• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra K] Android Auto

PowerFlex Smartphone houder is ook te gebruiken met een Android toestel mits je de juiste variant hebt (lees: het juiste kabeltje). Uitermate geschikt voor het opladen maar gezien de discussie hierboven nog niet voor Android Auto.

Bij mij werkt het nog niet mijn auto is van 21 januari 2016 zie ook geen android auto in mijn scherm van mijn 900 navi intellink
waarschijnlijk update nodig via dealer hoe kun je zien welke kaart versie zich in mijn navi bevindt en welke manier deze wordt
geinstalleerd als je een nieuwe kaarten zou kopen

Bij mij werkt het nog niet mijn auto is van 21 januari 2016 zie ook geen android auto in mijn scherm van mijn 900 navi intellink
waarschijnlijk update nodig via dealer hoe kun je zien welke kaart versie zich in mijn navi bevindt en welke manier deze wordt
geinstalleerd als je een nieuwe kaarten zou kopenIk had ook de Update Android auto niet, maar na een gratis Update wel. Ik ben bij Broekhuis.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Goed te lezen dat er nog dealers zijn die wel eens iets gratis doen. Zal ik de update combineren met de onderhoudsbeurt en als het nodig is hiernaar verwijzen.

Wat de kaart-updates betreft; ik heb met Opel hierover gemaild en kreeg als opmerking terug dat de datums hiervan alleen door de dealer uit te lezen zijn. Ook gaven zij aan dat kaarten maar zelden een upgrade krijgen omdat dat deze iedere keer door een procedure moeten alvorens zij kunnen worden vrijgegeven. Het streven is 1 keer per jaar, maar dat lijkt de externe kaartleverancier (HERE) niet te halen.
Ik vond dit zelf wel een beetje vreemd omdat TomTom ieder kwartaal met een update komt en omdat zelf aangeven dat het belangrijk is regelmatig te updaten (zie:
http://www.opel.nl/service-accessoires/infotainment/navigatie.html). Zal wel te maken hebben met het verdienmodel van HERE.
Alles over de navigatie is terug te lezen op: https://opel.navigation.com/cms/page.FAQs/nl_NL/OpelEMEA/EUR

Tenslotte: ik wist dat de nieuwe kaarten op 1 juli 2016 uit zouden komen omdat Opel mij dit op een gegeven moment heeft aangeven. Ik had heb benaderd omdat ik in de eerste 2 weken dat ik de Astra had 3 keer (op de snelweg not bene) verkeerd werd gestuurd. Ik ben het toen in de gaven gehouden en niet lang daarna konden bij HERE de kaarten gekocht worden (kosten: €179 voor heel Europa). Vond ik een beetje te veel voor een auto van een maand oud.

[quote quote=18335415]Bij mij werkt het nog niet mijn auto is van 21 januari 2016 zie ook geen android auto in mijn scherm van mijn 900 navi intellink
geinstalleerd als je een nieuwe kaarten zou kopen

Ik had ook de Update Android auto niet, maar na een gratis Update wel. Ik ben bij Broekhuis.

[/quote]

Beste heer. Ikzelf zit ook bij Broekhuis. Vestiging Apeldoorn. Hij is daar al 2 keer aan de computer gehangen (laatste keer nov 2016) maar iedere keer is er geen update te vinden. Zit met smart op de android auto optie te wachten met name ivm gebruik google maps.

Beste heer. Ikzelf zit ook bij Broekhuis. Vestiging Apeldoorn. Hij is daar al 2 keer aan de computer gehangen (laatste keer nov 2016) maar iedere keer is er geen update te vinden. Zit met smart op de android auto optie te wachten met name ivm gebruik google maps.

U heeft in het display alleen nog maar Apple Carplay staan?

######Versie zonder Android carplay

49b3d7a287ff0295dffec3ed2b19ab18.jpg

Versie met Android carplay
71349bbf339fde5c9d3193399ae28b74.jpg

Ik ben bij Broekhuisopel Harderwijk.
Ik ken ook een lid die het van begin heeft deze heeft Broekhuis Lelystad.

De software is er echt.
Laat ze maar informeren bij collega dealers

Zo had ik het eerst ik heb nu Android auto onder appel staan.....

478e7e7f4a22df1e76e00babf9f54094.jpg

Beste aapje1963,

Klopt inderdaad.
Software versie geeft aan: 84028482
Gracenote : 23199236

Benieuwd hoe u geholpen bent en bij welke vestiging.

