• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast.

Bedankt voor de ontbrekende reacties, ik heb nu een extra gaatje geboord in dit ding en kan hem daarom goed in lijn stellen.

Het startprobleem,( 12 seconden starten) is hiermee verholpen.

Groet Hugo

Graag gedaan. Nieuw om te weten dat je binnen 24 - 26 uur een passend antwoord gegeven hebt moeten hebben aan iemand die al met 52 posts een lange termijn deelnemer van het forum is...

Overigens: Probleem beschrijving, type auto en bouwjaar waren gelukkig ook af te leiden aan je eerste post. Dat maakt het bijdragen aan je vraagstuk een stuk eenvoudiger dan alles moeten gokken...

Slecht starten van een Astra diesel zal je niet nieuw voor je zijn.

Het zou zo maar kunnen dat veel van die start problemen door dit stomme ding komen want het werkte op de ene millimeter wel en op de oude stand net niet.

Als ik er maar even tegenaan tikte dan kwam hij los.

Dit lijkt mij voor publicatie vatbaar.

Groet Hugo

alleen een omschrijving "startprobleem" kan al veel zijn..

lege accu/dode accu

kapotte startmotor

slecht contactslotschakelaar

slechte massa.. om er even een paar te noemen

alleen denk ik dat je slaat niet aan bedoel in plaats van start niet... want dat klep kan er niet voor zorgen dat je startmotor je vliegwiel niet rond gooit...

Hmm, toch te vroeg gejuicht, het slechte starten is alleen verbeterd met een warme motor, een koude start gaat nog steeds slecht.

12 seconden starten en soms, zeker niet altijd daarna een blauwe pluim.

Dus,,, wordt vervolgd.

Groet Hugo

loop je hogedruk pomp en verstuivers eens na.. ben ik toch benieuwd.. je motor slaat niet aan als er geen diesel ingespoten wordt..

Met opcom had ik al eens gekeken, na 3 seconden is de high pressure volledig aanwezig, toch duurt het dan nog enige seconden.

Mogelijk draait de startmotor te langzaam.

In de winter heb ik minder last want dan werkt de voorgloeing.

Is er een getal bekend hoe snel een startmotor hoort te draaien?

Er zit al een nieuwe accu in maar geen Varta.

Groet Hugo

Terug
Naar boven