• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra OPC binnenverlichting aansluiten

@The Undertaker wrote:5 is de massa van de sensoren, blijkbaar is deze nodig. Ik zal de unit morgen of overmorgen eens goed bekijken hoe de printen lopen.

Dat heb ik toen ook geprobeerd, maar is bijna niet te doen.

Ben je zeker dat de lampjes goed zijn, en doet de normale binnenverlichting het wel? Misschien de lampjes eens wisselen voor de zekerheid.

Ook even dubbelchecken dat de bruine wel echt massa is, en de rode echt 12V.

Ja alle lampjes zijn goed, normale binnenverlichting werkt prima en lampjes al gewisseld.

Rest van de draden doorgemeten met multimeter.

Ik denk dat mn unit niet ok is, van t weekend ff nieuwe scoren.

ik heb het zelfde gehad .....

hij doet het wel.

2 lampjes gaan aan als de deur open gaat.

en de 2 andere kan je aanzetten door als je contact aan is - je deuren dicht .op het knopje te duwen. dan gaan de leeslampjes aan.

met een acculader is het lastig te testen omdat er op meerdere kabels stoom hoordt te zetten

The Undertaker heeft de goede beschrijving.

Ik zou nog een aanvulling schrijven voor de how-to maar hier nog niet aan toegekomen. Na aanleiding van dit topic ff snel door de kou mijn bedrading checken.

Ik heb hier de versie met alarm sensoren en zonder mic, of airbag lampje( GM 09104347 )

Ook een ellende om aan te sluiten gehad omdat ik niet wist van de deuren en de massa van de alarmsensoren moet idd ook aangesloten zijn(pin 5)

pin 1(normaal grijs, bij mij blauw/groen dacht ik) kan op grijs

pin 2 (zwart)en 9(rood) kunnen op rood

Pin 5(groen/bruin) en pin 8(bruin) massa

De reden dat pin 5 aangesloten moet zijn is omdat je met de knoppen van je leeslampjes de sensoren kunt schakelen. Let er verder nog even op dat als je deur verlichting aan staat(ook met lichtknop naast stuur) je leeslampjes ook niet werken.

edit: zal ff kijken of ik dit weekend een foto kan maken. Had mijn telefoon net niet bij me.

Het is aangesloten zoals beschreven en toch werkt het niet..op beide units niet. Nog nooit zoiets meegemaakt.

ja wil het bij mij wagen ook aan het werken hebben maar heb alleen de rode en de grijze zitten bij mijn binnenverlichting daarmee :)

wou ik toch wel weten op welke pinnen ik constante stroom moet zetten en welke massa enzo :)

ROZKMINA.jpg

attachment-7.jpg

@Slick84 wrote:Heb dit laatst ook gedaan en stuitte op hetzelfde probleem. Probeer pin 5 maar eens aan massa te hangen, dan zou het moeten werken. Let wel op, als je hem aansluit zoals hieronder, moet je contact aan staan om de leeslampjes in te kunnen schakelen. Kijk ook even of de zekeringen in het schema aanwezig zijn (F3.42 en F1.28)

Dus:

1: grijs - multitimer (zat al aan je orignele verlichting)

2: zwart - geschakelde 12V

5: massa - bruin

8: massa - bruin

9: rood - 12V accuspanning (zat al aan je originele verlichting)

ja me pa gaat de volledige printplaat ook eens uitmeten en aan de hand van wat hij zegt en wat hier staat beschreven krijg ik het hopelijk toch aan het werken zal dan ook wel even een how to schrijven als het werkt

@opel-motorsport wrote:ja me pa gaat de volledige printplaat ook eens uitmeten en aan de hand van wat hij zegt en wat hier staat beschreven krijg ik het hopelijk toch aan het werken zal dan ook wel even een how to schrijven als het werkt

Dat zou super zijn!

Ik wil deze unit in mijn Astra F, al het alleen met een fabrieksalarm van een Astra G werkt dan heb ik weer een uitdaging :hmmz

ja het kan wel even duren eer dat ons pap hier aan het werk geschoten is :) maar kga hem erachter zitten :) hij is niet voor niet elektricien kan hij zich weer eens bewijze :) maar volgens dat hij nu al even gekeken heeft zou het moeten lukken voor het uit te meten

hij zag miss alleen problemen met de drukknopjes voor de leesverlichting

hij vermoede dat er ergens nog een relais moest zitten om de drukknopjes te schakelen zei hij

Terug
Naar boven