• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra wil uitslaan

semmy19

Post weinig
mijn opel astra f cabrio

als ik boven de 80km rij en hem dan uitlaat lopen tot remmen gaat er een motorlampje branden en wil de auto uitslaan nou werd mijn verteld dat het me luchtmassameter is maar die heb ik niet :s ik snap er niks meer van en uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn

wie o wie kan mijn helpen sorry als ik verkeert zit

Ik heb het vermoeden dat je teller geen snelheids signaal doorgeeft aan de motorcomputer, dit wil wel eens voorkomen, en dan gaan deze motoren rot lopen, en afslaan.

Laat m eens uitlezen, en plaats de storing dan hier.

Meestal ligt dat aan de tellerbak.

Willem

Ik heb het vermoeden dat je teller geen snelheids signaal doorgeeft aan de motorcomputer, dit wil wel eens voorkomen, en dan gaan deze motoren rot lopen, en afslaan.

Laat m eens uitlezen, en plaats de storing dan hier.

Meestal ligt dat aan de tellerbak.

Willem

@wim-v6 wrote:Als die slang kapot is moet de motor gewoon nog goed lopen, deze motoren lopen zonder heel die meuk erop ook gewoon...

maar deze moet wel dicht zijn inderdaad, anders kan er vuil in de motor komen..

willem

de motor loopt wel goed hoor maar zodra ik boven een bepaalde snelheid kom gaat het motorstoringslampje branden en heeft die de neiging uit te slaat het is een automaat, dus rij dan met 2 voeten remmen gas remmen gas best irrytant

Samantha

@wim-v6 wrote:Als die slang kapot is moet de motor gewoon nog goed lopen, deze motoren lopen zonder heel die meuk erop ook gewoon...

maar deze moet wel dicht zijn inderdaad, anders kan er vuil in de motor komen..

willem

de motor loopt wel goed hoor maar zodra ik boven een bepaalde snelheid kom gaat het motorstoringslampje branden en heeft die de neiging uit te slaat het is een automaat, dus rij dan met 2 voeten remmen gas remmen gas best irrytant

Samantha

@semmy19 wrote:uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn

:wtf Waarom zit die optie dan op iedere nieuwe auto ?

Denk dat je eerst eens moet beginnen om de auto bij een Opel dealer uit te laten lezen, de foutcodes op te schrijven en deze dan te delen met ons.

Aan de hand daarvan kunnen we dan veel gerichter helpen zoeken.

@semmy19 wrote:uitlezen heeft toch geen zin want dan ken het zoveel zijn

:wtf Waarom zit die optie dan op iedere nieuwe auto ?

Denk dat je eerst eens moet beginnen om de auto bij een Opel dealer uit te laten lezen, de foutcodes op te schrijven en deze dan te delen met ons.

Aan de hand daarvan kunnen we dan veel gerichter helpen zoeken.

Inderdaad, het beste is uitlezen, en de codes hier plaatsen

mag ik vragen welke motor er in ligt (motorcode) er zijn 8 verschillende motoren geleverd geweest in de F Cabrio

Willem

Inderdaad, het beste is uitlezen, en de codes hier plaatsen

mag ik vragen welke motor er in ligt (motorcode) er zijn 8 verschillende motoren geleverd geweest in de F Cabrio

Willem

dat is een goeie motorcode ? ik ben zelf echt een leek op het gebied maar alles wijst naar een luchtmassameter ooit het zelfde probleem gehad met een astra coupe luchtmassameter vervangen en het was weg maar die schijnt deze auto niet te hebben ,,

dat is een goeie motorcode ? ik ben zelf echt een leek op het gebied maar alles wijst naar een luchtmassameter ooit het zelfde probleem gehad met een astra coupe luchtmassameter vervangen en het was weg maar die schijnt deze auto niet te hebben ,,

Motorcode op autopapieren (als ie niet ingevoerd is in ieder geval).

als ie geen LMM heeft zal het een van de 1.4 of 1.6 motoren zijn.

Willem

Motorcode op autopapieren (als ie niet ingevoerd is in ieder geval).

als ie geen LMM heeft zal het een van de 1.4 of 1.6 motoren zijn.

Willem

maar het is zo vaag he als je continu 100 blijft rijden en hem dan uitlaat lopen onder de 80 dan begint met remmen gaat het motorlampje branden en slaat die uit

Terug
Naar boven