• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra in de poeier door malloten.

Astraman

Woont hier bijna
Moet het even kwijt want ben er beetje pissig over.

Zit ik rustig een beetje te pielen aan mijn pc's, gaat de telefoon. Mijn schoonouders, hun zoon, mijn zwager had een probleempje met hun auto, of ik even wilde gaan kijken. Hun hebben ook een Astra G en hij had een paaltje geraakt, of ik even wilde kijken of er niks ernstigs was gebeurd en of ze ermee door konden rijden.

Ik mijn schoonpa opgehaald en naar de lokatie, het p-terrein van de Gamma, je snap het al, sneeuw, leeg parkeerterrein, dit was geen ongeluk zoals normaal gebeurd.

Wij komen daar aan en treffen de auto aan, de voorbalk krom, de bumper naar de klote, motorkap krom, grille kaduuk, een koplamp bij de bevestiging afgebroken en de koelvloeistof liep eronder uit. Toen ik de kap open gewrikt had (hij klemde nogal) zag ik dat de radatior tegen het spruitstuk gevrommeld zat, vandaar de lekkage.

De knuppels zijn lekker aan het glijden geweest en waren de macht over het stuur verloren en daarbij tegen een lantaarnpaal aangevlogen, gelukkig geen gewonden maar wel de auto in barrels.

Affijn wij de sleper gebeld en de politie om de boel te melden, die kwamen even polshoogte nemen later, maar die waren er niet gerust op dat de verzekering zoiets zou dekken.

Nu komt het mooiste nog, mijn zwagertje was niet alleen, hij had twee maatjes bij zich en een van die gastjes heeft gereden en is tegen die paal aangekomen. Hij had, gelukkig voor mijn zwager, wel een rijbewijs. Maar dat word toch een lekkere pokkebende om dat te regelen bij de verzekering enzo.

Heeft iemand ervaring met zo'n sitruatie?? Mijn schoonvader heeft de auto uitgeleend aan zijn zoon, en die heeft vervolgens weer toestemming verleend aan die knakker maar daar zou mijn schoonvader nooit mee zijn ingestemd. Weet iemand hoe dat nou in zijn werk steekt??

Maar van je familie moet je het hebben hè.. niet al te slimme zoon moet ik zeggen.. stoer doenerij;)

eigen schuld dikke bult..

nooit een auto uitlenen!!!!!!!!!!!

Ik heb dit ook is mee gemaakt maar ik heb ervan geleerd.:swear

Of je moet de verzekering inschakelen van die ene gast en die de schuld op laten nemen

Grtz

Maar van je familie moet je het hebben hè.. niet al te slimme zoon moet ik zeggen.. stoer doenerij;)

eigen schuld dikke bult..

nooit een auto uitlenen!!!!!!!!!!!

Ik heb dit ook is mee gemaakt maar ik heb ervan geleerd.:swear

Of je moet de verzekering inschakelen van die ene gast en die de schuld op laten nemen

Grtz

Ik neem aan dat als die jongen die gereden heeft het toegeeft bij de verzekering, het gewoon een simpele WA kwestie is.

De WA verzekering is er juist voor dit soort dingen toch?

Zijn WA betaalt dus de schade aan de auto. Hoe zijn WA dat vervolgens met die jongen regelt kan nog een heel verhaal worden, maar daar hebben jullie geen last van.

Nu alleen hopen dat de auto niet total loss is!

Ik neem aan dat als die jongen die gereden heeft het toegeeft bij de verzekering, het gewoon een simpele WA kwestie is.

De WA verzekering is er juist voor dit soort dingen toch?

Zijn WA betaalt dus de schade aan de auto. Hoe zijn WA dat vervolgens met die jongen regelt kan nog een heel verhaal worden, maar daar hebben jullie geen last van.

Nu alleen hopen dat de auto niet total loss is!

Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt. Niet aan eigen voertuig.

