• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

Ben tot op heden tevreden over de navi900. Wanneer je de navi aanklikt en vervolgens op menu dan kan je bij de optie verkeer dat instellen. Ook wanneer je geen bestemming heb ingevoerd en je rijdt b.v. naar de A 15 dan geeft deze aan: pas op werkzaamheden of file A 15. Uiteraard wordt je dan niet omgeleid immers het systeem weet niet wat je eindbestemming is.

Bedankt! Dat klinkt fijn :-) nu hopen dat ik de nieuwste kaarten er op krijg.... autonword in de week van 12 december gebouwd volgens myOpel en 4 januari bij de dealer aan :)

Ik heb in mij Sportstourer nu al een paar weken een irritant rammel/tikachtig geluid aan bestuurders zijkant.
Ik hoor het met linker oor. In B stijl hoog of achterdeur.
Dit is op klinker wegen ook in woonwijken.
Vanochtend Was ik in Amsterdam en Was het best erg irritant aanwezig.

En.. Ik irriteer me snel aan rammeltje.

Iemand meer ervaring zulke dingen..

[quote quote=18334166]Nog eens mijn vraag over de navi900, laat deze je ook omrijden bij files? Heeft hij de laatste verkeersinformatie altijd, of gaat dat alleen als de telefoon gekoppeld is, of helemaal niet? En werkt dit ook goed?[/quote]

Hij geeft verkeer wel aan, maar is nou ook weer niet razendsnel hierin. Waze / google maps lopen hierin nog ver voor.

[quote quote=18335167]
snellejelle1985 wrote:
Nog eens mijn vraag over de navi900, laat deze je ook omrijden bij files? Heeft hij de laatste verkeersinformatie altijd, of gaat dat alleen als de telefoon gekoppeld is, of helemaal niet? En werkt dit ook goed?

Hij geeft verkeer wel aan, maar is nou ook weer niet razendsnel hierin. Waze / google maps lopen hierin nog ver voor.

[/quote]

Als ik het goed begrijp kun je de iPhone aansluiten en Google Maps gebruiken via de navi900 ??

Dan heb je Apple Carplay en zou dat mogelijk moeten zijn. Ik heb zelf de ervaring nog niet. Mijn vrouw heeft wel IPhone 6 en koppelt zeer eenvoudig ik heb daar geen route planner op. Ik zal dat ook eens testen nu ik toch WiFi heb.
Ik zelf heb Android.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen. Je installeert de app (Apple Carplay) en activeert dat ook in het scherm van de auto. Je doet via de USB in de armsteun de kabel in je telefoon en drukt op het scherm op PROJECTEER. Dan krijg je opties te zien als Spotify, Maps, etc.

Succes.

[quote quote=18335345]Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen[/quote] Bestaat er dan ook al een app voor Android? Ik heb me wijs laten maken dat deze in Nederland namelijk nog niet verkrijgbaar is.

[quote quote=18334016]Scherm werk niet meer, HMI Module is kapot[/quote] Ook ik heb nu al 2 keer een zwart scherm gehad. Tot op heden is het gewone scherm gelukkig nog steeds teruggekomen. Volgens de dealer is het toch beter om er een nieuwe module in te zetten. Helaas is het kennelijk moeilijk om deze te bestellen omdat bij het ingeven van een order door de dealer de melding "backorder" opkomt. Ook contact met Opel Nederland heeft niet veel uitgehaald. Hier gaf men ook aan dat dit onderdeel op backorder stond en er geen levertijd o.i.d. bekend was.

[quote quote=18334061]Jammergenoeg heb ik ook problemen met een stinkende airco. Insignia had hier ook problemen mee[/quote] Ook in mij auto regelmatig een stinkende airco of kachel! Net of er een dode kat onder motorkap zit :-( Weet iemand of dit op de duur overgaat of zijn er nog tips om deze vervelende geur te voorkomen?

[quote quote=18335345]Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen[/quote] Bestaat er dan ook al een app voor Android? Ik heb me wijs laten maken dat deze in Nederland namelijk nog niet verkrijgbaar is.

Ja. Even zoeken op Android Auto APK en dam download je het programma vanaf internet ipv de store.

Via Tapatalk

[quote quote=18335403]

Astra_DLS wrote:
Klopt. Met zowel android als iPhone kun je de navigatie van je telefoon op het scherm van je auto laten komen

Bestaat er dan ook al een app voor Android? Ik heb me wijs laten maken dat deze in Nederland namelijk nog niet verkrijgbaar is.

Ja. Even zoeken op Android Auto APK en dam download je het programma vanaf internet ipv de store.
Zal er nog wel android auto in je scherm van je navi moeten staan anders werkt het niet volgens mij via update dealer nodig

[/quote]

Weet iemand ook wat de afwijking van de snelheidsmeter is tov de werkelijke snelheid

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bij mij is 104 op de teller 100 km/h.
Is na te meten met de gps van een telefoon of met de stopwatch. Bij 100 km/h doe je 36 seconden over 1 km.

Heeft iemand ook foto's van een Astra sport tourer met 16 inch velgen, heb hem wel zo besteld maar nog niet in het echt gezien.

15284088_1245823698789228_5915044732270232766_n.jpg
Bedoel je deze? Ik heb geen betere foto gevonden.

Ik vroeg me af of de ruimte in de wielkasten bij 16 inch niet te groot word

Terug
Naar boven