• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

er wordt geen USB stick met navigatiesoftware meegeleverd, bij staan er wel de nieuwste kaarten op. Auto gefabriceerd eerste week van januari 2017 en geleverd begin februari 2017.

Beste allen,

Ik ben inmiddels een dikke maand in het bezit van een Astra K SP 1.6cdti 110PK. Auto is nagenoeg full options en bevalt ontzettend goed. Er zijn echter wel een tweetal puntjes waar ik wat vraagtekens over heb:

1. Afrolgeluid banden kofferruimte. Het valt mij op dat hier redelijk wat ruis vandaan komt. Ervaren jullie dat ook zo? Heb zelf nooit eerder een station gehad dus wellicht heeft het daarmee te maken.

2. Als ik over een hele hobbelige weg, of bijvoorbeeld een spoorovergang, rijd dan hoor ik iets rammelen bij de achterbank. Heb al gekeken of het de afdekhoes is van de kofferbak maar dit is niet het geval. Hebben jullie dit ook? Wat kan het zijn?

Groet Harm

Punt 1 heb ik zelf geen last van. Heb je nu wellicht winterbanden en eerder nooit gehad? Men zegt dat deze meer afrolgeluid produceren (ik merk het persoonlijk niet)
Punt 2 heb ik in enkele gevallen ook last van. Bij van die lekkere drempels, ik ging er vanuit dat dit mijn reservewiel was die een sprongetje maakte... Maar of dat ook daadwerkelijk zo is? Geen idee. Ik reed hiervoor in een kleine A-segmenter en dan heb je dat bij iedere drempel, dus valt mij niet direct op :)

Harm. Valt mij eigenlijk alles mee. Ik heb meerdere stations gehad en deze maakt niet meer geluid dan ik gewend ben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Ja ik moet zeggen dat ik de auto verder behoorlijk stil vind, misschien dat daarom het afrollen meer naar voren komt. Rij momenteel gewoon op de standaard zomerbanden met 16" wielen.

Het viel mij onlangs op dat wanneer ik de A/C op AUTO zet dat (wanneer ik de temp. aanpas) op het scherm zichtbaar is dat de A/C op recirculatie stand staat. Wanneer ik deze middels het knopje aan en vervolgens uitzet geeft hij wel aan dat er nu vanaf buiten lucht ingeblazen wordt, maar wanneer ik vervolgens weer stand AUTO aanzet geeft hij weer recirculatie aan.
Iemand bekend of dit normaal is?

Bij recirculatie staat AUTO. Daar zit een kwaliteitsfilter op, die schakelt als het nodig is. Hebben we het al eerder over gehad.

[quote quote=18340613]Bij recirculatie staat AUTO. Daar zit een kwaliteitsfilter op, die schakelt als het nodig is. Hebben we het al eerder over gehad.

[/quote]

Kon hier niks over vinden, vandaar mijn vraag.

Een vraagje, stel je stapt in en aan de binnenkant voorruit zit condens.
Nu dan druk ik de knop front in bij climecontrol.
Al de lucht gaat dan naar voorruit.
Nu en misschien is dit altijd al deed ik helt zelfde front knop, maar ontdekte dat de vaste ventilatie roosters rechts en links ook hard aan het blazen waren.

Is dit bij jullie ook?
Ik dacht dat alles dan enkel naar de voorruit ging, maar bij mij gaat de harde wind/ventilatie dus ook naar de vaste ventilatie roosters rechts en links in dashboard welke naar de voor zijruiten gesteld staan.

Kortom misschien hoort dit maar ik twijfel nu...soms moet je niet nadenken..lol

Willen jullie mij helpen en het voor mij bij jullie controleren?

Ik heb wel vaak last van beslagen voorruit, zeker als de zon er op gestaan hebt en het dan sterk afkoelt zoals nu... ervaren jullie dat ook?

Is het mogelijk bij stand automatisch, en overdag.. dus de dagrijdverlichting voor aan...
ook de achterlichten daarbij aan te hebben?

ik rijd nu altijd met lichtknop op gewoon alles aan ook overdag.
Ik vindt het nut alleen dagrijdverlichtingnvoor een beetje vreemd, ik wil achter ook graag gezien worden.

Toevallig liep ik gisteravond langs jouw auto. Stond er mooi bij, maar ik schok van de hoeveelheid condens op je voorruit. Ik heb daar dus absoluut géén last van. Nu kan het komen omdat ik dagelijks in de auto zit (lange stukken), maar goed. Ik heb gewoon altijd de airco op auto staan, pak 'm beet een maandje terug met wat sneeuw en ijs op de voorruit was er iets aan condens aanwezig, maar niet zoveel.

Het lijkt erop dat er heel veel vocht in jouw auto hangt, wellicht door je dakje? Bovendien blijft er altijd iets aan vocht in de ventilatieroosters/slangen hangen. Ik zou, als ik jou was het volgende een keer doen: Ventilatie volop aanzetten (airco uit) en zo warm mogelijk. Achterruitjes open zetten en een goed lang stuk rijden. Zo werk je al het vocht eruit. Dit deed ik ook altijd met mijn Porsche uit '89 die weleens wat vochtig wilde zijn.

Je kunt de lichten op stand 1 zetten. Dan staat drl voor aan een achter ook.

Een vraagje, stel je stapt in en aan de binnenkant voorruit zit condens.
Nu dan druk ik de knop front in bij climecontrol.
Al de lucht gaat dan naar voorruit.
Nu en misschien is dit altijd al deed ik helt zelfde front knop, maar ontdekte dat de vaste ventilatie roosters rechts en links ook hard aan het blazen waren.

Is dit bij jullie ook?
Ik dacht dat alles dan enkel naar de voorruit ging, maar bij mij gaat de harde wind/ventilatie dus ook naar de vaste ventilatie roosters rechts en links in dashboard welke naar de voor zijruiten gesteld staan.

Kortom misschien hoort dit maar ik twijfel nu...soms moet je niet nadenken..lol

Willen jullie mij helpen en het voor mij bij jullie controleren?

Ik heb wel vaak last van beslagen voorruit, zeker als de zon er op gestaan hebt en het dan sterk afkoelt zoals nu... ervaren jullie dat ook?

Gaat bij mij ook zo. Voor een zij ontwasemen dan snel.

Van beslagen ramen heb ik zelden last. Maar ik heb al jaren een vocht vreter in de auto staan om beslagen ramen te voorkomen en dat werkt uitstekend.

Je kunt de lichten op stand 1 zetten. Dan staat drl voor aan een achter ook.

Dan branden voor toch ook je stads lichten..Mag dit dan wel?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

[quote quote=18336348]Ik heb met de vorst last van behoorlijk klapperende ruitenwissers ze gaan met veel herrie over de ruit.
Ben ik de enige?
Pas na lang rijden en warmere voorruit gaan ze wat beters…
Had er in het begin last van heb mijn voorruit deze voorzien van een glascoating werkt prima bij 60 km p/u blijft mijn ruit helemaal schoon zonder wissers te gebruiken
door de rijwind bij gebruik hoor ik ze nu niet meer blijft ongeveer 3 maanden werken
cleaner
coating
[/quote]

Terug
Naar boven