• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto kopen: lenen of sparen? Wat is het beste volgens u?

ben ik tot nu toe de enigste die er voor uit wilt komen die wel wilt gaan lenen voor een auto.

ik zit heel sterk te denken om een nieuwe corsa aan te schaffen, niet gelijk de duurste maar ook geen instapper,

ja 1/3 van de nieuwprijs met inruil van mijn eigen auto + cash spaargeld heb ik wel maar de andere 2/3 niet. en dan spreken we nog van een 8 a 9000 die overblijft die heb ik nu niet morgen niet volgend jaar niet, zo zijn er velen.

maar ik lees me eigen wel heel goed in, ik probeer omdat over de aanschaf tog wel een maand of 3 a 4 overeen gaat nog wel wat extra geld van me eigen bij te leggen, en dan heel goed de voorwaarden lezen.

en ja je betaalt de auto misschien wel 0.3 keer meer maar dat is nou eenmaal zo, als ik daarvoor een hele goeie auto heb waar ik jaren in vooruit kan prima.

sparen...

niks lenen.

enkel en alleen je hypotheek,dat is/lijkt mij het verstandigste...

En wie toch wil lenen moet dat zelf weten :)

lenen voor een splinternieuwe wagen kan geen kwaad deze autos moeten toch de eerste drie jaar omnium verzekerd worden .dus als je hem opeen duwt krijg je een nieuwe terug alsje ten minste goed verzekerd bent .hebben van de zomer nog een nieuwe fiesta voor het vrouwtje gekocht het geld was er voor de auto volledig te kunnen betalen .maar hebben toch voor de helft geleend kwestie van niet zonder spaarcenten te zitten.want wat heb je er aan al jespaarcenten aan een auto uitgeven en een week later bv de verwarming kapot en geen spaar geld om het te maken

voor de nl´ers omnium is all risk op ze belgs,

nog bijkomend voordeel nieuwe autos moeten pas op het 4e jaar naar de keuring dan op het 6e en 8e en dan elk jaar dus 9e 10e enzovoorts, spaart ook geld uit, kvind het alleen wel iets te veel vertrouwen in de techniek, binnen 4 jaar kun je best een band op rijden en er zijn genoeg mensen voor wie de auto een middel is om van a naar b te gaan en er verder niet naar kijken, dus als ze niet terecht worden gewezen is dit ook niet echt veilig.

origineel gepost door louwe 16 klepper

ook voor een nieuwe auto lenen

vind ik dom

cker als je kijkt hoeveel n nieuwe auto afschrijft:o

allen al daarom zal ik in m,n huidige situatie nooit n nieuwe wagen kopen

ik kan me financieel goed redden dus ik klaag der cker niet over

maar pas als ik zoveel geld heb dat ik niet meer weet waar ik het aan uit moet geven

ga ik mischein wel nieuw er bij rijden

maar de oudjes blijven ook dan nog:thumbup:thumbup

verder kan dit topic eigenljk wel opslot

want de topic starter is nooit verder gekomen dan 1 post

:o:o:thumbdown:thumbdown:thumbdown

Je hebt soms ook dat je een auto kan kopen en dan renteloos kan afbetalen. Ook al heb je het geld dan ben je gek als je hem in 1x koopt. Nu kan je van dat geld rente vangen en alles bijelkaar leverd het win=win situatie op :angel

Terug
Naar boven