• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud

Zal toch iets zeldzaams blijven brand in een Astra J. Hopen dat er op garantie of verzekering dingen te verhalen zijn.

Mijn vader heeft ooit motorbrand gehad in een Matra uit 1973.

En ik heb zelf ooit mijn dashboardbedrading zien wegsmeulen van mijn oude Astra uit 1992 (rook in de auto) omdat een accupool los zat van de accu en de auto de min ging zoeken door de dasboardbedrading heen, wat daar natuurlijk niet tegen kon.:(

in eerste instantie dacht ik diesel turbo, maar ik hoor geen motor lopen, toch maar een brandblusser in de auto ;-) het poeder is dan wel niet best maar altijd nog beter als een volledig uitgebrande wagen (ondanks dat hij vrijwel zeker allrisk verzekerd is).

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Komt vaker voor hoor. Heb zelf een J gekocht welke in brand heeft gestaan. Was hele klus hem weer klaar te krijgen.

Gaat trouwens om een 2.0cdti. Computer/auto is door Opel duitsland onderzocht, maar oorzaak kon niet gevonden worden.

Inmiddels 15000 kilometer gereden maar geen brand gehad... Wel blussertje in de auto hoor de eerste kilometers.

Heb alle kabelbomen vervangen, koelerpakket, bumper, koplampen (xenon, duur!) aircoleidingen etc. etc.

Daarna opnieuw front gespoten, ziet er niks meer van, en loopt perfect. Geen storingen meer gehad.

Heb wel foto van tijdens werkzaamheden, alleen hoe zet ik die hier op forum?

Dit is een goed voorbeeld om altijd een brandblusser in je auto te hebben, gelukkig heb ik er altijd eentje in de achterbak. Een leermoment voor de eigenaar, jammer voor de auto, zonde. Het zal je maar overkomen :hmmz

Galaxy Nexus Tapatalk

@Loohuis wrote:Komt vaker voor hoor. Heb zelf een J gekocht welke in brand heeft gestaan. Was hele klus hem weer klaar te krijgen.

Gaat trouwens om een 2.0cdti. Computer/auto is door Opel duitsland onderzocht, maar oorzaak kon niet gevonden worden.

Inmiddels 15000 kilometer gereden maar geen brand gehad... Wel blussertje in de auto hoor de eerste kilometers.

Heb alle kabelbomen vervangen, koelerpakket, bumper, koplampen (xenon, duur!) aircoleidingen etc. etc.

Daarna opnieuw front gespoten, ziet er niks meer van, en loopt perfect. Geen storingen meer gehad.

Heb wel foto van tijdens werkzaamheden, alleen hoe zet ik die hier op forum?

Zie het subforum handleidingen ;)

Terug
Naar boven