• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Atra G dashboard in Kadett

tinuzz78

Post weinig
Hallo allemaal,

Wie weet of het mogelijk/ervaring is om een Astra G dashboard in een Kadett te zetten?

Ik begrijp dat het niet vanzelf gaat, maar ik wil graag is weten of het allemaal haalbaar is voordat ik zo'n dashboard op haal.

Ik heb inderdaad bij een topic van hem gezien dat ie dat ingebouwd heeft in eenn Cabrio GSI, ziet er erg gaaf uit! Hij heeft het er over dat het ingekort moet worden. Ik begrijp alleen niet hoe? In de breedte of in de diepte? Anders zal ik hem wel is een mail sturen. De hoofdreden dat ik dit wil doen, is dat ik knettergek wordt van dat gerammel van het originele dashboard en het staat natuurlijk ook vet gaaf! Misschien is inbouw van een Astra F dashboard makkelijker, ik heb ook wel is gedacht aan dashboard van een calibra.

Kijk das duidelijke informatie! Bedankt:thumbup

Moet alleen nog een keer kijken wanneer ik er mee bezig ga. Is nogal een hele klus zo te zien!! Ik weet niet of me dit allemaal zelf lukt.

t is vrijwel t zelfde als een f dash

inkorten moet bij de voorruit

breedte is perfect

k zal een lijstje maken (ook voor t gehele forum)

bij deze het lijstje

mijne zat overgens niet in een cabrio maar in mijn oude 16v

er gaat er nu wel een in me cabrio

het aanpassen

inkorten bij de voorruit luchtrooster gaat er compleet af en je kan er roostertjes van een kadett in maken

ophangpunten moeten ook gemaakt worden (in totaal 6 ex het middenconsole )

alle stekkers moet je omsolderen (gevarenlicht schakelaar zou ik van een astra F pakken want een G heeft een multitimer)

de stang van de pook naar de bak moet ook verlengt worden (cm of 10)

handrem hendel moet je van een astra G nemen en een aansluiting maken om m op je orginele kabel te monteren

wat je dus nodig heb t is

dashboard met schakelaars en stekkers en een handrem hendel

t is redelijk te doen maar ik heb t al vaker gedaan

08092007239-klein.jpg

hendel van een G t makkelijkst is een draadeind m6 met stukje kabel en een draadeind m8

19082007192-klein.jpg

08092007241-klein.jpg

mocht je een compleet astra G dash etc nodig hebben, moet je maar eens een seintje geven ik heb er nog een aantal liggen ;)

het is wel goed te doen ik had het probleem dat ik mijn motorruimte gecleand heb en onder de dash ook de ruiten wisser motor en kachel motor heb zitten.

maar de kachel doet het nu.

je moet wel kunnen lassen voor de steunen van de dash.

en niet bang worden van allemaal losse draden.

ben nog bezig met een lijstje voor de stekkers

alleen bij een astra G hebben ze verschillde stekkers voor de kachel ben k achter

doe je meteen ff een how to'tje voor een astra f king:

en heeft iemand al eens zoiets met t dash van een astra h gedaan of een astra j?

mijn kadett was dinsdag afgekeurd voor de apk op het astra dash.

er zit een koplamp verstellings knop in en als die er in zit moet hij het doen.

dus draai schakelaar er uit gehaald zwarte tape er over en weet apk:)

ja dat klopt e+b

mijn v6 was er vorig jaar ook op afgekeurd (met kadett dash )

ffies die schakelaar verbouwen

of t icoontje weghalen :P

origineel gepost door jblfreak

ja dat klopt e+b

mijn v6 was er vorig jaar ook op afgekeurd (met kadett dash )

ffies die schakelaar verbouwen

of t icoontje weghalen :P

jaja keurmeesters zijn gek :hmmz

k ga m er gewoon uitslopen denk ik

maak m daarna wel dicht zodat niemand t ziet

maar astra F is vrijwel t zelfde alleen hoef je dat dash niet in te korten en de pook moet je dan iets minder verlengen

bij een f kan je kadett of astra kachelunit gebruiken

Maar denk je nu echt dat een zelf pas gemaakt dashboard minder kraakt dan één die er in hoort? Ik denk dat na de ombouw het grote kraken pas echt gaat beginnen. Het is wel een mooie aanpassing, dat wel.

Terug
Naar boven