• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K brandstofverbruik i.r.t. motortype en velgdiameter

Zij er ook verbruik cijfers met aanhanger (caravan)? Ik kom bij de 1.4 turbo ook op het genoemde verbruik van circa 1 op 17. Met de caravan erachter ben ik wel geschrokken 1 op 6,5!!!!!!!!!!!!!

Nieuw op dit forum hier.
Astra K 1.4 150 PK wit 18" Bi Color gemiddeld daadwerkelijk gebruik over 32000 km 5,86
Ten opzichte van uitvoering en gewicht had ik beter verwacht.

Hallo trucker59, jij bedoeld denk ik 5,86 liter op 100 km. Dat is ook 1 op 17, ik heb dezelfde ervaring en gezien de meldingen hierboven komt dat aardig overeen. Het verbruik volgens de boordcomputer is trouwens veel gunstiger dus dat is ook apart, dan zou mijn verbruik 1 op 20 zijn. Waar ik erg van schrik is het verbruik met een caravan, ik begrijp dat dat een stuk hoger ligt maar 1 op 6,5 is wel heel veel!!

[quote quote=18349617]Zij er ook verbruik cijfers met aanhanger (caravan)? Ik kom bij de 1.4 turbo ook op het genoemde verbruik van circa 1 op 17. Met de caravan erachter ben ik wel geschrokken 1 op 6,5!!!!!!!!!!!!![/quote]

Met aanhanger meestal 1/16, niet heel spannend. Met Caravan (1500 kg) ca. 1/13 met de diesel.

Pff ik kom hier bij lange nog niet aan. Ik heb echter pas 450km op de teller staan en het verbruik staat momenteel rond de 1 op 11 volgens de BC maar ik heb net 1 op 10 gehaald met de eerste tank.
Ik heb een 1.6 Benzine hatchback uitvoering met 17" velgen.

het grootste verschil denk ik is je banden spanning als ik ze op eco zet verbruikt hij gemakkelijk
1 liter minder dan op comfort

Vroeger 2x een Carisma gehad. Een 1.6 met te weinig trekkracht met een caravan. Vervolgens een 1.8 GDI. Deze trok ook niet en zoop als een gek met een caravan.
Het geheel ligt aan de software. Hoe meer je vraagt hoe meer hij drinkt.
Van ellende die ook weer weggedaan.
Denk dat het bij Opel hetzelfde aan de orde is.

Terug
Naar boven