• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K constante plus kabel binnenin

Ik loop tegen een probleem bij het aansluiten van de elektra van mijn trekhaak.

Op de handleiding staat beschreven dat ik een vaste plus kabel, de rode kabel, moet aansluiten aan mijn accupool middels een kabelschoentje met oog. Er zit ook een zekeringkastje aan deze kabel en hij komt achterin de kofferbak uit bij een of ander kastje waarin ik een connector met de kabelboom in moet pluggen. Ik heb deze rode + kabel van achteren naar voren gelegd maar nu zie ik geen enkele mogelijkheid om deze kabel in het motorcompartment te krijgen van binnenuit onder het dashboard bij de motorkaphendel. Het zit potdicht gebouwd met van alles en nog wat.

Zit er binnenin, liefst ergens in de buurt van de motorkaphendel, een + kabel waaraan ik deze kabel zou kunnen koppelen en kan dat ook zonder problemen?

[quote quote=18365002]25 maart 2019 om 12:34[/quote]

De accu van een astra K bevindt zich onder de achterbank of kofferbak bij stationwagen dus uw hoeft de kabel niet naar het motor compartiment te brengen

9orje4tki6e12ew6vougffcls7u9jaqi.jpg

Bedankt Pjotter!, dat wist ik dus niet. Maakt het wel een stuk makkelijker.

Was ik helaas iets te snel met die kabel. Had hem net onder de deurstijlen en kappen gelegd naar voren :-( maar dan trekken wie die maar weer los.

[quote quote=18365006]Bedankt Pjotter!, dat wist ik dus niet. Maakt het wel een stuk makkelijker. Was ik helaas iets te snel met die kabel. Had hem net onder de deurstijlen en kappen gelegd naar voren
wpml_sad.gif
maar dan trekken wie die maar weer los.[/quote]

las dat het is gelukt met de trekhaak heb je er toevallig fotos van gemaakt als leidraad voor andere gebruikers om dit zelf te doen
wlcmm3t0upnms8ln8m06wetq2lyondua.jpg

Terug
Naar boven