Sorry dat het wat langer heeft geduurd. Ben er de afgelopen dagen niet aan toe gekomen.
Zoals verwacht heeft hij die beloofde avond niet gebeld. Wat een waardeloze kerel die geen enkele belofte na komt.
Maar ik ben die volgende ochtend gewoon naar Hardenberg toe gereden. Ik had geen zin meer om te wachten op een eventueel belletje.
Onderweg heeft hij me 2 keer geprobeerd te bellen. Maar ik kon niet opnemen zonder carkit.
Eenmaal aangekomen vroeg ik naar de verkoper. En daar kwam hij al excuus vertellend aanlopen. Hij had me vanochtend al meerdere keren gebeld. Heel vroeg in de ochtend ook al bijna 4 keer.
Ik pak mijn telefoon en lees het de enige 2 keer die hij gebeld had voor. Waarop hij niets meer te vertellen had. Die kerel hangt van leugens aan elkaar.
Hij wou mij bellen om te vertellen dat er tot dinsdag geen betalingsverkeer is en dat het geld pas dinsdag op mijn rekening zou staan. Dit klonk eerst een beetje vreemd, want bij de Rabobank (waar ik bij zit) kun je via internetbankieren gewoon 24 uur per dag betalingen doen. Maar navraag bij de ABN Amro bank bevestigde inderdaad dat het pas dinsdag zou worden. Betalingen van ABN naar een andere bank wordt namelijk gedaan door een tussenbedrijf. En dat bedrijf werkt niet op feestdagen en in het weekend.
Maar goed, ik was er nu toch dus wou ik het allemaal toch gaan regelen.
Vervolgens heeft hij een inkoopformulier ingevuld en ondertekend (hij koopt de auto terug van mij). Dit heb ik even nagelezen en daar stonden geen vreemde dingen in. Hier heb ik het origineel van meegekregen.
Ook zei hij dat de betaling ook pas dinsdag ingevoerd zou worden, omdat er geen boekhoud personeel aanwezig was. Hier ging ik niet mee akkoord en heb erop aangedrongen dat hij vandaag die betaling in zou voeren. Na een telefoontje met zijn baas ging hij het zelf proberen.
Dit was gelukt en hij had de bevestiging van ABN OfficeDirect (of iets in die geest) geprint. Met betalingskenmerk en dergelijke erbij. De echtheid hiervan heb ik gecontroleerd door met de ABN Amro te bellen. Want ja zo'n bevestiging kun je ook zelf even nabouwen. Ik was erg achterdochtig, want na alles wat er gebeurt is vertrouwde ik hem totaal niet meer.
Toen hij de betaling regelde zat ik eens op zijn bureau te kijken. En op de hoek stond een borden met daarop "Een zaak van vertrouwen". Mijn vader en ik hebben daar even goed om gelachen. Hoe durven ze.
Ik ging uiteindelijk met een matig gevoel terug naar huis. Laten we nu hopen dat ik gelijk heb en dat dinsdag inderdaad het geld op mijn rekening staat.
In de tussentijd had ik al lang een nieuwe auto op het oog. Deze is nog iets verder rijden, maar nu wel bij een officiele dealer. Dit heb ik nagevraagd bij Opel Nederland. Ik laat het me nu niet nog een keer gebeuren.
Deze heb ik zo goed als gekocht:
http://autovullings.cavonline.nl/cav_autodetail.php?autoid=252050
Ik heb een bod gedaan en een tegenbod gekregen van 18750 euro. Daar probeer ik volgende week 18500 van te maken zodat ik dezelfde prijs betaal als de vorige.
De dealer was bereid hem als verkocht te markeren in de showroom. Dinsdag of woensdag ga ik daar kijken. En ik heb gevraagd of hij het zo kon regelen dat ik hem gelijk mee kan nemen als ik hem koop. Dat scheelt me namelijk 4,5 uur extra rijden. Ook dat was geen probleem.
Dan heb ik een veel luxere auto voor dezelfde prijs en heb ik een geluk bij een ongeluk. Climate control, navigatie, parkeersensor, elektrische handrem.
Dus als jullie even duimen dat die auto er perfect uit ziet en goed onderhouden is dan komt het helemaal goed.
En uiteraard breng ik jullie op de hoogte zodra het allemaal geregeld is.