• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra K] Android Auto

Hét grote voordeel van AA is dat de kaarten van Google Maps en- /of Waze wel up-to-date zijn. Als geheel werkt het eigen Opel Intellilink systeem het meest 'geschmeidig', AA voelt af en toe aan alsof het nog een bèta versie is.

Ik heb fors problemen gehad met Android Auto. Toestel werd in een keer niet meer herkend en wat ik ook deed met downgraden AA / Waze en alles, niets werkte. Toen maar eens met kabels gaan testen. Mijn telefoon heeft USB-C en voor de vakantie heb ik ipv een micro-usb met verloopje naar USB-C een echte USB-C kabel gekocht.

Uiteindelijk bleek juist die kabel het probleem. De auto wil gewoon niet werken met USB-C. Als je een Micro-usb naar USB-C adapter op de kabel zet, werkt alles als een zonnetje, maar via een echte usb-c kabel werkt het juist niet.

Een Samsung S8 heeft ook een USB-C aansluiting, jij zou dus het zelfde kunnen hebben als bij mij het geval was. Test eens met een micro-usb of een telefoon met AA en micro-usb (ouder toestel) Als die wel werkt, ligt het daar dus aan.

Laatste update van Waze (4.30.0.1) geeft nu ook mooi de (GPS)snelheid van de auto, evenals de plaatselijke maximumsnelheid !
Zodra deze overschreden wordt (instelbaar m.b.v. km/h of %) klinkt een kort waarschuwingssignaal en komt het "maximumsnelheid-bord" kort in beeld over de actuele snelheid. ❤️
Indrukwekkend voor zo'n gratis navigatieversie ! :yahoo:
Ik zal mijn huidige Opel Intellilink 900 dus NOOIT updaten met een nieuwe kaart.
Belachelijk duur (150 euri) en de navigatie-data loopt altijd minimaal 1 jaar achter.... :wacko:

Heb ik in het verleden ook al gehad; werd veroorzaakt door de AA-versie, waardoor Waze niet meer zichtbaar was.
Momenteel gebruik ik AA-versie 2.3.71.6604 en Waze-versie 4.30.0.1 (waze gewoon via google play, dus met automatische updates)
De AA-versie is van mei 2017: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-3-7166-release/
Nog niet geprobeerd of recentere AA-versies correct draaien i.c.m. Waze.....
Zal dit z.s.m. eens testen, en resultaten posten !

Zojuist de "nieuwste" Android Auto gedownload & geïnstalleerd (2.6.573464).
Werkt prima op intellilink900 i.c.m. Waze.
Na connectie (usb & bluetooth) verschijnt AA symbool op navi-scherm.
Selecteer het AA symbool en vervolgens onder in de grijze balk van android auto het linker pijltje-icon.
Op nieuw scherm is nu een keuze mogelijk tussen MAPS en WAZE. :yes:
GOOD LUCK !

Ik draai AA met versie van 22 september en werkt goed op de auto. Overigens moet je met USB-C een verloopje gebruiken van Mirco USB naar USB-C.

Ik heb een Samsung A5(2017) en die heeft ook een USB-C aansluiting. Ik heb gewoon een USB-C kabel, werkt prima... Behalve dat de kabel na verloop van tijd wordt gesloopt door de armsteun...

Daarom zitten er ook van die mooie sleufjes in de armsteun waar je de USB kabel door kunt leggen. Op m'n ruim 4,5 jaar oude privé telefoon wordt AA vanuit de Play Store automatisch bijgewerkt, draai nu versie 2.7.573953. De telefoon draait overigens wél op een custom ROM ( LineageOS 14.1 ). Google Maps bevalt me nog steeds het beste om mee te navigeren. BTW: Bij Fiat is de situatie eigenlijk hetzelfde. Multimedia systeem is voorzien van oa. Android Auto, maar de telefoon app wordt standaard niet in de Nederlandse Play Store aangeboden.

Ik gebruik die uitsparingen ook, maar de kabel blijft er niet altijd netjes inzitten. Mijn kabels is ook net iets te dik denk ik. Sowieso vind ik de locatie van de USB aansluiting wat wazig bedacht. Maar goed, het werkt voor de rest prima.

Heb de USB aansluiting laten verplaatsen en laten zetten tussen de bekerhouders in. Met hoek aansluiting werkt het prima. Geen problemen meer met de armsteun.

Hoe heb je dat verplaatsen laten doen dan? Kun je ook een foto maken van de huidige opstelling? Ben zeker wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Is er nu al een Android auto via de Playstore?
Ik zag op tv de Fiat 500 met relame met filmpje android auto.
Is dit nu ook weer een verkoopstund?

gr Arnold

Als AA niet in de Nederlandse Play Store wordt aangeboden moet je er op een andere manier aankomen. Net zoals de Astra is de AA functionaliteit ook bij Fiat aanwezig, o.a. de bij de nieuwe Tipo. Maar als je de app niet op je mobile device hebt kun je er dus geen gebruik van maken.

Hallo, deze week heb ik "mijn" (lease-auto) Opel Astra Sports Tourer Dynamic 1.6 CDTI (bouwjaar 2016) in gebruik genomen.

Het betreft een uit België geïmporteerd exemplaar, uitvoering Dynamic met nog wat extra opties. Behoorlijk compleet vind ik zelf.

Helaas is Android Auto nog niet beschikbaar in het NAVI 900 IntelliLink systeem (Apple Carplay al wel). Afspraak gemaakt met een Opel dealer om een software-update uit te voeren voor ondersteuning van Android Auto. (was namelijk één van de redenen voor mijn keuze voor deze auto).

Nu mijn vraag: zijn er nog zaken waar ik op moet letten c.q. de dealer op moet wijzen als ze de software-update gaan uitvoeren?
(Android Auto staat reeds volledig werkend op mijn smartphone)

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Terug
Naar boven