Deactivated2
Post weleens wat
Ik heb ineens een audio storing,
ik heb een 6 kanaals versterker van rodek en een apparte voor mijn woofers.alle speakers zijn aangesloten via de versterkers.
Er loopt een 35m2 pluskabel vanaf accu na achteren,heb een extra 35m2 kabel gelegt van accu na chassis
En achterin alle massapunten blank geslepen met een dremel voor goede massa.
De audio zit er een paar dagen in en ineens komt een storing opduiken...
De stroomkabel ligt links in de dorpels en de tulpkabels lopen rechts
De storing houd in zodra ik de auto start krijg ik een mooie fluit en des te meer gas ik geef des te harder gaat die fluiten,lijkt dus op de dynamo te reageren...
Ik heb de radia van een eigen massa voorzien rechtstreeks van de accu en ook een eigen pluskabel.
Nu is het zo ik heb mijn dynamo gemeten met een multimeter en de voltage bij stationeer lopen is 13,3 volt,ik meen dat dit aan de lage kant is.
de voltage gemeten op de versterker is 13,2 volt.
Ik meen dat die waarde rond de 14 moet zijn,tenminste heb ik bij mijn oude auto's altijd gehad.
wie o wie weet het probleem?
Alle kabels zijn overigens geslodeerd enzv
ik heb een 6 kanaals versterker van rodek en een apparte voor mijn woofers.alle speakers zijn aangesloten via de versterkers.
Er loopt een 35m2 pluskabel vanaf accu na achteren,heb een extra 35m2 kabel gelegt van accu na chassis
En achterin alle massapunten blank geslepen met een dremel voor goede massa.
De audio zit er een paar dagen in en ineens komt een storing opduiken...
De stroomkabel ligt links in de dorpels en de tulpkabels lopen rechts
De storing houd in zodra ik de auto start krijg ik een mooie fluit en des te meer gas ik geef des te harder gaat die fluiten,lijkt dus op de dynamo te reageren...
Ik heb de radia van een eigen massa voorzien rechtstreeks van de accu en ook een eigen pluskabel.
Nu is het zo ik heb mijn dynamo gemeten met een multimeter en de voltage bij stationeer lopen is 13,3 volt,ik meen dat dit aan de lage kant is.
de voltage gemeten op de versterker is 13,2 volt.
Ik meen dat die waarde rond de 14 moet zijn,tenminste heb ik bij mijn oude auto's altijd gehad.
wie o wie weet het probleem?
Alle kabels zijn overigens geslodeerd enzv