• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto lijkt wel niet goed te koelen

qoesee

Post weinig
hallo

als ik in het begin rustig de auto laat warm lopen is er niks aan de hand.

als ik de snelweg op rij wordt hij al snel z'n beetje rondt de 90 graden.

nou weet ik niet of dit echt slecht is hoor.

maar ik ga over 2weken op vakantie met deze auto opel vectra-b 2.5 v6 1996.

hij heeft het zeker zwaar als ik het pad op kom rijden nachts of overdag maakt niet uit.

ventilator slaat wel aan trouwens.

groetjes

@wim-v6 wrote:ja, Ik heb meerdere V6en gereden in de vectra-A, calibra, deze worden vaak warmer dan 90 graden, en de mijne doet op de op-com en tech-II ook hoger als op de meter, weer niet welke ik moet geloven, maar als de op-com / Tech-II klopt kom ik ook wel op 95 graden op de snelweg en 100graden in de stad.

ik durf echt niet te zeggen hoe warm ze exact word..

Willem

Gisteren bij mij precies hetzelfde bij het uitlezen. De auto zelf gaf 90 graden aan en het uitleesapparaat 103 graden. Aangezien de motor gewoon netjes liep ga ik er vanuit dat het uitleesapparaat het niet goed heeft.

@wim-v6 wrote:ja, Ik heb meerdere V6en gereden in de vectra-A, calibra, deze worden vaak warmer dan 90 graden, en de mijne doet op de op-com en tech-II ook hoger als op de meter, weer niet welke ik moet geloven, maar als de op-com / Tech-II klopt kom ik ook wel op 95 graden op de snelweg en 100graden in de stad.

ik durf echt niet te zeggen hoe warm ze exact word..

Willem

Gisteren bij mij precies hetzelfde bij het uitlezen. De auto zelf gaf 90 graden aan en het uitleesapparaat 103 graden. Aangezien de motor gewoon netjes liep ga ik er vanuit dat het uitleesapparaat het niet goed heeft.

@qoesee wrote:Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw

ik zou zeggen CC das altijd lekker. en op tijd tanken. :P

genoeg eten en drinken en gaan. verder zou ik alles even nalopen (werkt alles enzo) en voor de zekerheid een busje olie en koelvloeistof meenemen. je weet het maar nooit. in ieder geval succes met je reis.!

@qoesee wrote:Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw

ik zou zeggen CC das altijd lekker. en op tijd tanken. :P

genoeg eten en drinken en gaan. verder zou ik alles even nalopen (werkt alles enzo) en voor de zekerheid een busje olie en koelvloeistof meenemen. je weet het maar nooit. in ieder geval succes met je reis.!

90 graden mag ie worden, mijn V6 hangt altijd rond de 80 a 85 graden op de snelweg, en 90 in stadsverkeer.

je kan wel eens je massa kabels nakijken of extra aanleggen, daarmee is bij mij de meter minder aan gaan geven.

Willem

90 graden mag ie worden, mijn V6 hangt altijd rond de 80 a 85 graden op de snelweg, en 90 in stadsverkeer.

je kan wel eens je massa kabels nakijken of extra aanleggen, daarmee is bij mij de meter minder aan gaan geven.

Willem

oke het leek nogal raar omdat hij eerst normaal blijft en opeens stijgt hij omhoog

ook als ik me airco aanzet zakt hij naar normale temp zo rondt de 83 graden

oke het leek nogal raar omdat hij eerst normaal blijft en opeens stijgt hij omhoog

ook als ik me airco aanzet zakt hij naar normale temp zo rondt de 83 graden

de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

vorige jaar de thermostaat vervangen.

wat kan het dan zijn??

de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

Das dan geen V6, anders word ie errug warm.

zeker de smallblocks mogen lekker warm worden...

Willem

@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

Das dan geen V6, anders word ie errug warm.

zeker de smallblocks mogen lekker warm worden...

Willem

Terug
Naar boven