• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H Z16XEP motormanagementlampje

Zou iemand met wat kennis van zaken mij hier op weg willen helpen?

Ik heb al tijden dat het motormanagement-lampje brand. Die ging ook om de haverklap weer uit.
Was foutcode (via gas-rem-pedaal uitgelezen):
111306
Als het goed is, is dat iets met de klep die het brandstof/zuurstof mengsel regelt. Garage zei dat het verder geen kwaad kon behalve dat ie wat meer brandstof verbruikt. Prima, fout ging ook met enige regelmaat weer weg en de garage kon niet garanderen dat het vervangen van die klep de oorzaak zou verhelpen dus ik vond het wel best.

Nou heb ik sinds kort extra fouten erbij.
161600 en 161450
Volgens mij heb ik 1 van de meldingen ooit kunnen achterhalen als zijnde dat ie m'n sleutel niet herkende bij het starten.
Het is me ook 2 weken geleden overkomen dat ie dus niet reageerde op de sleutel. Na een paar keer proberen was er niks aan de hand en startte die gewoon.

Maar zijn beide codes daarvoor? Als ik ga googlen op de foutcodes kom ik hele andere foutcodes tegen (qua format... meestal een letter en minder cijfers).
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
:help:

Terug
Naar boven