• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

Ik had in de showroom gezien hoe Opel die cd speler in het dashboard kastje bouwt. Ik heb dus geen cd speler aangevinkt bij de opties.

Neuh, ach op zich is het wel eens lekker om niet een CD om te hoeven zetten naar USB om het af te spelen, maar het neemt wel veel ruimte in. Er ligt nu een mapje met boekjes, 2 cd's en wat andere losse meuk in en nu zit ie vol..

Gelukkig de lader voor de telefoon niet meer nodig, dus die is ook verhuisd ;).

Alleen die lifehammer ligt nu op een onhandige plaats bij je. Bij mij was hij los mee geleverd en weet ik ook nog geen goede plaats voor het ding. Iemand?

@Kietje wrote:Alleen die lifehammer ligt nu op een onhandige plaats bij je. Bij mij was hij los mee geleverd en weet ik ook nog geen goede plaats voor het ding. Iemand?

In mijn J heb ik hem in het vak onder armsteun liggen. Goed bereikbaar voor alle passagiers.

Ik heb exact dezelfde problemen met de automatische verlichting de laatste dagen, vreselijk vervelend.

Het lijkt alsof hij een laagstaande zon detecteert, en hierdoor de lichten aanzet. Wat prima is, ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.

@dePross wrote:ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.

Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost !

@Powerwing wrote:@dePross wrote:ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.

Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost ![/quote

Het is niet de binnenverlichting maar de schermen, deze hebben een dag- en nachtmodus.

Als het overdag regent, gaan de lichten automatisch aan en blijven de schermen op dagmodus. Maar nu gaan de lichten aan en de schermen op nachtmodus.

Je kan dit oplossen door de scherm modus op dag te zetten, maar dit geldt enkel voor het middendisplay.

Ik had hetzelfde probleem op mijn Insignia.

Vraag... Van mijn zoon..

Nu in de Vectra kunnen ze zelf met tuimelknoojes de achter binnen verlichting aan doen.. Indien ze dat willen. Zijn... En nu mijn vraag kan dat in de Astra ook... Ik bedoel appart van de voor binnenverkichting.

Dus dat ze het zelf achterin kunnen regelen..

Vr gr Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

@dePross wrote:@Powerwing wrote:

dePross wrote:
ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.

Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost ![/quote

Het is niet de binnenverlichting maar de schermen, deze hebben een dag- en nachtmodus.

Als het overdag regent, gaan de lichten automatisch aan en blijven de schermen op dagmodus. Maar nu gaan de lichten aan en de schermen op nachtmodus.

Je kan dit oplossen door de scherm modus op dag te zetten, maar dit geldt enkel voor het middendisplay.

Ik had hetzelfde probleem op mijn Insignia.

Staat toch in de handleiding kartel draaiknop naast lichtschakelaar gebruik voor wel niet dimmen dashboard tellers en grafisch display.

Ik heb nu een vectra..Geen auto verlichting. Maar bij licht aan... Zoals ik altijd rijd kan ik met draaiknoppen de teller..Navi verlichting lichter zetten..

Ik registreerde mij hier even om een ervaring van mijn nieuwe opel te delen en te vragen of het bij jullie ook zo is.

Mijn nieuwe astra k sports tourer heeft de optie donker getinte ramen achter.

Nu valt het mij op dat het raam in de koffer veel minder donker getint is dan bij mijn astra sports tourer j.

Ook veel minder donker getint dan de zijramen achterin.

Zou men bij de garage een fout gemaakt hebben? Is het normaal dat er bij deze versie een minder donkere achterruit in zit?

Ik kies donker getinte ramen achterin zodat men niet goed ziet liggen wat er allemaal in de koffer ligt.

Maar nu zie je gewoon alles liggen.

@aapje1963 wrote:Vraag... Van mijn zoon..

Nu in de Vectra kunnen ze zelf met tuimelknoojes de achter binnen verlichting aan doen.. Indien ze dat willen. Zijn... En nu mijn vraag kan dat in de Astra ook... Ik bedoel appart van de voor binnenverkichting.

Dus dat ze het zelf achterin kunnen regelen..

Vr gr Arnold

Op 32:20 vindt je het antwoord. Filmpje is in het Duits, maar kan ook in het Engels

Duits:

https://www.youtube.com/watch?v=7X7UWmn0UiA

Engels:

https://www.youtube.com/watch?v=hPHSC0qFlBw

Het valt me de laatste tijd op dat de lampen niet aangaan als ik in het donker de auto van het slot haal. In de instellingen staat het wel aan.

Overigens vanavond even de matrix lampen getest maar dat werkt echt geweldig.

Via Tapatalk

Mijn eerste rit... Ik vond wel dat het licht laat aanging op stand auto. Het Was best schemerig aan het worden heb het maar handmatig gedaan. Deze stand zal ik ook eigenlijk altijd gebruiken ik rijd ik polder altijd met dimlicht en achterlichten vindt ik ook prettig.

Verder best ff wennen.. Vanuit mijn vectra.. Moest ff aan cruiscontrol wennen maar al doende leert men in de praktijk toch het beste..

Heb nu een goede 1000km achter de rug met mijn Sports Tourer Innovation :)

Rijkwaliteit bevalt goed, rijdt lekker stil en voelt aangenaam. Heb hier voor een Golf VI, VII en Seat Leon gereden en qua rijkwaliteit is hij zeker even goed als voorgaande en misschien net iets beter. Wel enkele minpuntjes die ik ondervind aan het interieur die pas opvallen na een tijdje gebruik.

- Bij zonnige dagen kan het dashboard (pianolak) hard reflecteren, vooral aan de passagierskant. Dit kan wel eens storend zijn wanneer je in de rechter spiegel wil kijken.

- Er is vooraan onder de vooruit een kleine ledstrip voor de collision detection. Deze kan bij in het donker rijden soms reflecteren in de vooruit wanneer de straatverlichting erop schijnt

- Sinds de tweede week tikt/kraakt er iets soms bij het vertrekken/optrekken (iets van plastic, maar heb nog niet kunnen achterhalen wat of waar precies)

- Luidsprekers kunnen beter maar dit wist ik al van bij de testrit.

Heb je ook de nav900? Speaker systeem is geen denon of bose maar valt mij alles mee en gaat aardig hard.

Dat het dashboard reflecteert heb ik eigenlijk nog niet gemerkt maar kan het mij goed voorstellen.

Ik heb overigens de lampen ook altijd aan staan voor en achter want deze gaan toch uit bij het afzetten.

Nu 3000 km gereden en de volgende punten ontdekt

Dab ontvangst lang niet altijd goed. Soms geen signaal of probeert te schakelen met fm op een zender die er niet is.

Verlichting bij ontgrendelen met de Ab 's avonds werkt niet altijd

Dakraam helemaal open zonder ramen open geeft nog wel eens veel druk en turbulentie.

De parkeersensoren zijn echt bloed irritant. Volume te hoog en gaan direct piepen bij het op contact zetten van de auto.

Via Tapatalk

Terug
Naar boven