• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra in de poeier door malloten.

Als je schoonpa All risk verzekerd is, is er niets aan de hand. Gewoon zeggen dat hij zelf reed. En het eigen risico en korting op de no-claim door zoon en vriendje laten betalen. Als de auto alleen WA verzekerd is, houdt alles op.

origineel gepost door xladage

origineel gepost door Astraman

Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen......

Jupz, mijn idee, en vorige week zondag zijn we naar de film geweest en toen reed hij nogal onverschillig, hard remmen op 't laats voor het stoplicht. Maar dat werd nog afgedaan dat ie zenuwachtig was omdat z'n vader ernaast zat. Ik heb hem al eens ontzegt in mijn auto te rijden omdat hij hem wilde lenen, dat is achteraf maar goed geweest ook.

Maar ik zal eens kijken wat ze ermee gaan doen. In feite is het gewoon joyriding, ook al had ie idd toestemming van mijn zwager, hij is niet in de positie die te verlenen.

Zou ik ook tegen jouw kunnen zeggen op het station, jij mag op die fiets rijden terwijl ie niet van mij is, veel plezier ermee.

origineel gepost door xladage

origineel gepost door Astraman

Laatst had ie al een boete voor door rood rijden...

Was voor mij reden genoeg geweest trouwens om hem niet meer uit te lenen......

Jupz, mijn idee, en vorige week zondag zijn we naar de film geweest en toen reed hij nogal onverschillig, hard remmen op 't laats voor het stoplicht. Maar dat werd nog afgedaan dat ie zenuwachtig was omdat z'n vader ernaast zat. Ik heb hem al eens ontzegt in mijn auto te rijden omdat hij hem wilde lenen, dat is achteraf maar goed geweest ook.

Maar ik zal eens kijken wat ze ermee gaan doen. In feite is het gewoon joyriding, ook al had ie idd toestemming van mijn zwager, hij is niet in de positie die te verlenen.

Zou ik ook tegen jouw kunnen zeggen op het station, jij mag op die fiets rijden terwijl ie niet van mij is, veel plezier ermee.

Ik denk dat die jongen aangeven voor diefstal een beetje te ver gaat, denk ook niet dat dat de uiteindelijke bedoeling van de eigenaar van de auto is lijkt mij. Maar je moet sowieso met die jongen er uit kunnen komen, is het niet via een verzekering, dan wel via hemzelf/ouders.

Ik denk dat die jongen aangeven voor diefstal een beetje te ver gaat, denk ook niet dat dat de uiteindelijke bedoeling van de eigenaar van de auto is lijkt mij. Maar je moet sowieso met die jongen er uit kunnen komen, is het niet via een verzekering, dan wel via hemzelf/ouders.

Nee hoor, want je hebt geen bewijs dat die fiets van jou is :D

En daarbij is fietsen heling sowieso een vreemd verhaal..

origineel gepost door kaneelschep

jep dit valt onder het weder rechtelijk toe eigenen van

andermans eigendommen met het doel het toegeeigende

goed enz enz dus de fiets wil je gewoon pikken en dat mag niet.

origineel gepost door kaneelschep

jep dit valt onder het weder rechtelijk toe eigenen van

andermans eigendommen met het doel het toegeeigende

goed enz enz dus de fiets wil je gewoon pikken en dat mag niet.

Er zijn foto's van, die staan ergens op een telefoon maar kan ik zo niet de hand op leggen denk ik. Maar het is een astra G die een lantaarnpaal geknuffeld heeft, de neus is zover ingedrukt dat de radiator tegen het spruitstuk van de uitlaat lag, de voortrein en het blok hadden op het oog niks geleden, de wagen liep ook nog gewoon maar kon niet verder rijden omdat het koelsysteem lek was. Het is echt de voorbalk die krom is. De bumper, de radiator en de motorkap met grille, en minstens één koplamp was van de bevestiging losgebroken. Ik denk dat ze die balk richten en dan ist weer een kwestie van opbouwen met nieuwe onderdelen. Koelsysteem herstellen, denk dat het alles zo'n 2,5 a 3 duizend schade is. Hij heeft hem niet zo hard geraakt dat de airbags afgegaan zijn dus daar heeft ie erg mazzel mee gehad, het is namelijk toch een wagen van 8 jaar oud en ongeveer 2 ton, dus dan zit je behoorlijk ongunstig qua dagwaarde, nu zal ie denk ik net niet total loss zijn.

Er zijn foto's van, die staan ergens op een telefoon maar kan ik zo niet de hand op leggen denk ik. Maar het is een astra G die een lantaarnpaal geknuffeld heeft, de neus is zover ingedrukt dat de radiator tegen het spruitstuk van de uitlaat lag, de voortrein en het blok hadden op het oog niks geleden, de wagen liep ook nog gewoon maar kon niet verder rijden omdat het koelsysteem lek was. Het is echt de voorbalk die krom is. De bumper, de radiator en de motorkap met grille, en minstens één koplamp was van de bevestiging losgebroken. Ik denk dat ze die balk richten en dan ist weer een kwestie van opbouwen met nieuwe onderdelen. Koelsysteem herstellen, denk dat het alles zo'n 2,5 a 3 duizend schade is. Hij heeft hem niet zo hard geraakt dat de airbags afgegaan zijn dus daar heeft ie erg mazzel mee gehad, het is namelijk toch een wagen van 8 jaar oud en ongeveer 2 ton, dus dan zit je behoorlijk ongunstig qua dagwaarde, nu zal ie denk ik net niet total loss zijn.

All risk. Maar die laten al doorschemeren er niks voor te voelen daarvoor te betalen omdat een ander gereden heeft. Ook het idee van zeggen dat ie zelf gereden heeft kan niet, politie heeft gegevens van die jongen al dus je kan het verhaal achteraf niet verdraaien. Dus dan maar proberen om het bij die gozer te verhalen.

All risk. Maar die laten al doorschemeren er niks voor te voelen daarvoor te betalen omdat een ander gereden heeft. Ook het idee van zeggen dat ie zelf gereden heeft kan niet, politie heeft gegevens van die jongen al dus je kan het verhaal achteraf niet verdraaien. Dus dan maar proberen om het bij die gozer te verhalen.

huh bij allrisk moeten ze zoiezo betalen en gaan hun het verhalen op de bestuurder

of heb ik het nu mis

groet michel

en emmeren dat ze niet WILLEN betalen is niets vreemd

verzekeringen betalen liever niet

incasseren ja daar zijn ze rap mee

huh bij allrisk moeten ze zoiezo betalen en gaan hun het verhalen op de bestuurder

of heb ik het nu mis

groet michel

en emmeren dat ze niet WILLEN betalen is niets vreemd

verzekeringen betalen liever niet

incasseren ja daar zijn ze rap mee

Maakt niet uit wie er rijdt hoor, laat je niets wijs maken. Je schoonpa is allrisk verzekerd en hoe zij het gaan oplossen is hun probleem. De verzekering zal dus de schade vergoeden.

Terug
Naar boven