• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Z22SE slaat niet aan.

Pin 19 and 20 and ground are the only pins / connections required for ECU operation, even the relay to the injectors are not required.

If the ECU does not power on, this mean either the internal DC-DC converter / some electronis has ceased to be or maybe broken solder joints.

je hebt je oude ecu gebruikt op je nieuwe motor , moet je niet de ecu en, immobilizer gebruiken die bij je nieuw gekochte motor hoort ?

ik dacht namelijk dat het serienummer van een ecu anders kan zijn , zelfs als het van het zelfde type motor af kwam en, dat het dan niet werkt. :hmmz

Kan idd zijn dat het serie nummer van de ECU die eerst op deze motor heeft gezeten anders is.

Maar dan nog zou het gewoon moeten werken, met mijn ECU.

Als de ECU gewoon dezelfde is als voorheen moet die hiermee gewoon starten, maar je zegt dat er een pinnetje is afgebroken / open geweest. Was dat vooaraf ook al? Zonee dan zal het toch aan je ecu liggen.

heb de auto zo gekocht, volgens de verkoper startte hij niet meer nadat ie hem had weggezet.

Dus hebben ze compressie gemeten 3 cilinders bijna dood dus ik dacht distributie schade, zo gekocht dus en met demonteren kwam ik erachter dat er een pinnetje was afgebroken uit de ECU(afdicht rubber stuk dus kwam water bij) en dat het hele onderblok dus gewoon stuk was, vaag verhaal dus.

Maar weet dus niet of ie nog knap liep alvorens ie ermee kapte, dus denk ook dat de ECU stuk is maar dat gaan we morgen allemaal zien.

Zo astra werkt weer dankzij ZakhooiTM :wors :wors :wors

Gister naar ZakhooiTM geweest oude ECU deed niks meer dus ''nieuwe'' ECU gereset nieuwe software in geladen, immobiliser gekoppeld en 2 sleutels geprogrammeerd.

Starten lopen vanmorgen :D

Terug
Naar boven