Wie o wie heeft het antwoord.
Mijn astra j sporttour 1.4 t bouwt zoveel druk op dat de dop van het expansievat klapt.
Recent waterpomp en thermostaat vervangen ivm de welbekende lekkages.
Vervolgens was er nog een lekkage onder aan de dikke slang van het expansievat.
Nu begin ik alleen te twijfelen of dit komt door een scheur of dat hij al een
hele tijd druk opbouwde en dit via deze aansluiting eruit werkte.
Expansie vat en dop vervolgens vervangen. Na een paar korte ritjes een plof onder de motorkap en al het koelvloeistof spoot eruit. Bleek de dop eraf geblazen te zijn.
Co meting gedaan voor een eventuele lekke koppakking en deze was negatief.
Thermostaat lijkt te werken maar het motorblok geeft voor mijn gevoel erg veel stralingswarmte terwijl de meter op 90 graden staat.
Ik weet dat de bedrijfstemp dan ongeveer 100 is maar toch viel mij die stralingswarmte echt op.
Lees meer mensen die soortgelijk probleem hebben maar helaas nooit de uitkomst op het forum posten.
Hopelijk vind ik hier alsnog het antwoord.
Mvg Bart
Mijn astra j sporttour 1.4 t bouwt zoveel druk op dat de dop van het expansievat klapt.
Recent waterpomp en thermostaat vervangen ivm de welbekende lekkages.
Vervolgens was er nog een lekkage onder aan de dikke slang van het expansievat.
Nu begin ik alleen te twijfelen of dit komt door een scheur of dat hij al een
hele tijd druk opbouwde en dit via deze aansluiting eruit werkte.
Expansie vat en dop vervolgens vervangen. Na een paar korte ritjes een plof onder de motorkap en al het koelvloeistof spoot eruit. Bleek de dop eraf geblazen te zijn.
Co meting gedaan voor een eventuele lekke koppakking en deze was negatief.
Thermostaat lijkt te werken maar het motorblok geeft voor mijn gevoel erg veel stralingswarmte terwijl de meter op 90 graden staat.
Ik weet dat de bedrijfstemp dan ongeveer 100 is maar toch viel mij die stralingswarmte echt op.
Lees meer mensen die soortgelijk probleem hebben maar helaas nooit de uitkomst op het forum posten.
Hopelijk vind ik hier alsnog het antwoord.
Mvg Bart