• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto houdt onwijs in

Ik heb de auto inmiddels van Tim overgekocht en gister het e.e.a. geprobeerd.

Gonzo de geschakelde plus lijkt in orde, ik heb gister voor de zekerheid de ecu direct op de accu gedaan.

Echter wou ik gister de ecu uitlezen doormiddel van een lampje plaatsen op pin 22 van de ecu (Bruin/blauwe draad) en bruin/geel aan massa.

En natuurlijk de andere aansluiting van het lampje op de +.

Echter was het bovenstaande zonder resultaat? Lampje doet totaal niets.

btw, tevens getracht het lampje aan te sluiten op pin 12 in geval van motronic 2.5.

Anders ik wel, mensen suggesties waarom de diagnose niet werkt? king:

Zit er sterk aan te denken een andere kabelboom op de auto te zetten, wellicht heb ik er nog een liggen.

Deze avond een andere kabelboom op de auto getest van een Calibra Motronic 2.8 waardoor ik twee sensoren niet aan kon sluiten.

Maargoed resultaat mag er wel wezen! :o

Hij loopt redelijk goed. :thumbup houdt nog wel in maar valt niet meer dood bij gasgeven!

Probleem lijkt hem dus in de kabelboom te zitten.

Van het weekend ga ik de kabelboom welke in de auto zit eruit halen en helemaal nalopen en hopelijk vind ik het probleem.

08102009450.jpg

dkadett039300x200.jpg

Mooi wagentje,

maar kan je die bovenste foto aub de helft verkleinen???

Zelfs ik moet mijn beeldscherm scrollen naar rechts om hem helemaal te zien ;)

idd WTF het is een dikke auto. maar zo dik :jerry

dus je bent dr al uit wat het is, mooi ff een boompje scoren die compleet is en knallen :angel

origineel gepost door folkyc20xe

idd WTF het is een dikke auto. maar zo dik :jerry

dus je bent dr al uit wat het is, mooi ff een boompje scoren die compleet is en knallen :angel

Boom die ik momenteel heb blijkt ook te kunnen bedankt voor de toelichting op msn! :D

zo te horen zit het probleem in de draadboom.

Zelf heb ik ook een soort gelijk probleem gehad met calibra c20xe

Hier was de aanzuigbuis in de tank kapot.

weet niet hoe dit in een kadett zit.

Anders ff proberen met kan benzine en daar de slang van je pomp in hangen.

Inmiddels heb ik de Kadett goed aan het lopen! Heb een andere motorboom ingebouwd en het e.e.a. uitgezocht/gesoldeerd.

Vervolgens liep de motor op 3 cilinders maar had wel vonk/inspuiten op alle 4 tevens was de compressie op alle cilinders nagenoeg gelijk.

Uiteindelijk heb ik de injectoren eruit gedraaid en tot mijn grote verbazing zat de injector van cilinder 3 helemaal vol met roest/zooi.

De injector vervangen voor een schoon exemplaar en de motor liep netjes op 4 cilinders!

Morgen ga ik de auto verder afbouwen en hopelijk een lange proefrit maken.

Terug
Naar boven