• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Onderhoud

@benoben wrote:bij een Astra-G moet de olie + filter toch maar om de 15000 km dacht ik?

Mij is altijd om de 10 000km aangeraden, maar als dit werkelijk 15 000km is wil ik dit best veranderen ...

@RISL wrote:Ja, en dat interieurfilter ook, volgens mij. Maar dat is ook nog niet aangepast ;)

?? wat ben ik vergeten?

Sorry, die heb ik over het hoofd gezien, ik zat ff fout met luchtfilter. Excuses...vrijdagmiddag...warm kantoor, je kent het ;)

Sorry, die heb ik over het hoofd gezien, ik zat ff fout met luchtfilter. Excuses...vrijdagmiddag...warm kantoor, je kent het ;)

@RISL wrote:Sorry, die heb ik over het hoofd gezien, ik zat ff fout met luchtfilter. Excuses...vrijdagmiddag...warm kantoor, je kent het ;)

geen probleem ... warm kantoor ... jah ramen mogen hier niet eens open ... aaargh ... nog half uurtje en dan kan ik 3 uurtjes in m'n astra zitten :))

@RISL wrote:Sorry, die heb ik over het hoofd gezien, ik zat ff fout met luchtfilter. Excuses...vrijdagmiddag...warm kantoor, je kent het ;)

geen probleem ... warm kantoor ... jah ramen mogen hier niet eens open ... aaargh ... nog half uurtje en dan kan ik 3 uurtjes in m'n astra zitten :))

Ja, ik zit hier een hagelnieuw pand, helemaal automatisch geregeld: verse lucht via het plafond, koeling/verwarming door de vloer met grondwarmte en zon/schaduw geregeld met zelf ontworpen (ingenieursbureau) lamellen. En alleen in de centrale hal kunnen de dakramen open, voor de rest niets.

Maar de besturing is niet altijd even lekker, dus soms is het hier bloedheet....maar goed, das offtopic.

Ontopic voor de Astra G:

- 1.6 8V X16SZR 75pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

- 1.6 8V Z16SE 85pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

- 1.6 16V X16XEL(-II) 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.6 16V Z16XE 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.8 16V X18XE1 115pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.8 16V Z18XE 125pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

Ja, ik zit hier een hagelnieuw pand, helemaal automatisch geregeld: verse lucht via het plafond, koeling/verwarming door de vloer met grondwarmte en zon/schaduw geregeld met zelf ontworpen (ingenieursbureau) lamellen. En alleen in de centrale hal kunnen de dakramen open, voor de rest niets.

Maar de besturing is niet altijd even lekker, dus soms is het hier bloedheet....maar goed, das offtopic.

Ontopic voor de Astra G:

- 1.6 8V X16SZR 75pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

- 1.6 8V Z16SE 85pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

- 1.6 16V X16XEL(-II) 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.6 16V Z16XE 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.8 16V X18XE1 115pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

- 1.8 16V Z18XE 125pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

Let op:

Olie Verversings termijnen voor de Astra-F en Astra-G Benzine modellen zijn gelijk, en olietype afhankelijk.

Alleen zijn de Olieën Snel verbeterd van kwaliteit, zo heb je tegenwoordig olie die geschikt is voor langer gebruik, Longlife olie is de benaming hiervan

Voor zowel de F als G geld dan een termijn van:

Normale olieën (5w40 / 10w400): 15.000km of 1 jaar incl Filter

moderne longlife olieën: 30.000km of 1jaar..

Bij weinig kilometers per jaar is het dan ook zinloos om longlife olie te gebruiken..

apart feitje

Als ik in het onderhouds boekje van Mijn Truck kijkt, staan daar verversings termijnen in inclusief oliefilter van:

Stads / Distributievervoer: 60.000km

Middellang vervoer: 100.000km

Lange afstands vervoer: 150.000km

Willem

Let op:

Olie Verversings termijnen voor de Astra-F en Astra-G Benzine modellen zijn gelijk, en olietype afhankelijk.

Alleen zijn de Olieën Snel verbeterd van kwaliteit, zo heb je tegenwoordig olie die geschikt is voor langer gebruik, Longlife olie is de benaming hiervan

Voor zowel de F als G geld dan een termijn van:

Normale olieën (5w40 / 10w400): 15.000km of 1 jaar incl Filter

moderne longlife olieën: 30.000km of 1jaar..

Bij weinig kilometers per jaar is het dan ook zinloos om longlife olie te gebruiken..

apart feitje

Als ik in het onderhouds boekje van Mijn Truck kijkt, staan daar verversings termijnen in inclusief oliefilter van:

Stads / Distributievervoer: 60.000km

Middellang vervoer: 100.000km

Lange afstands vervoer: 150.000km

Willem

Heb het werkplaatshandboek er even bij gepakt(astra H benzine) maar vind het iets te algemeen wat daar beschreven staat(de 1.4 tm 1.8 benzine)

Ik zet liever geen verkeerde informatie neer dus toch maar wachten op iemand die een onderhouds schema van opel heeft liggen.

Heb het werkplaatshandboek er even bij gepakt(astra H benzine) maar vind het iets te algemeen wat daar beschreven staat(de 1.4 tm 1.8 benzine)

Ik zet liever geen verkeerde informatie neer dus toch maar wachten op iemand die een onderhouds schema van opel heeft liggen.

Terug
Naar boven