• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra sport 2012 niet conform koopcontract geleverd

Aankoop zsm ontbinden... heb je 6 maanden voor dus tot augustus, dit schriftelijk en/of via mail aangeven bij de Dealert.

Deze moet ook akkoord gaan... het gaat erom dat je deze optie ruim van te voren hebt aangegeven.

Dreigen met Bovag en rechtsbijstand kan helpen... maar schroom niet om het dan ook daadwerkelijk in te zetten.

Persoonlijk contact vermijden, en rechtsbijstand alvast op de hoogte stellen... Zorg ervoor dat er mailcontact komt tussen jou en de Dealer.

Reacties volgen zich sneller achter elkaar op, zonder dat je je hoeft op te winden in de zaak of aan de foon.

Alle mails die je ontvangt doorsturen naar je Rechtsbijstand... mails die je gaat versturen met een BCC naar de Rechtsbijstand.

Doe dit wel met een BCC, deze krijgt de Dealert niet te zien. En een CC naar jezelf zodat de Dealer ziet dat je alle mails Documenteerd.

Geen nieuwe mails maken, maar constant de mails Replyen... de Dealert zal zelf hier en daar een nieuwe mail sturen.

Dit zal ook opvallen bij je Rechtsbijstand.

Blijf in je mails correct, en houd je aan de feiten... laat je niet verleiden tot scheld-mails. Denk eraan, je stuurt ze ook door naar je Rechtsbijstand :angel

============

Ieder dealer maakt fouten... het is maar net tot hoever men er ook van leert.

============

Autohaas VW Dealer te Apeldoorn maakte ook 'n lullig foutje...

Verkocht een nieuwe Golf 5-deurs GTi met alle opties... auto binnen, belt klant... klant loopt naar de auto en zegt: Deze is niet voor mij en loopt weer weg.... Er stond een 3-deurs :sleeping

Rob-epe heeft gelijk jij hebt deze optie ruim van te voren aangegeven en deze hebben hun niet geleverd..dat is fout 1 en hiervoor heb jij ze de kans gegeven om deze te hersellen namelijk door deze optie achteraf in te bouwen met orginele onderdelen en niet met aftermarket onderdelen.

Dat de dealer deze aftermarket onderdelen gebruikt is echter al fout 2 en geeft jou het recht dit contract te ontbinden.

Dus gewoon de procedure die Rob-Epe heeft aangegeven volgen en inderdaad schroom niet om gebruik te maken van je rechts bijstand het laat je alleen maar sterker in je schoenen staan wat je contract betreft.

Contract ontbinden daar moet je niet in geloven... als je denkt dat ze een nieuwe gaan bestellen dan ben je goed mis. vermindering in prijs kan je krijgen.

Maar voor de rest is het niet relevant.

als je geld vermindering krijgt.. laat je niet met een lullig bedrag afschepen.. bedenk even wat ze verprutst hebben.. bumper.. hoedenplank.. en wat dan nog meer.. zijn dure dingen om te laten herstellen :ass

maar allemaal leuk dat opel nederland... wat moeten ze in duitsland wel niet denken dan? de verkopen gaan al niet zo goed bij opel,en als je dan al van die zwakzinnige garages heb en opel nederland die nog langzamer zijn dan groeiend gras.. ik weet het niet maaar het lijkt wel of ze hele andere dingen doen dn alleen auto's verkopen en toch wel geld zat hebben..

En zo moeilijk is het niet, lijkt me, gewoon de juiste vinkjes aan in het computerprogramma en klaar.

Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn.

Ik zou met je koopovereenkomst en je verhaal even langs de rechtswinkel gaan, die kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn en welke stappen je bet beste kunt ondernemen. Overigens maakt t geen hol uit dat je akkoord hebt gegeven voor het achteraf inbouwen. Ze moeten gewoon leveren wat overeen is gekomen, als dat na het inbouwen nog steeds niet het geval is hebben ze zich dus niet aan de overeenkomst gehouden.

Succes met de afwikkeling en hou ons op de hoogte, vind dit altijd wel interessante materie...

