• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra J trekt na rechts

goede avond,

Ik zit met een paar ergernissen bij mij opel astra j uit 2010. Het is een 1.6 benzine.

tijdje terug had ik last van gebonk onder de auto(voorkant) bleek schokbrekers te zijn, deze netjes vervangen en het geluid is weg. Ook 4 nieuwe banden eronder laten zetten.

maar nu heb ik het volgend probleem, ik heb de auto laten uitlijnen, stuur stond in middenstand iets naar rechts. Nu staat de stuur na uitlijnen in het midden maar merk ik dat de auto naar rechts trekt? Als ik het stuur vast heb dan voel je dat je lichtjes naar links moet corrigeren, als ik het stuur loslaat gaat auto gelijk naar rechts. Na het uitlijnen terug geweest metingen gedaan en alles was ok. Kon aan de banden liggen banden van rechts met links verwisseld en nog hetzelfde.

heeft er iemand hier ervaring mee?
Als ik optrek vanuit stilstand voel ik soms ook een getril aan het stuur.

Alvast bedankt

mvg,

Goedenavond,

ik heb het zelfde probleem nu.

banden bij de kwitfit besteld en er op laten zetten. Ze hebben nu nieuwe banden besteld. Maar denk niet dat dit het probleem zal verhelpen.

Bedankt voor de reacties,

na een paar dagen rijden merk ik dat de auto niet alleen na rechts trekt maar allebei de kanten. Het lijkt erop dat de stuur soort van kleeft in de eerste minimeters. Heeft er iemand hier ervaring mee?

is dit op te lossen bijv. Met nulstand van de stuur resetten?

mvg

Terug
Naar boven