• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra OPC I gezocht

Volgens mij is het zo bij Opel dat als de spiegels electrisch verstelbaar zijn ze ook altijd verwarmd zijn...

Die van mijn OPC2 zijn wel verwarmd in elk geval en volgens mij zijn de spiegels van een OPC1 hetzelfde...

@ DaanH

Het is inderdaad normaal dat de auto stationair onregelmatig loopt. Ligt aan de nokken. Dit zorgt er o.a. voor dat die iets meer vermogen heeft dan een standaard 2 liter;) Ik vind het zelf wel mooi klinken. Ik heb ook geen kat meer en een sebring einddemper en dan heb je van die lekkere plofjes, vind het wel wat hebben.

Er zit overigens gewoon spiegelverwarming op hoor. Gewoon via de knop van achterruitverwarming.

Als de airco maar niet lek is dan valt dat vullen nog wel mee. Moet officieel toch elke 2 jaar. Wel een prijzig grapje vind ik altijd.

En lekke koplampen is een astra kwaaltje. Ik heb het ook gehad en heb maar meteen voor xenon koplampen gekozen ze waren ook vaal geworden. Je kunt ook de doppen controleren en de koplamp opnieuw gaan afkitten. Dit kan nooit kwaad.

Wat betreft die haarscheurtjes zou ik het niet weten. Dit probleem ken ik niet. Misschien dat iemand anders hier meer verstand van heeft?

Groeten Chiel

Die haarscheurtjes komen wel vaker voor maar dat is niet specefiek Astra ook andere auto's hebben dat... meestal is het een teken van slechte warmte afvoer van de remschijven, bijvoorbeeld als ze "te" dun worden of als ze overbelast worden (veelvuldig achter elkaar erg hard remmen) de enige optie is schijven en blokken vervangen.

De deuren willen bij een Astra G 3 deurs wel eens scheuren in de naad net in de hoek onder het raam... dat heb ik al vaak gezien, het kan geen kwaad ook niet voor de A.P.K.

Dat de Airco gevuld moet worden kan komen door dat hij leeg is (door waarschijnlijk) een lekker condensor (Astra G en Zafira A kwaal) de condensor rot bij deze type's nogal eens door omdat er vuil tussen de kap van de koelvin en condensor blijft liggen...

Oplossing is de kap aanpassen (hoekjes onderin naast de bevestiging eruit snijden/breken) en de condensor vervangen en het geheel af en toe schoonmaken (bijvoorbeeld tegelijk met een onderhoudsbeurt)

origineel gepost door OPCdriver

Hoe gaat het met het vinden van je OPC?

Of zie je er vanaf.:hmmz

Marcel

heb nog steeds geen goede gevonden...zoek rustig verder

Topic mag gesloten worden,heb sinds vandaag een astra opc in bezit:P

Het is de voormalige auto van mede forum gebruiker "Klanderman" geworden.

Zo blijven de goede auto's mooi onder de liefhebbers :)

origineel gepost door kaneelschep

Neeee niet sluiten!!! We willen fotoooos zien!!! :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics :vertag

Heb zelf nog geen foto's gemaakt.Heb alleen foto's die klanderman mij heeft gestuurd,maar die zij al bekend hier denk ik...

Vandaag ff een foto'tje gemaakt

DSC00660ddd.jpg

Mooie OPC... alles meespuiten zou echt een verbetering zijn, vinnet nog steeds raar dat dat af fabriek niet zo was!

origineel gepost door martklanderman

Idd staat erg goed! Die koplampen zijn ook mooi zeg, komen me bekend voor;) Die heb ik er voor m'n broer (klanderman dus) ingezet:P

hey ja,heb je vectra ook zien staan toen.

maar heb 1 probleempje met die koplampen,bij de rechter koplamp zit de reflector los,moet nog ff kijken wat k daar mee kan doen.staat te laag en kan nu dus niet afgesteld worden

origineel gepost door Baas J.

Mooie OPC... alles meespuiten zou echt een verbetering zijn, vinnet nog steeds raar dat dat af fabriek niet zo was!

hmmm mischien ooit,maar voorlopig nog niet.

Hey Daniel,

Als de reflector los zit dan is die uit het kommetje geschoten. Heb ik toen ook gehad. Gewoon net zo lang gedraaid tot die hem weer pakte. Zijn er meer op het forum dit dat probleem hebben gehad. Heb je hem eruit gehad dan? want hij was goed afgesteld. Heb ik die donderdag voor dat je hem ophaalde nog laten afstellen namelijk. Dit was trouwens bij mij de linkerkoplamp. De rechter was perfect afgesteld. Of bedoel je de rechter als je voor de auto staat?

Is het al gelukt met het dashboard kastje?

Groeten Chiel

Terug
Naar boven