• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Audio Verbouwen Corsa A3

achja tis toch nie anders, heb ik meteen n goeie reden om er een avic in te knutselen :D

Ff dash aanpassen en paar extra kabels trekken en n paar antennes aansluiten en n mic ergens

weg moffelen :D Maar gaat goed komen

tja dynamoruis... om gek van te worden. heb je der geen condensator tussen? en met hoeveel voedingskabels ligt het aangesloten?

ik had tijdje terug 2 amps op 1 voedings kabel, maar dat vond de kabel niet echt super..

tja dynamoruis... om gek van te worden. heb je der geen condensator tussen? en met hoeveel voedingskabels ligt het aangesloten?

ik had tijdje terug 2 amps op 1 voedings kabel, maar dat vond de kabel niet echt super..

Condensator doe ik nie meer aan,

heb 1 hele dikke kabel naar achter liggen naar mn 2e accu, daar heb ik gewoon allebei mn versterkers op aangesloten

en de massa van t hele zaakje zit rechtstreeks op de caroserie.

Als ik de AVIC in ga bouwen komen er zeker foto's van hier. gr's

Condensator doe ik nie meer aan,

heb 1 hele dikke kabel naar achter liggen naar mn 2e accu, daar heb ik gewoon allebei mn versterkers op aangesloten

en de massa van t hele zaakje zit rechtstreeks op de caroserie.

Als ik de AVIC in ga bouwen komen er zeker foto's van hier. gr's

Met hoeveel ampere heb je die kabel verzekerd die naar je 2e accu loopt? Die is er waarschijnlijk 50mm² niet?

Met hoeveel ampere heb je die kabel verzekerd die naar je 2e accu loopt? Die is er waarschijnlijk 50mm² niet?

yep is n 50, en nee heb ik nie afgezekerd, heb ik gewoon goed gelegd dat er niks mee kan gebeuren, net als

de rest van de kabels, niks gezekerd. De een verklaard me voor gek en de andere zegt dat goed kan dus ja.

Gr's

yep is n 50, en nee heb ik nie afgezekerd, heb ik gewoon goed gelegd dat er niks mee kan gebeuren, net als

de rest van de kabels, niks gezekerd. De een verklaard me voor gek en de andere zegt dat goed kan dus ja.

Gr's

Nou, ik ben een veiligheidsfreak omdat ik zo mijn vectra a naar de kl*ten heb gedaan (alles afgetakt, zonder zekeringen) dus ik wil je de goede raad geven: met een zekering ben je zeker :thumb

Nou, ik ben een veiligheidsfreak omdat ik zo mijn vectra a naar de kl*ten heb gedaan (alles afgetakt, zonder zekeringen) dus ik wil je de goede raad geven: met een zekering ben je zeker :thumb

da ben ik nou ook hoor, ik heb nie die rode blauwe of zwarte stroom kabels, maar ik heb hele dikke massa kabel van n las apparaat, zit ook nog s n hele dikke mantel omheen dus daar gebeurt niks mee. Ideaal als je die n metertje of 40 krijgt :D

da ben ik nou ook hoor, ik heb nie die rode blauwe of zwarte stroom kabels, maar ik heb hele dikke massa kabel van n las apparaat, zit ook nog s n hele dikke mantel omheen dus daar gebeurt niks mee. Ideaal als je die n metertje of 40 krijgt :D

jazeker, en ook op het gebied van doorschuren langs de caroserie en die dingen. Er gaat ook nog s n hele hoop stroom door

das nog het fijnste van alles :D absoluut geen weerstand, tenminste die is minimaal voor dit werk.

jazeker, en ook op het gebied van doorschuren langs de caroserie en die dingen. Er gaat ook nog s n hele hoop stroom door

das nog het fijnste van alles :D absoluut geen weerstand, tenminste die is minimaal voor dit werk.

Zou binnenkort eigenlijk ook graag een 2e accu willen aansluiten maar er zijn personen die zeggen dat dit slecht is voor mijn alternator omdat die niet zwaar genoeg zou zijn en er zijn mensen die zeggen dat dit TOTAAL niet waar is.

Het zou verdomd gemakkelijk zijn.

Grtz Seth

Terug
Naar boven