In Nederland gaat het volgens mij altijd over de verzekering vd auto.

Of je hebt toestemming gegeven dat hij er in mocht rijden, OF je was het er niet mee eens en hij heeft dus de auto gestolen. Meer opties zijn er niet.

Alleen in laatste geval zou je zijn verzekering gebruiken.

Lijkt mij...

In Nederland gaat het volgens mij altijd over de verzekering vd auto.

Of je hebt toestemming gegeven dat hij er in mocht rijden, OF je was het er niet mee eens en hij heeft dus de auto gestolen. Meer opties zijn er niet.

Alleen in laatste geval zou je zijn verzekering gebruiken.

Lijkt mij...

origineel gepost door kaneelschep

Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt.

Dat snap ik niet.....

Als ik met mijn fiets tegen de auto van de buurvrouw rijd, betaald mijn WA de schade.

Maar als ik met de auto van de buurvrouw tegen een paal rijdt niet? klopt dat?

EDIT: ik zie idd dat mijn WA ook geen schade aan geleende auto vergoed. Wel aan andere geleende spullen. Als ik dus een auto leen van persoon X, en er ontstaat schade, dan wordt ook de auto verzekering van persoon X aangesproken. Als X dan niet all-risk of casco is verzekerd, wordt de schade aan de auto van X niet vergoed....

Een WA vergoedt alleen schade aan wat je raakt.

Dat snap ik niet.....

Als ik met mijn fiets tegen de auto van de buurvrouw rijd, betaald mijn WA de schade.

EDIT: ik zie idd dat mijn WA ook geen schade aan geleende auto vergoed. Wel aan andere geleende spullen. Als ik dus een auto leen van persoon X, en er ontstaat schade, dan wordt ook de auto verzekering van persoon X aangesproken. Als X dan niet all-risk of casco is verzekerd, wordt de schade aan de auto van X niet vergoed....

Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend... Dat is dus via die jongen zijn verzekering. Dus wordt schade wat hij veroorzaakt heeft aan derden via de WA vergoed normaal gesproken.

Dus die jongen zal het aan de WA verzekering moeten opgeven.

Hoe hij dit vervolgens zelf regelt maakt niet uit.

Wel een klote gecompliceerde zaak zo inderdaad.

Suc6 met de afhandeling...

Groeten Twan

Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend... Dat is dus via die jongen zijn verzekering. Dus wordt schade wat hij veroorzaakt heeft aan derden via de WA vergoed normaal gesproken.

Dus die jongen zal het aan de WA verzekering moeten opgeven.

Hoe hij dit vervolgens zelf regelt maakt niet uit.

Wel een klote gecompliceerde zaak zo inderdaad.

Suc6 met de afhandeling...

Groeten Twan

origineel gepost door IMpY

Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend... Dat is dus via die jongen zijn verzekering.

Dat dacht ik dus ook, maar dat is dus niet zo!

Het gaat via de verzekering van de eigenaar van de auto. En als deze niet casco of Allrisk verzekerd is, dan is de schade aan de auto dus voor rekening van de eigenaar van de auto....

origineel gepost door IMpY

Is niet een eigen voortuig. Die jongen rijd in de auto van de pa van een vriend... Dat is dus via die jongen zijn verzekering.

Dat dacht ik dus ook, maar dat is dus niet zo!

Het gaat via de verzekering van de eigenaar van de auto. En als deze niet casco of Allrisk verzekerd is, dan is de schade aan de auto dus voor rekening van de eigenaar van de auto....

als de persoon die heeft gereden,uiteraard zoals vermeldt met

toestemming,,en hij is wa verzekerd dan moet hij dit aan zijn

verzekering melden.een wa verzekering houdt in dat je verzekerd

ben voor schade aan derde in dit geval is de partij die de schade

heeft op gelopen dus deze derde en zal techniesch gezien

de schade dus moeten worden vergoed.

