• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K, adaptive cruise control ja of nee?

Vroomvroom

Post weinig
Vraagje aan degenen die hun Astra K Sport Tourer al hebben.

Heeft de Innovation uitvoering nu wel of geen adaptive cruise control?

Op http://www.opel.nl/apps/News/general/nieuwe-opel-astra-ST.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; lees ik

Geniet van ongekend veel luxe en comfort

De nieuwe Astra Sports Tourer biedt ongekend veel luxe en comfort.

blablabla

en adaptieve cruise control, bieden ongeëvenaard veel gemak en veiligheid.

In de specificaties kom ik alleen tegen:

Verstelbare middenarmsteun vóór • • •

Bevat: Cruise control en snelheidsbegrenzer • • •

In Duitsland is het een optie van 1400€ die in de prijslijst voor my2017 van Nl niet is terug te vinden dus ik ben bang van niet.

idd.. wat hierboven staat.. zelfs op de vauxhall astra K in engeland wordt het niet gelevert...

als je het erop wil hebben zul je zelf een astra K in duitsland moeten bestellen en naar nederland moeten importeren

is ook vaak aan de voorruit te zien.. als er een lensje achter de voorruit zit naast het zwarte vlak waar de binnenspiegel zit.. die is o.a. voor het ACC

@bart-gsi wrote:idd.. wat hierboven staat.. zelfs op de vauxhall astra K in engeland wordt het niet gelevert...

als je het erop wil hebben zul je zelf een astra K in duitsland moeten bestellen en naar nederland moeten importeren

is ook vaak aan de voorruit te zien.. als er een lensje achter de voorruit zit naast het zwarte vlak waar de binnenspiegel zit.. die is o.a. voor het ACC

Wat ik begrepen heb zou de ACC werken met een radar die in de grill zit. In de Duitse configurator zie je ook de grill veranderen als je ACC toevoegt. De lens bij de binnenspiegel is dan weer voor verkeersborden, LED-matrix lampen en het klinkt paradoxaal voor de "normale" afstandswaarschuwing.

Ik neem aan het we voor Nederland dan tot my 2017.5 of nog later moeten wachten voor ACC in de Astra. Jammer want volgens mij zijn staan nieuwe Astra rijders best vaak in de file waar ACC nog het best tot zijn recht komt. Ik had er geen 1400 euro voor over gehad want ik sta niet echt vaak in de file en bij normaal autobaan verkeer is het laatste wat ik ga doen iemand vast volgen.

@Klaasvaker wrote:@bart-gsi wrote:idd.. wat hierboven staat.. zelfs op de vauxhall astra K in engeland wordt het niet gelevert...

Wat ik begrepen heb zou de ACC werken met een radar die in de grill zit. In de Duitse configurator zie je ook de grill veranderen als je ACC toevoegt. De lens bij de binnenspiegel is dan weer voor verkeersborden, LED-matrix lampen en het klinkt paradoxaal voor de "normale" afstandswaarschuwing.

Ik neem aan het we voor Nederland dan tot my 2017.5 of nog later moeten wachten voor ACC in de Astra. Jammer want volgens mij zijn staan nieuwe Astra rijders best vaak in de file waar ACC nog het best tot zijn recht komt. Ik had er geen 1400 euro voor over gehad want ik sta niet echt vaak in de file en bij normaal autobaan verkeer is het laatste wat ik ga doen iemand vast volgen.

Volgens de laatste berichten medio September.

@Klaasvaker wrote:In Duitsland is het een optie van 1400€ die in de prijslijst voor my2017 van Nl niet is terug te vinden dus ik ben bang van niet.

Prijs / pakket zal hier dan waarschijnlijk anders zijn.

divm alles wat in dit pakket zit hier in Nederland standaard al op de Innovationen uitvoering zit. (behalve de acc dan)

En de pakketten in Nederland zijn sowieso heel anders als in Duitsland.

@GM-Tuningparts wrote:@Klaasvaker wrote:In Duitsland is het een optie van 1400€ die in de prijslijst voor my2017 van Nl niet is terug te vinden dus ik ben bang van niet.

Prijs / pakket zal hier dan waarschijnlijk anders zijn.

divm alles wat in dit pakket zit hier in Nederland standaard al op de Innovationen uitvoering zit. (behalve de acc dan)

En de pakketten in Nederland zijn sowieso heel anders als in Duitsland.

Ja dat klopt. Verschillende dingen zoals bijvoorbeeld de automatische achterklep (400 euro) zijn in Duitsland vrij dure opties terwijl ze hier in een relatief goedkoop pakket zitten. Ik heb me sowieso erover verbaast dat als ik de auto in Duitsland configureer zoals ik hem hier koop dat hij dan ongeveer hetzelfde kost.

Ik heb wel begrepen dat de korting die dealers in Duitsland geven op een nieuwe auto veel hoger is dan hier.

Ondertussen is op de Opel website een (verieuwde) prijslijst verschenen voor de Opel Astra K. Hierin is opgenomen:

ZQ2:
Opel Eye Assistentiesystemen - Standaard op Innovation
Standaard i.c.m. Adaptive Cruise Control (ZQ3)

ZQ3 omschrijft:
Adaptive Cruise Control - Alleen i.c.m. automaat

Ik heb een Opel Astra K in bestelling:
1.6 CDTi 110pk
Handgeschakelde 6-versnellingsbak
+ Innovation plus pakket
+ Navi900 Intellilink pakket

Nu vraag ik me af, omdat het handgeschakeld is, of ik nu wel of geen ACC kan verwachten straks :). Ik zal de Leasemij even contacten hierover.

kosten zijn € 845,00 alleen voor adaptieve cruise control op de Inovation en € 995,00 op de andere typen. Alleen in combinatie met een autamaat. Zie de nieuwste prijslijst van 1-1-2017

Terug
Naar boven