• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL

ik ben zelf geen voorstander van het gebruiken van een motorflush, alle rommel komt in een keer los in het motorblok en kan oliekanaaltjes verstoppen, en dan heb je een hoop gezeik, ik heb dus een vermoeden waar het probleem ontstaan is.

oke mark bedankt voor de reactie, die flush is pas vd week gedaan dus daar zou het niet aan liggen. en dat is ook de reden dat je na je flush je olie en filter moet vervangen dat is uiteraard gebeurt.

Ik neig een beetje naar de vvt, dat deze door verkeerde timing roet in het eten gooit. ( werking is deels oliedruk gebaseerd, dan wellicht geen foutcode)

Kijk hier voor goede uitleg

gr,
The Duke

bedankt Duke,

ik ga het gelijk doorsturen ze kwamen vandaag met de meededeling dat ze verwachten dat het de klepstoters zijn.

dan kan ik mooi dit nog even voorleggen bij de garage. :dank-u:

update,

ik had je filmpje gedeeld Duke, en uit laten voeren helaas was dat het niet.

vandaag dus de opel naar de garage voor controlle/vervangen van de klepstoters.

bij het demonteren van de kleppendeksel blijkt de kettingspanner Los te zitten 1bout was voor 2/3 er al uit en de 2de bout zit los.

heel bizar hoe dit heeft kunnen gebeuren en erg blij dat het nog net optijd gezien is.

alles wijst er op dat dit het wel moet zijn.

mpxtiohwtq9lobz895tsppotx7qs7xnr.jpg

Nee, ik bezit de auto nu bijna 2jaar en in die tijd nooit iets aan laten doen tot eind mei dat ik dit probleem kreeg en een kapotte turbo.
denk dan de vorige eigenaar er iets mee gedaan heeft of laten doen, kan normaal nooit loskomen volgens de garage.

maar ben erg blij dat het ondekt is erg jammer van al de onnodige vervangingen maar goed hoppelijk gaat die nog een tijd mee, ik ben iedergeval goed voor hem.

Beste mensen,

Ik kom dit probleem tegen via Google. Ik heb hetzelfde probleem waarbij ik denk dat de oorzaak hetzelfde is. Zie link: https://app.box.com/s/ts3xq68m47ypjduq9zwlddrbi4tzslna voor video van het geluid. Af en toe schokt de auto en accelereert heel langzaam waarbij je dus ook een tikkend geluid hoort. Bij gasgeven tikt het sneller. Na een kilometer of 30 gereden te hebben of een halfuur de auto stationair te laten draaien, gaat het tikken weg en heb ik volle vermogen. Bij het uitlezen zijn er geen foutcodes. Motorcode A14NET - 1.4 TURBO uit 2011.

Wat al is vervangen:

Olie + filter
Bobine
Bougies
Ontluchtingsklep / ventilatieklep

Is het geluid van de video herkenbaar voor jullie?

@the-duke @phg

klinkt voor mij exact hetzelfde ik zou je kleppendeksel even losmaken en kijken of het hetzelfde is als wat ik had.

heb duidelijk vermeld wat het was in me eerdere berichten incl foto's

veel suc6

Eergisteren de deksel eraf gehaald. En ja hoor! De geleider zat net zoals bij jou ook los. Deze heb ik goed vastgedraaid. Nu rijdt de auto goed. Hopelijk blijft dit zo. In ieder geval bedankt voor je informatie.

Terug
Naar boven