• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra in de poeier door malloten.

origineel gepost door kaneelschep

Ik heb altijd geleerd dat als je de auto uitleent, dat je zelf aansprakelijk bent.

En dus jouw verzekering moet dekken en aangezien dit WA is dus alleen de andere party (de paal) vergoedt.

Daar zit het hem in inderdaad. het maakt voor de verzekering niet uit of jij rijdt, of iemand aan wie je hem hebt uitgeleend (zolang die persoon van jou en de wetgever mag rijden).

De bestuurder aan wie je hebt uitgeleend is niet aansprakelijk, maar de eigenaar van de auto is!

Ik had mijn pa net aan de telefoon, en die zei dat hij zijn VW passat ooit all riks had verzekerd toen ik mijn roze papiertje kreeg. Ik mocht meteen van hem in zijn auto rijden, maar hij had de verzekering opgeschroeft voor het geval dat...

omdat bij schade hij dus anders met een kapotte auto achter bleef...

origineel gepost door xladage

Daar zit het hem in inderdaad. het maakt voor de verzekering niet uit of jij rijdt, of iemand aan wie je hem hebt uitgeleend (zolang die persoon van jou en de wetgever mag rijden).

De bestuurder aan wie je hebt uitgeleend is niet aansprakelijk, maar de eigenaar van de auto is!

en hoe zit het dan als auto niet verzekerd blijkt te zijn

dan is voor wet bestuurder aansprakelijk

en niet eigenaar van de auto

groet michel

origineel gepost door xladage

en hoe zit het dan als auto niet verzekerd blijkt te zijn

dan is voor wet bestuurder aansprakelijk

en niet eigenaar van de auto

groet michel

Och leuk ja glibberen en glijden en spelen in de sneeuw met een auto.

Tot je je linkerdeur op een boom parkeert en het glas je om de oren springt.....Dan leer je het wel af:afro

Moet altijd eerst wat gebeuren om iets af te leren.

Die gast die gereden had bedenkt zich nog wel een keer voordat ie weer gaat spelen in de sneeuw

Och leuk ja glibberen en glijden en spelen in de sneeuw met een auto.

Tot je je linkerdeur op een boom parkeert en het glas je om de oren springt.....Dan leer je het wel af:afro

Moet altijd eerst wat gebeuren om iets af te leren.

Die gast die gereden had bedenkt zich nog wel een keer voordat ie weer gaat spelen in de sneeuw

Ik denk dat de eigenaar dan nog steeds aansprakelijk is.

Want zoals ik al zei: Of je hebt toestemming, of je hebt de auto gejat.

Er is geen middenweg,.

Ik denk dat de eigenaar dan nog steeds aansprakelijk is.

Want zoals ik al zei: Of je hebt toestemming, of je hebt de auto gejat.

Er is geen middenweg,.

origineel gepost door Oenatje

waarborgfonds?

Nope: waarborgfonds is alleen als de schade door een ander voertuig is gemaakt (in dit geval een lantarenpaal) en als je niet weet wie de dader is (en dat weet je wel)

origineel gepost door Oenatje

waarborgfonds?

Nope: waarborgfonds is alleen als de schade door een ander voertuig is gemaakt (in dit geval een lantarenpaal) en als je niet weet wie de dader is (en dat weet je wel)

Mja update,

De Gamma is ingelicht en er was geen schade aan de lantaarn, de verlichting deed het gewoon dus die vallen als partij al af, althans daar zit geen probleem meer.

De auto is vannacht afgesleept en de gaat of is inmiddels al bij de schadehersteller. En nu is het afwachten. Wat ik begreep gaat mijn schoonvader nu de ouder van die andere jongen bellen, en hem via de verzekering aansprakelijk stellen. Zover ik begrepen heb is de autoverzekering van mijn schoonouders niet van plan de schade uit te keren.

Lekker verhaal. En dat terwijl als mijn schoonvader geweten had dat als die andere jongen erin zou gaan rijden hij het absoluut verboden had, waarom dat mijn zwager hem dan wel heeft laten rijden. :hmmz:hmmz

Geeft je ook te denken wat ze allemaal nog meer uitgevreten hebben met die wagen. Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Mja update,

De Gamma is ingelicht en er was geen schade aan de lantaarn, de verlichting deed het gewoon dus die vallen als partij al af, althans daar zit geen probleem meer.

