• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Audio Verbouwen Corsa A3

Zou binnenkort eigenlijk ook graag een 2e accu willen aansluiten maar er zijn personen die zeggen dat dit slecht is voor mijn alternator omdat die niet zwaar genoeg zou zijn en er zijn mensen die zeggen dat dit TOTAAL niet waar is.

Het zou verdomd gemakkelijk zijn.

Grtz Seth

Als een accu leeg is zal deze meer laadstroom vragen dan wanneer die op spanning is. Het mag dan duidelijk zijn dat 2 accu's op voldoende spanning geen probleem is voor de dynamo.

Als een accu leeg is zal deze meer laadstroom vragen dan wanneer die op spanning is. Het mag dan duidelijk zijn dat 2 accu's op voldoende spanning geen probleem is voor de dynamo.

Maakt opzich nie zo veel uit, gel accu is makkelijker want als je m inbouwd kunje er nie meer bij, aangezien gel accu onderhoudsvrij is

zou dat wel makkelijk zijn. Om nog ff op het laden terug te komen, je zou er n 2e dynamo bij kunnen zetten of een zwaardere van n 2.0 ofzo,

die geven meer amp met laden, zelf rij ik met de originele en heb nog geen problemen gehad datie het nie aankon.

Maakt opzich nie zo veel uit, gel accu is makkelijker want als je m inbouwd kunje er nie meer bij, aangezien gel accu onderhoudsvrij is

zou dat wel makkelijk zijn. Om nog ff op het laden terug te komen, je zou er n 2e dynamo bij kunnen zetten of een zwaardere van n 2.0 ofzo,

die geven meer amp met laden, zelf rij ik met de originele en heb nog geen problemen gehad datie het nie aankon.

Ik rij met een Vectra 2.0i 16v dus normaal gezien zou mijn dynamo toch zwaar genoeg moeten wezen hé :)

Ik rij met een Vectra 2.0i 16v dus normaal gezien zou mijn dynamo toch zwaar genoeg moeten wezen hé :)

vandaag ff de maten op weeste meten voor mn avic, gisteren heel mijn audio uit de corsa getrokken. Is nou helemaal leeg van achter dus ideaal

om iets nieuws te gaan bedenken, en nu ik de maten van de avic heb kan ik mn dash ook gaan vertimmeren :D Building Time :D

vandaag ff de maten op weeste meten voor mn avic, gisteren heel mijn audio uit de corsa getrokken. Is nou helemaal leeg van achter dus ideaal

om iets nieuws te gaan bedenken, en nu ik de maten van de avic heb kan ik mn dash ook gaan vertimmeren :D Building Time :D

Hou ons zeker op de hoogte met bijhorende :kewlpics

Ga in de mijne een gewone "standaard" radio steken met een aux-in achteraan en daar een aux kabel naar de laptop die in plaats van de bijrijdersairbag komt ;) mss een idee? :p

Heb vandaag ook mijn MDF-plaat gekocht ;) heb de afmetingen, ga morgen beginnen knutselen ;)

Grtz Seth

Hou ons zeker op de hoogte met bijhorende :kewlpics

Ga in de mijne een gewone "standaard" radio steken met een aux-in achteraan en daar een aux kabel naar de laptop die in plaats van de bijrijdersairbag komt ;) mss een idee? :p

Heb vandaag ook mijn MDF-plaat gekocht ;) heb de afmetingen, ga morgen beginnen knutselen ;)

Grtz Seth

Begin is gemaakt, heb al n deel van mn dash gesloopt, en alle oude kabels die naar achter liepen eruit getrokken. Corsa is nou helemaal leeg achterin, vloermattten zijn eruit om de nieuwe kabels makkelijk naar achter te kunnne leggen. Heb ook al n plaat pvc om mn dashbord aan te passen.

Begin is gemaakt, heb al n deel van mn dash gesloopt, en alle oude kabels die naar achter liepen eruit getrokken. Corsa is nou helemaal leeg achterin, vloermattten zijn eruit om de nieuwe kabels makkelijk naar achter te kunnne leggen. Heb ook al n plaat pvc om mn dashbord aan te passen.

Terug
Naar boven