Oudeastrax16sz
Lid
Hoi, ik was al eens eerder hier maar ik heb helaas een nieuwe login moeten maken.
Mijn vader (73) heeft een opel astra x1.6sz station, die heeft hij al 15 jaar.
Ik heb 24x per jaar iig deze auto nodig om hem naar het ziekenhuis te brengen.
Hij wil geen ander ivm de ruimte die hij gebruikt. (Eigenwijze :swear )
Nu gaf hij vorige maand ineens de volgende motorstoringen:
13 lambdasonde - vervangen en geen melding meer.
18 is de klopsensor geeft aan geen stroom naar ecu (ecU fault)
Nu heb ik gisteren een andere klopsensor erin gezet. Viel niet mee die te vinden.
Probleem was helemaal niet verholpen, alleen reageerde de auto iets beter en loopt ook iets beter in 2 en 3e versnelling met weinig gas geven.
Zodra ik de snelweg op wil, loopt bij 110 km pu ineens de motor zo slecht, (lampje aan) dat ik de auto echt van de snelweg moet afhalen ivm snelheids verschil.
Hij rijd dan nog maximaal 70 in zn 4. Althans ik ga niet doorduwen.
Zodra hij na 20 min is afgekoeld kan je weer normaal een beetje horten en stotend verder.
Klein beetje gas gaat net dan houd hij in en veel gas gaat hij wel inhoudend toeren maken.
Af en toe een plof in de uitlaat of het filter tijdens rijden.
Tja je begrijpt al dat mn vader, na uitgebuit te zijn door onze regering, geen 500 euro heeft om een en ander te vervangen, dus is er iemand die dit kan oplossen?
Ik heb nog maximaal 200 euro voor reparatie, ik zit in de schuldhulp en kan ook niets voor hem betekenen.
De vraag is is nu de ecu kapot of moet ik nog eens een klopstoter gaan halen op de sloop.
Ik hoor dat deze niet snel kapot gaan ze maken ze ook niet meer.
Nog een vraag, hoe reset je de boordcomputer of doet hij dit zelf na uitlezen??
Ik heb de paperclip methode gebruikt en hij is ook bij de opel uitgelezen, hij gaf daar ook de 18 aan.
Deze dealer zei mij ook dat het de klopsensor betrof. Maar die is dus vervangen.
Bvd Frank
Dit is al een vervangend gerepareerd motorblok (ruim 800 euro) dus de kosten lopen veel te hoog op.
Mijn vader (73) heeft een opel astra x1.6sz station, die heeft hij al 15 jaar.
Ik heb 24x per jaar iig deze auto nodig om hem naar het ziekenhuis te brengen.
Hij wil geen ander ivm de ruimte die hij gebruikt. (Eigenwijze :swear )
Nu gaf hij vorige maand ineens de volgende motorstoringen:
13 lambdasonde - vervangen en geen melding meer.
18 is de klopsensor geeft aan geen stroom naar ecu (ecU fault)
Nu heb ik gisteren een andere klopsensor erin gezet. Viel niet mee die te vinden.
Probleem was helemaal niet verholpen, alleen reageerde de auto iets beter en loopt ook iets beter in 2 en 3e versnelling met weinig gas geven.
Zodra ik de snelweg op wil, loopt bij 110 km pu ineens de motor zo slecht, (lampje aan) dat ik de auto echt van de snelweg moet afhalen ivm snelheids verschil.
Hij rijd dan nog maximaal 70 in zn 4. Althans ik ga niet doorduwen.
Zodra hij na 20 min is afgekoeld kan je weer normaal een beetje horten en stotend verder.
Klein beetje gas gaat net dan houd hij in en veel gas gaat hij wel inhoudend toeren maken.
Af en toe een plof in de uitlaat of het filter tijdens rijden.
Tja je begrijpt al dat mn vader, na uitgebuit te zijn door onze regering, geen 500 euro heeft om een en ander te vervangen, dus is er iemand die dit kan oplossen?
Ik heb nog maximaal 200 euro voor reparatie, ik zit in de schuldhulp en kan ook niets voor hem betekenen.
De vraag is is nu de ecu kapot of moet ik nog eens een klopstoter gaan halen op de sloop.
Ik hoor dat deze niet snel kapot gaan ze maken ze ook niet meer.
Nog een vraag, hoe reset je de boordcomputer of doet hij dit zelf na uitlezen??
Ik heb de paperclip methode gebruikt en hij is ook bij de opel uitgelezen, hij gaf daar ook de 18 aan.
Deze dealer zei mij ook dat het de klopsensor betrof. Maar die is dus vervangen.
Bvd Frank
Dit is al een vervangend gerepareerd motorblok (ruim 800 euro) dus de kosten lopen veel te hoog op.