De auto is vannacht afgesleept en de gaat of is inmiddels al bij de schadehersteller. En nu is het afwachten. Wat ik begreep gaat mijn schoonvader nu de ouder van die andere jongen bellen, en hem via de verzekering aansprakelijk stellen. Zover ik begrepen heb is de autoverzekering van mijn schoonouders niet van plan de schade uit te keren.

Lekker verhaal. En dat terwijl als mijn schoonvader geweten had dat als die andere jongen erin zou gaan rijden hij het absoluut verboden had, waarom dat mijn zwager hem dan wel heeft laten rijden. :hmmz:hmmz

Geeft je ook te denken wat ze allemaal nog meer uitgevreten hebben met die wagen. Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Ja dan leer je het wel af ja! :D

maar in de sneeuw is wel leuk spelen hoor! :)

Als je het een beetje rustig houdt en op een goede open plek ;)

Heb het zelfs mn vriendin geleerd en die was vrolijk een half uur aan het handremmen en gassen met mn benz automaat.

Ze maakte de mooiste achtjes,.

Maar ja.. blijft een risico wat slecht vergoedt wordt ;)

Ja dan leer je het wel af ja! :D

maar in de sneeuw is wel leuk spelen hoor! :)

Als je het een beetje rustig houdt en op een goede open plek ;)

Heb het zelfs mn vriendin geleerd en die was vrolijk een half uur aan het handremmen en gassen met mn benz automaat.

Ze maakte de mooiste achtjes,.

Maar ja.. blijft een risico wat slecht vergoedt wordt ;)

Tja, zoals door anderen al eerder gezegd: de enige uitweg die ik zie is aabgifte doen van diefstal.

Hij heeft immers niet de persoon die het heeft veroorzaakt toestemming gegeven, maar je zwager.

Jouw zwager heeft niet het recht om die andere jongen toestemming te geven volgs mij. Volgens mij kan allen jou schoonvader dat.

Technisch gezien is hij dus de onrechtmatige bestuurder...

Het enige dat je dan volgens mij kan doen is aangifte doen bij de politie. Dan zal het verder een juridisch proces worden, waarbij de dader vermoedelijk prive aansprakelijk wordt gesteld en prive moet betalen (los even van eventuele andere dingen die de rechter oplegt)

Dus een keus: zelf voor de shit opdraaien, of de jongen aangeven bij de politie....

OF..... optie drie: zeggen tegen die jongen / zijn ouders dat je NIET naar de politie stapt als ze alles betalen.... en dat dan even op papier laten zetten met een krabbeltje er onder.....

Tja, zoals door anderen al eerder gezegd: de enige uitweg die ik zie is aabgifte doen van diefstal.

Hij heeft immers niet de persoon die het heeft veroorzaakt toestemming gegeven, maar je zwager.

Jouw zwager heeft niet het recht om die andere jongen toestemming te geven volgs mij. Volgens mij kan allen jou schoonvader dat.

Technisch gezien is hij dus de onrechtmatige bestuurder...

Het enige dat je dan volgens mij kan doen is aangifte doen bij de politie. Dan zal het verder een juridisch proces worden, waarbij de dader vermoedelijk prive aansprakelijk wordt gesteld en prive moet betalen (los even van eventuele andere dingen die de rechter oplegt)

Dus een keus: zelf voor de shit opdraaien, of de jongen aangeven bij de politie....

OF..... optie drie: zeggen tegen die jongen / zijn ouders dat je NIET naar de politie stapt als ze alles betalen.... en dat dan even op papier laten zetten met een krabbeltje er onder.....

origineel gepost door Astraman

Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen......

origineel gepost door Astraman

Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen......

Als je schoonpa All risk verzekerd is, is er niets aan de hand. Gewoon zeggen dat hij zelf reed. En het eigen risico en korting op de no-claim door zoon en vriendje laten betalen. Als de auto alleen WA verzekerd is, houdt alles op.

Terug
Naar boven