JohnOpel00
Lid
Hallo iedereen. Ik rijd een Astra J BJ 2014 met 90k km. Nooit problemen gehad met de wagen tot deze vorig week out of the blue stil viel en vervolgens niet meer wou starten (geen ontsteking). Na 5 tal minuutjes wachten starte deze terug. Alles geheel normaal; vermogen, enz om dan 100m verder weer stil te vallen. Hetzelfde verhaal opnieuw: 5 minuten wachten en alles weer normaal. Dit keer hield de wagen het wel uit tot thuis (20km). De volgende dag de wagen naar garage gereden (10km), nu ook weer geen enkel probleem. Men heeft de wagen uitgelezen en een regelaar vervangen ivm de brandstof. Als ik de code op de factuur even google kom ik hierop uit: https://www.autodoc.be/ridex/15217271 (het onderdeel zelf wel 2x zo duur aangerekend, maar goed, dat zal dan de winst marge van de garage wel zijn). De auto afgehaald, diezelfde dag toch een 30tal km gereden: alles ok. Tot de volgende dag de wagen opnieuw niet meer wou starten (geen ontsteking). Dit keer bracht wachten geen soelaas, geen leven meer in te krijgen. Laten wegtakelen tot aan de garage. Men heeft dit opnieuw bekeken en verdenkt nu de brandstof pomp, want als men brandstof inspuit via het luchtkanaal dan start deze.
Zijn er mensen die nog zoiets hebben meegemaakt? Zijn dit symptomen die effectief naar de brandstofpomp wijzen?
Wat ik mij ook afvraag, had men dit eigenlijk niet meteen kunen zien bij de eerste reparatie of zijn deze foutcodes zo onduidelijk dat het "eender wat" met de brandstof kan zijn dat stuk is?
Zijn er mensen die nog zoiets hebben meegemaakt? Zijn dit symptomen die effectief naar de brandstofpomp wijzen?
Wat ik mij ook afvraag, had men dit eigenlijk niet meteen kunen zien bij de eerste reparatie of zijn deze foutcodes zo onduidelijk dat het "eender wat" met de brandstof kan zijn dat stuk is?