• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra K] Android Auto

Volgens mij is er niets spannends als je eenmaal de juiste software op de auto hebt staan. Het heeft bij mij vanaf dag 1 gewerkt met de juiste firmware in de navi900.

Enige is (maar dat weet je al) dat het via de play store niet werkt, maar via de APK is er niets aan de hand.

Combi met Waze is top!

OK, bedankt voor je reactie! Ik heb vorige week al mijn smartphone (Samsung Galaxy A5-2017 met Android 7) al succesvol verbonden met een andere Astra Sports Tourer en toen werd Android Auto probleemloos en snel gestart. Die auto had dus al wel de juiste software voor AA.

Nu mijn Astra nog ... Gebeurt a.s. woensdag. Overigens wordt hier 35 euro voor gerekend door de dealer.
Vind ik een acceptabel bedrag, zeker als je bedenkt dat ik hiermee navigatie-updates in de komende jaren niet meer hoef te kopen / betalen, omdat ik dan met Google Maps via mijn smartphone kan navigeren.

OK, ik hap even.

Of de ingebouwde navigatie NAVI900 duur is, weet ik niet; dit zat al in de auto die - jong gebruikt - voor mij is aangeschaft.

Wel weet ik dat het gebruiksgemak, duidelijkheid, actualiteit van de kaarten en betrouwbaarheid en gedetailleerdheid van de verkeersmeldingen via Google Maps / Waze stukken beter zijn dan van de ingebouwde navigatie.

Voor alle bovengenoemde voordelen heb ik het er graag voor over (ik rijd minimaal 50.000 km per jaar) om even met mijn mobiel te klooien.

[quote quote=18352289]Een duur navigatie in je auto hebben en gaan lopen klooien met een mobiele telefoon zo 2012[/quote]

Ironisch genoeg is dit inderdaad precies zoals het is. Niet omdat het kan, maar omdat het helaas moet. Ik heb ook een NAVI900. De ingebouwde navigatie werkt voor de meeste ritten wel, maar het is mij al te vaak gebeurd dat een straat gewoon niet op de navigatiekaart staat. Dan pak ik ook mijn mobiele telefoon erbij. Als er dan over een paar maanden een kaart-update komt voor 100-zoveel Euro waarvan je weet dat de brongegevens al flink verouderd zijn, dan neigt mijn voorkeur ook naar de mobiele telefoon.

[quote quote=18352289]Een duur navigatie in je auto hebben en gaan lopen klooien met een mobiele telefoon zo 2012[/quote]

Waarom zou je auto iets laten doen wat een smartphone 10 keer beter kan. Het liefst zou ik een auto kiezen zonder navigatie maar met een fatsoenlijk scherm.

Btw, telefoon aansluiten vind ik persoonlijk niet echt klooien.

.....niet omdat het moet, maar omdat het kan..... :whistle:

Gisteren is bij Opel dealer ZAM in Zeist de benodigde software update doorgevoerd. Duurde ca. 1 uur. Er werd 35 euro ex. BTW voor gerekend.
Prima geholpen!

Resultaat: Android Auto werkt nu ook in mijn Astra K uit 2016. Blij mee!

De werking van Google Maps, Waze, Spotify, Whatsapp, etc. is prima en alles reageert voldoende snel. Ook spraak-commando's worden goed opgepikt.

Vandaag bemerkte ik nog een verandering die - volgens mij - door de software-update is veroorzaakt: de verkeersbord-herkenning geeft nu niet meer bij ieder verkeersbord een melding op het info-display (tussen km-teller en toerenteller), maar alleen als de maximum snelheid wijzigt.

Volgende week vrijdag (13 april :wacko: ) een afspraak bij Opel dealer Zam in Zeist. Update naar android in Insignia... zal jullie op de hoogte houden van de kosten en resultaat...

Gelukt, vandaag langs geweest met insignia bij Zam in Zeist.. Wat een fijne dealer, aardige gasten daar....kopje koffie en gezellig gesprekje , sfeer is daar erg relaxed.. Maar ik kwam voor de update, na een kleine controle op de software ging de monteur er voor. Ongeveer 2 uur verder en een 50 euro armer ben ik de android auto software rijker... Het is de 50 euro meer dan waard....

:applause02:

Toch best te erg voor woorden... zelf betalen voor een update.

Opel maakt reclame apple carplay en android auto.

Ben wel blij dat ik het blij Broekhuis Harderwijk gratis kreeg.

