• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud

@opel-motorsport wrote:jammer

maar wat me wel opvalt waar is de motorkap ?

als je goed kijk dan zie je dat die erop zit alleen helemaal zwart is geworden door de brand waardoor de lak is gaan bladeren en weg is gevlogen van de kap

in het filmpje zie wel wat lak weg waaien

KLZ, is niet heel nieuw meer...

Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.

Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J

Willem

had hem even opgezocht bij de rdw.

de beste man of vrouw had de auto al een maand !

mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.

heeft op kenteken benzine dus dat valt af

Het zal je auto maar zijn.

ga toch maar eens kijken voor een blusser in de auto

theun

@wim-v6 wrote:KLZ, is niet heel nieuw meer...

Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.

Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J

Willem

Ben ik helemaal met je eens, wij als Nederland hebben helemaal geen 'aandeel' in milieu bewust zijn.. ze moeten naar het oosten daar richting China enz. voor de milieu... hier zijn mondkapjes nog echt niet nodig etc.

@theunm wrote:had hem even opgezocht bij de rdw.

de beste man of vrouw had de auto al een maand !

mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.

heeft op kenteken benzine dus dat valt af

Het zal je auto maar zijn.

ga toch maar eens kijken voor een blusser in de auto

theun

Poeder vernietigd meer dan je lief is, en CO2 mag niet in de winter..

dus, wat dan???

Willem

@wim-v6 wrote:KLZ, is niet heel nieuw meer...

Willem

in vergelijking tot ons wagenpark issie wel nieuw :jerry

Nope..

klopt, maar er hoeft maar wat fout te gaan, draad beschadiging, computer kapot (interne kortsluiting).

de draad beschadiging zou zomaar kunnen door verkeerd sleutelen..

Willem

Kan ook door ongedierte onder de kap komen. Dus mocht ik ooit een ingeving krijgen om een Astra J te kopen, doe ik dat heus wel :D

Steenmarters willen ook graag aan kabeltjes knagen, met als gevolg storingen ed.

Ik had zelf ook al voetstapjes en zand op de motorafdekplaat,en haren in de isolatie van de motorkap.

Nog geen hapjes uit kabels ontdekt ;)

Bij de opel van de buren hadden ze wel eens wat kabels aangevreten :???:

Als mijn auto in de brand zou vliegen dan heb ik schijt aan welke blusser ik wel of niet mag gebruiken hoor .

stuk gaat ie toch als het brand dus welk blusmiddel je ook gebruikt redden wat er te redden valt .

Wat me opvalt is dat er foto's gemaakt worden terwijl het net begint , maar je ziet geen kip actie ondernemen om de schade ook maar enigzins te beperken . Ik zou alle deuren langs rennen op zoek naar brandblusmiddelen ( vanwege het vele klussen aan auto's heb ik zelf 2 blussers in de garage hangen , dus hoef zelf niet ver te zoeken ) .

Terug
Naar boven