Waarde vermindering, even denken, een nieuwe in kleur gespoten bumper, een nieuwe hoedenplank en vervolgens een origineel sport+ pakket plaatsen anders geld terug, aan hun de keuze.

Ze horen het gewoon zo te leveren als jij het besteld hebt, heb je een rechtsbijstand verzekering dan zou ik deze meteen inschakelen en niet in allerlei smoesjes trappen van de pruts dealer.

Mark

ben het met bovenstaande eens.

als je denkt dat opel slechte service bied, dan ben je dus nog bij de audio/vw en seat dealer geweest, bij vw en audi zien ze je nie staan, bij set wordt 1.50 auto's verkeerd afgeleverd. maakt al met al niets uit, voor beide partijen is dit vervelend.

hier in noord holland heb je meerdere goeie opel dealers, wordt er altijd prima geholpen.

mocht je een nieuwe willen bestellen, kan ik je cremers in schagen zeer aanbevelen.

Nee helaas nog weinig nieuws te melden! Ik heb een aangetekende brief naar directie Opel Nl gestuurd en wacht nu de reactie even af, volgens de klantenservice kan ik morgen of donderdag antwoord verwachten. Ik ben van plan vrijdagmiddag een bezoekje te gaan brengen aan het kantoor in Breda, de klantenservice zit in Madrid dus dus daar langsgaan is lastiger........ Als er nieuws is laat ik het meteen hier weten.

ik hoop oook dat je een aangetekende brief aan je dealer hebt gestuurd waarin je "officieel" hem in gebreke stelt.

Ik denk inderdaad dat Opel NL hier niet veel mee kan, Je zou je pijlen moeten richten op de Dealer........

Het enige wat Opel NL kan doen is bemiddelen.

Van bemiddelen hadden ze in mijn geval met een kapotte steekaskeerring (in de garantie) ook nog nooit van gehoord.(De ratten).

Wat is dat toch met die dealers van tegenwoordig,ze doen vriendelijk zolang je maar interesse toont in een nieuwe of goede gebruikte auto,maar zodra je de deur uit bent na betaling dan wordt het ineens allemaal anders.

Ik kom ook al niet meer bij de dealer in mijn woonplaats,zijn echte amateurs daar..

Hoop voor je dat ze het netjes oplossen iig..

Ff een vraagje, de parkeersensoren zijn toch altijd zonder grafisch display?? Ik heb de uitgebreidste opties genomen op mijn Astra maar heb toch echt alleen maar een geluidssignaal van de sensoren. Heb ook nog in mn boordcomputer gekeken maar hier kan ik de sensoren alleen aan en uit zetten??

Bij de optie die ik had genomen via het sport+ pakket staat duidelijk incl grafisch info display (versie 2012). Volgens Opel nl dien je dus segmenten in beeld te krijgen via het info display. Maar de sensoren die ik nu heb zijn een los systeem dat geen communicatie met de auto heeft, en wat je ook alleen uit kan zetten door de stekker in de kofferbak eruit te trekkken.

Ik heb overigens net een brief ontvangen van de (uit naam) algemeen directeur van Opel nl dat mijn zaak nu bij het management van de klantenservice in behandeling is. In de brief staat verder dat hij op de hoogte wil worden gehouden over de uitkomst, hopelijk resulteert dit in wat druk op de dealer om toch een fatsoenlijke oplossing te gaan kiezen..........

Is inderdaad netjes, goede reactie met verwijzing naar de inhoud van mijn brief. Het lijkt erop dat hij in ieder geval gelezen is, nu idd hopen dat er een goede uitkomst volgt.

Ja, soms krijg je zo'n algemene brief waar uit niet blijkt dat ze je brief ook maar gezien hebben.

Dus ik vind dit inderdaad goede service van Opel.

Kijk, das al iets! Ik las hier ergens dat Opel NL weinig voor je kan doen, maar mag toch hopen dat zij wel inspraak hebben op, of kunnen oordelen over het service- en kwaliteitsniveau van de dealers. Het is uiteindelijk toch hún naam die gebruikt wordt!

Terug
Naar boven