• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto Alarm (Gemini) + Airco gebruik + Radio

IceFreak

Post weleens wat
1

Op mijn net 'nieuwe' Corsa is een Gemini auto alarm geïnstalleerd. Werkt perfect, maar er zat maar 1 handzender bij. Dus ik heb er een handzender bij gevonden en geprobeerd hem aan te melden. Dit heb ik al gevonden:

Gemini GE6090/6091

Schakel het alarm UIT.(m.b.v. HZ of NS)

Zet DIP-schakelaar 5 op ON.

Zet het contact AAN en weer UIT.

Druk binnen 30 sec op de nieuwe HZ.

De knipperlichten geven een korte puls, ten teken dat de zender geprogrammeerd is.

Zet DIP-schakelaar 5 op OFF.

Controleer of alle afstandsbedieningen werken.

Maar, bij mijn auto heb ik geen 5 DIP-schakelaars, maar 4. Ik heb de laatste op ON gezet, maar de nieuwe handzender wil zich niet aanmelden. Help?

2

En nog een vraag over de airco.

Wat is nou het beste om er zo lang mogelijk te van genieten?

-Niet teveel gebruiken bij kleine stukjes?

-Niet direct aanzetten bij starten auto?

-Of juist wel?

-Andere tips?

3

Ik heb een Pioneer radio erin zitten. Maar de FM ontvangst is niet goed genoeg dus ik wil hem nakijken. Maar ik heb geen beugels om hem eruit te klikken. Heeft iemand die over? Of iemand die een adres weet waar je die kan kopen?

Graag gedaan :thumb

Nee, je airco word ook niet direct met starten bekrachtigd, pas iets na dat de motor aanslaat, dat kan je vaak ook horen. een tik van het inslaan van de pomp en iets verandering van motor toerental.

Groetkes,

Sjors

Graag gedaan :thumb

Nee, je airco word ook niet direct met starten bekrachtigd, pas iets na dat de motor aanslaat, dat kan je vaak ook horen. een tik van het inslaan van de pomp en iets verandering van motor toerental.

Groetkes,

Sjors

Super! Bedankt! Ik heb de beugels direct besteld :D. En nog een laatste vraag over de airco, maakt het nog wat uit als je hem bij het starten van de auto direct aanzet?

Super! Bedankt! Ik heb de beugels direct besteld :D. En nog een laatste vraag over de airco, maakt het nog wat uit als je hem bij het starten van de auto direct aanzet?

Wat betreft het Alarm weat ik zo niet..

Je airco gewoon gebruiken ! en jaarlijks een airco service, bij lage temperaturen (+/- 4Gr) schakelt deze niet meer in.. kilometer of 5 voor aankomst de a/c uit zetten kan helpen je warmtewisselaar droog te blazen, deze word erg koud, zodra je de a/c uit zet condenseert deze, dit kan een hele vocht waas geven als je weer gaat rijden kan ook gaan stinken! dus even een paar kilometer voor aankomst uit zetten zodat de aanjager deze kan droog blazen.

Voor wat betreft het verwijderen van je Pioneer radio kun je prima op ebay terecht !

Voorbeeld:

http://cgi.ebay.de/Entriegelungsbug...aurahmen_Radioblenden&hash=item35aadb2710" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes !

Groetkes,

Sjors

Wat betreft het Alarm weat ik zo niet..

Je airco gewoon gebruiken ! en jaarlijks een airco service, bij lage temperaturen (+/- 4Gr) schakelt deze niet meer in.. kilometer of 5 voor aankomst de a/c uit zetten kan helpen je warmtewisselaar droog te blazen, deze word erg koud, zodra je de a/c uit zet condenseert deze, dit kan een hele vocht waas geven als je weer gaat rijden kan ook gaan stinken! dus even een paar kilometer voor aankomst uit zetten zodat de aanjager deze kan droog blazen.

Voor wat betreft het verwijderen van je Pioneer radio kun je prima op ebay terecht !

Voorbeeld:

http://cgi.ebay.de/Entriegelungsbug...aurahmen_Radioblenden&hash=item35aadb2710" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes !

Groetkes,

Sjors

Terug
Naar boven