak kapot aan het gaan is.

De mijne heeft het ook. 1.6 twinport.

Heb geen last van een versnelling die ratelt of iets dergelijks.

Rijd er al een hele poos mee, en wordt niet erger. Ene keer meer last dan andere keer.

Voelen jullie ook een trilling? Ik heb al een aantal weken van een trilling in me auto voornamelijk te voelen bij me gaspedaal en in de bodemplaat. De ene keer is het aanwezig en de andere keer niet. Voornamelijk met een koude motor is het niet voelbaar. Verder trekt mijne wel prima op en schakelt ook goed.

Ik heb een 1.6 twinsport en heeft het zelfde probleem met optrekken verder nergens last van.

Moet wel zeggen dat het de een keer beter gaat dan de andere keer.

Verder een prima auto. :thumb

Ik heb ook het zelfde probleem met mijn Astra H 1.4 met optrekken hoor je idd het bekende geluid en trillingen.

Soms merk je wat en de andere keer weer niet en mijn auto rijd verder prima.. :D

Terug
Naar boven