Er is dus nog onduidelijkheid over een update van de software. Ook ben je afhankelijk van je dealer of die coulant is. Anders betaal je ook voor de update.
Mijn dealer (ook Broekhuis) wist van niets.
Het kan uiteindelijk aantrekkelijk zijn beschikking te hebben over Android Auto en wifi, omdat je dan van Google Maps via Android Auto gebruik kunt maken i.p.v. de totaal verouderde navigatiekaarten van HERE. Scheelt weer 180 euro. Je betaalt natuurlijk wel voor je wifi. De kosten via Vodafone voor wifi zijn:
• De Vodafone “Dagelijkse bundel“1:
Het beste voor een enkele reis. Deze bundel heeft 1 GB data voor 24 uur op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €5 om te surfen, maar ook voor het streamen van muziek en video’s etc.
• De Vodafone „Maandelijkse bundel (28 dagen)“1:
Het beste voor regelmatig gebruik, zonder zorgen. Deze bundel heeft 3 GB data voor 28 dagen op Vodafone's snelle 4G netwerk voor €15 of 10 GB data voor €25.

Helaas moet je wel een Onstar abonnement nemen a 99,50 euro per jaar. Voor mij persoonlijk is Onstar een totaal onnodige toepassing.
Al met al een dure aangelegenheid voor een privérijder. Per jaar 280 euro.
Kies je voor de update van de navigatiekaart dan 180 euro voor weer 2 tot 3 jaar en neem je geen wifi/Onstar.

Dank Diederik voor je reactie.
Het gaat mij om hetgeen Aapje1963 schrijft: hij heeft een update gehad via zijn dealer. Mijn dealer heeft een gratis update toegezegd maar vind iedere keer geen update....
Wil graag Android auto op mijn radio hebben. Mijn bundel data van mijn mobiele telefoon is groot genoeg om google maps te gebruiken. Daarnaast kun je medio juni je databundel ook gebruiken binnen de EU. Vanaf dat moment heeft inderdaad de hotspot geen toegevoegde waarde meer in mijn beleving.

Beste aapje1963,

Klopt inderdaad.
Software versie geeft aan: 84028482
Gracenote : 23199236

Benieuwd hoe u geholpen bent en bij welke vestiging.

Ik had dat tussen de twee foto's geschreven

Ik ben bij Opel Broekhuis Harderwijk.
Ging zonder problemen.

Er Is hier ook een lid die bij Broekhuis Opel Lelystad is.

Deze software Update is kosteloos gedaan.

Ik heb het hier dus over de software Update en niet over de navigatie kaarten, maar dat Is wel duidelijk.

Gr Arnold

Maar nog Is de Android app niet via de oorspronkelijke manier te verkrijgen.. Wel Via Apk staat verder wel omschreven. Ik heb daar niet zoveel verstand van.

Ikzelf zit ook bij Broekhuis. Vestiging Apeldoorn. Auto gekocht 18-11-2016 Astra K st 1.6d 136 PK Innovation model 2017. De APK gedownload en alles werkt prima. Telefoon Samsung S5 met laatste updates.

Allereerst heb je een Android telefoon met Android versie 5.0 of hoger nodig.
Ga nu naar je telefoon-instellingen -> Beveiliging -> Onbekende bronnen (aanvinken, en dus toestaan)
Vervolgens download je de apk hier. (Let op: Er zijn meerdere varianten, afhankelijk van de processor in jouw telefoon. Ik denk dat je met Arm-64 de meeste kans hebt. Werkt deze niet, probeer dan de volgende) Het beste kun je de apk direct op je telefoon downloaden, als de download dan klaar is, kun je deze namelijk direct installeren.

Na het installeren sluit je jouw telefoon aan op je auto met een USB-kabel (het beste kun je een 'originele kabel' gebruiken welke bij je toestel geleverd is. Nu zou je op jouw auto het Android Auto icoon moeten zien.

Hierbij de info van mijn navi intellink 900 nog steeds geen android in het scherm vraag mij af of dit de laatste versie is
Software 23415882
Gracenote 23199236
Kaart 23348556

Bij de instellingen van je scherm moet je Apple Carplay en Android auto staan als opties. Deze opties geven je mogelijkheid om telefoons te beheren e.d. Als je die opties ziet bij de algemene instellingen, dan heb je een juiste versie.

Je krijgt dan als je de APK op je telefoon hebt staan een ander icoontje op het hoofdscherm van je navi te staan als je je telefoon aansluit via de USB in de middenconsole.

Hallo,

Sinds kort ben ik een gelukkige eigenaar van een Opel astra k en kom erachter dat mijn auto geen Android auto ondersteund. Hij is vorige week al terug geweest voor een software update bij Henrie en Herman in Amersfoort. Alleen in mijn menu heb ik nog steeds geen Android auto staan wel Apple car play

Terug
Naar boven