Astra 3 sept 2016

Maar top voor jullie dat het werkt.

Vanavond rit vreemd adresje Haarlem

Heen met AA en Google maps. Ging goed duidelijke stem en ook de vernieuwingen oo de A6 A1 duidelijk en actueel.

Terug probeerde ik Waze maar bij mij werkt dat toch niet lekker.... storen met spreken. De dame leek wel bij de viskraam geweest te zijn en nog een graatje in de keel te hebben.

Ik vond Maps beter.

Toch lees ik hier dat veel Waze beter vinden... wat doe ik dan fout?

AA via APK mirror de nieuwe.

Waze uit de Google store.

Wat ik ook toch jammer vindt dat AA alleen via USB in armleuning kan... niet via Bloutooth... in de armleuning is de oplaad functie een stuk zwakker als de sigarette aansteker.

Stel ik wil een lange rijs maken dan kan de mobiel wel leeglopen met die zwakke oplader in armleuning.

Dan nog maar niet te spreken over dat onding aan m.n dashboard waar mijn mobiel in kan en ook opgeladen kan worden... waarom via dat dure stukje Opel assecoire niet ook AA kunnen draaien.

Het zat in mijn voorraad Astra... natuurlijk heb ik hem ook betaald maar...... wat heb ik er aan?

Waarom kan AA eigenlijk niet via Bluetooth? En in die Opel telefoonlader..

Kortom ik hoor graag van deskundige wat doe ik mis of... waarom kraakt Waze in de speakers.

Alvast dank

Arnold.

e2hp263uyn3lzvzpuuv0q4etmpr0v8wz.jpg
Wase is wat mij betreft beter dan Maps. Meer meldingen. Aanwijzingen via gebruikers. Wat het kraken betreft kijk eens hoe het geluid weergegeven wordt in WASE instellingen. Kan namelijk via de telefoon aan/uit. Hetzelfde in Maps. Bovenstaande oplossing gekozen. Door dealer uitgevoerd.

Check even het volume in de Waze app zelf. Die stond bij mij op maximaal waardoor het geluid kraakte.

AA is tot nu toe alleen met kabel. Dat komt omdat je telefoon het beeld redeneert op je scherm in de auto. Google is wel bezig om het draadloos te krijgen. Sommige modellen kunnen het al.

Dat AA het alleen doet met de aansluiting in het middenconsole is gewoon lomp van Opel. Ik snap die keuze ook niet. Vooral als je voor 100 euro een houder op je middenconsole verkoopt.

Overigens loopt mijn accu vol als hij in het middenarmsteun is aangesloten.

De USB aansluiting is makkelijk te verplaatsen ( zie eerdere foto ) indien je een beetje handig bent. De houder is enkel om de telefoon op te laden.

[quote quote=18355041]Wase is wat mij betreft beter dan Maps. Meer meldingen. Aanwijzingen via gebruikers. Wat het kraken betreft kijk eens hoe het geluid weergegeven wordt in WASE instellingen. Kan namelijk via de telefoon aan/uit. Hetzelfde in Maps. Bovenstaande oplossing gekozen. Door dealer uitgevoerd.[/quote]

Dat is ideaal... helaas ben in niet zo handig ...

[quote quote=18355042]Check even het volume in de Waze app zelf. Die stond bij mij op maximaal waardoor het geluid kraakte. AA is tot nu toe alleen met kabel. Dat komt omdat je telefoon het beeld redeneert op je scherm in de auto. Google is wel bezig om het draadloos te krijgen. Sommige modellen kunnen het al. Dat AA het alleen doet met de aansluiting in het middenconsole is gewoon lomp van Opel. Ik snap die keuze ook niet. Vooral als je voor 100 euro een houder op je middenconsole verkoopt. Overigens loopt mijn accu vol als hij in het middenarmsteun is aangesloten.[/quote]

Thxx heb je in de app het volume 0 staan of hoe hard heb je het nu staan?

Alvast dank Arnold

Hoi hebben jullie een account aangemaakt bij Waze?

Mij lukt dat niet... niet via tel nr en niet via facebook..

Kan niet verifiëren zegt Waze

Ja wel account om te installeren. Wase downloaden op telefoon. Opstarten. Op de zoekoptie onder in het scherm. Dan op het "wieltje" boven in het scherm. geavanceerde instellingen, geluid en stem. Hier staat App volume bij mij vol. En gebruik telefoonluisspeaker uit.

Terug
Naar boven