• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12

257232.jpg

257233.jpg

257234.jpg

257235.jpg

257236.jpg

257237.jpg

Je kan het slecht zien op de foto's zie ik nu... hmmz

Nou, ik vind het overduidelijk dat dit niet gaat passen.

Jezus, dat steekt gewoon bijna een decimeter uit aan iedere kant.

Maar wat je erin gezaagd heb, is niet zichtbaar op de foto's.

Nou, ik vind het overduidelijk dat dit niet gaat passen.

Jezus, dat steekt gewoon bijna een decimeter uit aan iedere kant.

Maar wat je erin gezaagd heb, is niet zichtbaar op de foto's.

Het stuk waar normaal de grill inkomt is helemaal uitgediept zodat de IC vrij ligt...op de pics lastig te zien omdat deze langs voren zijn genomen.

Het stuk waar normaal de grill inkomt is helemaal uitgediept zodat de IC vrij ligt...op de pics lastig te zien omdat deze langs voren zijn genomen.

dat scheelt wel heel erg veel, echt balen man!

maar zijn alle imitatie opc bumpers zo dan?

ben zelf ook van plan er een aan te schaffen, maar als het bij alle zo is, koop ik toch echt een originele of een lexmaul

dat scheelt wel heel erg veel, echt balen man!

maar zijn alle imitatie opc bumpers zo dan?

ben zelf ook van plan er een aan te schaffen, maar als het bij alle zo is, koop ik toch echt een originele of een lexmaul

Tja, dat vraag ik me dus ook af, gm-tuningparts verkoopt ook imitatie opc-bumpers en daar wilde ik er eentje halen.

Anders ga ik voor de Irmscher-bumper, die vind ik ook erg mooi.

Tja, dat vraag ik me dus ook af, gm-tuningparts verkoopt ook imitatie opc-bumpers en daar wilde ik er eentje halen.

Anders ga ik voor de Irmscher-bumper, die vind ik ook erg mooi.

Nee, deze bumpers worden dmv spuitgieten gemaakt. Alleen door het verkeerd laten afkoelen kan deze zo kromtrekken. Maar het is vrijwel onmogelijk om een onderdeel verkeerd te koelen, aangezien alles ruim van tevoren virtueel wordt getest (heb dit op school ook regelmatig moeten testen, aangezien zo'n grote mal soms wel meer dan een ton kost en je dus niet in het echt wilt gaan testen). En als het dan zou voorkomen dat een mal verkeerd gemaakt is (lees verkeerde koeling) dan is het vrijwel onmogelijk om het nog in orde te krijgen. Dus dan is het bekend dat alles krom is.

Nee, deze bumpers worden dmv spuitgieten gemaakt. Alleen door het verkeerd laten afkoelen kan deze zo kromtrekken. Maar het is vrijwel onmogelijk om een onderdeel verkeerd te koelen, aangezien alles ruim van tevoren virtueel wordt getest (heb dit op school ook regelmatig moeten testen, aangezien zo'n grote mal soms wel meer dan een ton kost en je dus niet in het echt wilt gaan testen). En als het dan zou voorkomen dat een mal verkeerd gemaakt is (lees verkeerde koeling) dan is het vrijwel onmogelijk om het nog in orde te krijgen. Dus dan is het bekend dat alles krom is.

oftuwel, of baas J nou wel of niet in die bumper gezaagd heeft, hij zou zoiezo niet passen. dus zou het wel zo eerlijk zijn als die ze centen gewoon terug krijgt...

oftuwel, of baas J nou wel of niet in die bumper gezaagd heeft, hij zou zoiezo niet passen. dus zou het wel zo eerlijk zijn als die ze centen gewoon terug krijgt...

Inderdaad, met of zonder zagen, het had nooit kunnen passen.

Al z'n geld zal hij niet terugkrijgen, denk ik, de bumper is (ondanks het niet passen) toch onverkoopbaar geworden door het zagen. Maar het zou wel netjes zijn als hij een deel vergoed krijgt.

Inderdaad, met of zonder zagen, het had nooit kunnen passen.

Al z'n geld zal hij niet terugkrijgen, denk ik, de bumper is (ondanks het niet passen) toch onverkoopbaar geworden door het zagen. Maar het zou wel netjes zijn als hij een deel vergoed krijgt.

zou me wel handig lijken, want ik ben bestwel benieuwd waar die bumper vandaan komt... dan bestel ik em in elk geval niet daar vandaan...

Terug
Naar boven