• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra J

Moet volgens mij voor alle grillen, die zwarte rooster waar het chrome Opel logo op zit, zit anders hopeloos in de weg. Ook zou je dat ruitjesmotief dan altyd zien, dus moet het zowie verwijderd worden. anders heb je 2 grillen achter elkaar zitten :wtf kan toch nooit.

Soms zie je wel twee grillen achter elkaar, bijv. bij de Astra G. Dan kun je een heel open grille nemen en daarachter, bij de motorruimte, gaas als een tweede grille om steenslag te voorkomen.

Ik vind het wel vreemd dat mijn collega dit zonder zagen heeft kunnen doen dan. Ik ga eens vragen of ik foto's mag maken van zijn grille, om duidelijkheid te creëren.

Soms zie je wel twee grillen achter elkaar, bijv. bij de Astra G. Dan kun je een heel open grille nemen en daarachter, bij de motorruimte, gaas als een tweede grille om steenslag te voorkomen.

Ik vind het wel vreemd dat mijn collega dit zonder zagen heeft kunnen doen dan. Ik ga eens vragen of ik foto's mag maken van zijn grille, om duidelijkheid te creëren.

mooi he als ik een aantal jaren geleden een grill wou veranderen in een astra G of corsa dan was het een kwestie van 6 schroeven los en binnen 5 min was het klaar,Nu is het een heel andere verhaal ..... :shock:

mooi he als ik een aantal jaren geleden een grill wou veranderen in een astra G of corsa dan was het een kwestie van 6 schroeven los en binnen 5 min was het klaar,Nu is het een heel andere verhaal ..... :shock:

Ja, ik heb zelf ook een andere grill in m'n Astra Coupé...zijn maar een paar schroeven.

Ik heb net de foto's voorgelegd aan m'n collega en hij blijft volhouden dat hij niet gezaagd heeft, hij heeft het over kliksystemen.

Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, ik denk dat ik me maar onthoud van de verdere discussie aangezien het er niet duidelijker op wordt. Maar ik zou nog wel graag een foto zien van je auto met de nieuwe grill?

Ja, ik heb zelf ook een andere grill in m'n Astra Coupé...zijn maar een paar schroeven.

Ik heb net de foto's voorgelegd aan m'n collega en hij blijft volhouden dat hij niet gezaagd heeft, hij heeft het over kliksystemen.

Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, ik denk dat ik me maar onthoud van de verdere discussie aangezien het er niet duidelijker op wordt. Maar ik zou nog wel graag een foto zien van je auto met de nieuwe grill?

Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.

Foto's van men Sports Tourer :D

DSC00681.jpg

DSC00680.jpg

DSC00679.jpg

DSC00673.jpg

DSC00676.jpg

DSC00671.jpg

Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.

DSC00681.jpg

DSC00680.jpg

DSC00679.jpg

DSC00673.jpg

DSC00676.jpg

DSC00671.jpg

@Goossens Bjorn wrote:Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.

DSC00681.jpg

DSC00680.jpg

DSC00679.jpg

DSC00673.jpg

DSC00676.jpg

DSC00671.jpg

Ik zie dat je nog gewone geelkleurig daglicht heb, heb de mijn vervangen met de wiite variant, staat wel mooier moet ik zeggen.

@Goossens Bjorn wrote:Als je de grill eruit zaagt dan zitten er in de originele bumper gaatjes waar de Irmscher grill inklinkt. Maar de originele griil moet er dan uitgezaagt worden omdat je anders de Irmscher grill niet diep genoeg kunt krijgen.

DSC00681.jpg

DSC00680.jpg

DSC00679.jpg

DSC00673.jpg

DSC00676.jpg

DSC00671.jpg

Ik zie dat je nog gewone geelkleurig daglicht heb, heb de mijn vervangen met de wiite variant, staat wel mooier moet ik zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.

@Goossens Bjorn wrote:Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.

ja, ik ook

@Goossens Bjorn wrote:Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de dagrijlichten wit zijn. Dan moet alles wit zijn. Ik heb echt super veel spijt dat ik de AFL niet als optie genomen heb.

ja, ik ook

Ik wil ook nieuwe grill plaatsen op mijn astra j maar krijg de bumper er niet af,

weet iemand hoe dit juist moet? heb alles los gezet van vijzen enzo

Ik wil ook nieuwe grill plaatsen op mijn astra j maar krijg de bumper er niet af,

weet iemand hoe dit juist moet? heb alles los gezet van vijzen enzo

2 grote torx bouten los die vooraan aan het chassis zitten? Heb ook er ff aan liggen trekken voor ik zag dat de bumper daar ook mee vast zat.

Terug
Naar boven