maar het zal zeker een zaak zijn waar je goed boven op moet

blijven zitten.maar dat is bij de meeste verzekeringen zo.

een tip. je zou eens de zaak kunnen voorleggen bij een rechtswinkel

daar zijn geen kosten aan verbonden en deze mensen kunnen

je zeker goede raad geven.

veel suc6 met de afhandeling.

vgr tonsr.

als de persoon die heeft gereden,uiteraard zoals vermeldt met

toestemming,,en hij is wa verzekerd dan moet hij dit aan zijn

verzekering melden.een wa verzekering houdt in dat je verzekerd

ben voor schade aan derde in dit geval is de partij die de schade

heeft op gelopen dus deze derde en zal techniesch gezien

de schade dus moeten worden vergoed.

maar het zal zeker een zaak zijn waar je goed boven op moet

blijven zitten.maar dat is bij de meeste verzekeringen zo.

een tip. je zou eens de zaak kunnen voorleggen bij een rechtswinkel

daar zijn geen kosten aan verbonden en deze mensen kunnen

je zeker goede raad geven.

veel suc6 met de afhandeling.

vgr tonsr.

daarom auto nooit uitlenen

ik heb ook keer auto totalloss terug gekregen

eens maar nooit meer gaan ze maar lopen of bellen taxi

groet michel succes met afwikkeling

daarom auto nooit uitlenen

ik heb ook keer auto totalloss terug gekregen

eens maar nooit meer gaan ze maar lopen of bellen taxi

groet michel succes met afwikkeling

Bij de rechtswinkel langs gaan is het altijd waard. Goeie tip!!

Die jongens en meisjes daar doen altijd erg hun best omdat de meeste daar nog voor hun studie zitten.

Tenminste die hier. Kost ook maar 5 euro voor consult,. ben al meerdere keren geweest en heeft altijd wat opgeleverd.

Eerste geval: Jouw verzekering vergoed haar auto ja inderdaad. Zij is duidelijk de andere party.

tweede geval is iets heel anders. De schade aan de paal wordt sowieso vergoedt. dat is de andere party. maar of jouw verzekering haar WA verzekerde auto vergoedt...

Ik heb altijd geleerd dat als je de auto uitleent, dat je zelf aansprakelijk bent.

En dus jouw verzekering moet dekken en aangezien dit WA is dus alleen de andere party (de paal) vergoedt.

Bij de rechtswinkel langs gaan is het altijd waard. Goeie tip!!

Die jongens en meisjes daar doen altijd erg hun best omdat de meeste daar nog voor hun studie zitten.

Tenminste die hier. Kost ook maar 5 euro voor consult,. ben al meerdere keren geweest en heeft altijd wat opgeleverd.

Eerste geval: Jouw verzekering vergoed haar auto ja inderdaad. Zij is duidelijk de andere party.

tweede geval is iets heel anders. De schade aan de paal wordt sowieso vergoedt. dat is de andere party. maar of jouw verzekering haar WA verzekerde auto vergoedt...

Ik heb altijd geleerd dat als je de auto uitleent, dat je zelf aansprakelijk bent.

En dus jouw verzekering moet dekken en aangezien dit WA is dus alleen de andere party (de paal) vergoedt.

Daar zit het hem in inderdaad. het maakt voor de verzekering niet uit of jij rijdt, of iemand aan wie je hem hebt uitgeleend (zolang die persoon van jou en de wetgever mag rijden).

De bestuurder aan wie je hebt uitgeleend is niet aansprakelijk, maar de eigenaar van de auto is!

Ik had mijn pa net aan de telefoon, en die zei dat hij zijn VW passat ooit all riks had verzekerd toen ik mijn roze papiertje kreeg. Ik mocht meteen van hem in zijn auto rijden, maar hij had de verzekering opgeschroeft voor het geval dat...

omdat bij schade hij dus anders met een kapotte auto achter bleef...

Terug
Naar boven