• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra J

Had ook mailtje gestuurd naar Opel Nederland, meet het antwoord. :

In antwoord op uw vraag kunnen wij u informeren dat het verschil tussen beide motoren voornamelijk te herleiden is naar de software. Het motorblok zelf is in beide gevallen identiek. Naast de software zijn er wel enkele aanvoerleidingen welke per motor verschillen.

Voor de goede orde wensen wij u ook te informeren dat Opel eventuele aanpassingen in de software afraadt.

origineel gepost door Grenswachter

In antwoord op uw vraag kunnen wij u informeren dat het verschil tussen beide motoren voornamelijk te herleiden is naar de software. Het motorblok zelf is in beide gevallen identiek. Naast de software zijn er wel enkele aanvoerleidingen welke per motor verschillen.

Voor de goede orde wensen wij u ook te informeren dat Opel eventuele aanpassingen in de software afraadt.

Ja ze zouden stom zijn als ze dit niet afraden. Dan gaat niemand meer betalen ervoor en kopen ze allemaal de normale versie en die zelf chippen. Echter weet ik wel niet wat er in de garantie clausule staat opgenomen met betrekking tot chippen/aanpassen van ECU.

Groeten Twan

origineel gepost door Grenswachter

Ja ze zouden stom zijn als ze dit niet afraden. Dan gaat niemand meer betalen ervoor en kopen ze allemaal de normale versie en die zelf chippen. Echter weet ik wel niet wat er in de garantie clausule staat opgenomen met betrekking tot chippen/aanpassen van ECU.

Groeten Twan

Nu de ultieme vraag:

Ik heb een nieuwe astra j sport 14 140pk besteld, rijd er mee buiten zie s'avonds op mijn kenteken via rdw-site

en het blijkt dat het 1 is van 88kw in plaats van 103,... 120pk dus.

dealer geeft fout toe, want bij nader inzien hebben ze een verkeerde motorcode gebruikt bij de opdracht.

Dus heb ik een verkeerde motor, en nu?

nieuwe eisen of laten veranderen?

Nu de ultieme vraag:

Ik heb een nieuwe astra j sport 14 140pk besteld, rijd er mee buiten zie s'avonds op mijn kenteken via rdw-site

en het blijkt dat het 1 is van 88kw in plaats van 103,... 120pk dus.

dealer geeft fout toe, want bij nader inzien hebben ze een verkeerde motorcode gebruikt bij de opdracht.

Dus heb ik een verkeerde motor, en nu?

nieuwe eisen of laten veranderen?

Mag aannemen dat er in aanschaf-waarde ook een verschil is tussen beide auto's...

Zo'n fout is natuurlijk menselijk, ik vind het echter wel belachelijk dat men dit niet voor danwel tijdens dat je de auto ophaalt hebben gemeld....

In welke plaats heb je de auto gekocht ??? Of wil je de dealer bij naam noemen ???

Mag aannemen dat er in aanschaf-waarde ook een verschil is tussen beide auto's...

Zo'n fout is natuurlijk menselijk, ik vind het echter wel belachelijk dat men dit niet voor danwel tijdens dat je de auto ophaalt hebben gemeld....

In welke plaats heb je de auto gekocht ??? Of wil je de dealer bij naam noemen ???

Ze hebben het allemaal over het hoofd gezien zeiden ze, ze willen het oplossen door de software te veranderen, niet aanpassen !

Heb daar mijn twijfels bij, op mijn groene kaart van de auto staat ook dat het maar 88 kw is, en dat kun je niet zo maar aanpassen volgens mij.

Heb in iedere geval meer bewijs gevraagd over dat motor gebeuren.

Ze hebben het allemaal over het hoofd gezien zeiden ze, ze willen het oplossen door de software te veranderen, niet aanpassen !

Heb daar mijn twijfels bij, op mijn groene kaart van de auto staat ook dat het maar 88 kw is, en dat kun je niet zo maar aanpassen volgens mij.

Heb in iedere geval meer bewijs gevraagd over dat motor gebeuren.

Terug
Naar boven