• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto lijkt wel niet goed te koelen

Opel gebruikt een hogedruksysteem voor de koelvloeistof.

Bij mijn Z16SE kan ie gerust 100 celsius worden, maar doet ie alleen als het echt warm is buiten (27+) als k in de stad rij.

Verder blijft ie rond de 90, de meeste km's maak ik buiten de bebouwde kom.

Back ontopic :

Vergeet vooral niet je reservewiel op spanning te zetten!!

Gevarendriehoek aanwezig? Veiligheidshesje aanwezig? Verbandtrommel in orde?

Controleer de verlichting, en vloeistoffen.

Als dat in orde zit, kun je genieten van je vakantie!

Opel gebruikt een hogedruksysteem voor de koelvloeistof.

Bij mijn Z16SE kan ie gerust 100 celsius worden, maar doet ie alleen als het echt warm is buiten (27+) als k in de stad rij.

Verder blijft ie rond de 90, de meeste km's maak ik buiten de bebouwde kom.

Back ontopic :

Vergeet vooral niet je reservewiel op spanning te zetten!!

Gevarendriehoek aanwezig? Veiligheidshesje aanwezig? Verbandtrommel in orde?

Controleer de verlichting, en vloeistoffen.

Als dat in orde zit, kun je genieten van je vakantie!

@wim-v6 wrote:@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

vorige jaar de thermostaat vervangen.

wat kan het dan zijn??

Das dan geen V6, anders word ie errug warm.

zeker de smallblocks mogen lekker warm worden...

Willem

? tegen mij heb je wat anders gezegd.. ik heb dus wel een v6 en die wordt met gemak wel zo warm.

Vandaag weer, met airco aan, op snelweg bij 120 km/h en meer, loopt temp op naar 95 tot 97,5 en meer graden. en was 't echt heet buiten ? nee.

@wim-v6 wrote:@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

Willem

? tegen mij heb je wat anders gezegd.. ik heb dus wel een v6 en die wordt met gemak wel zo warm.

Vandaag weer, met airco aan, op snelweg bij 120 km/h en meer, loopt temp op naar 95 tot 97,5 en meer graden. en was 't echt heet buiten ? nee.

@qoesee wrote:Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw

Zorg dat je per persoon een liter water in je auto hebt.

Zeker nu in de zomer, je hoeft maar een uurtje of 2 -3 vast komen te zitten tussen het vakantieverkeer, dan krijg je al snel heel veel dorst.

@qoesee wrote:Hebben julie nog enkele goeie tips voor een trip van 1500 kilometer banden heb ik al nieuw

Zorg dat je per persoon een liter water in je auto hebt.

Zeker nu in de zomer, je hoeft maar een uurtje of 2 -3 vast komen te zitten tussen het vakantieverkeer, dan krijg je al snel heel veel dorst.

yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..

Voor dat soort tips kan je ook op forum van de Libelle, autokampioen of de nierstichting terecht. 😉

yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..

Voor dat soort tips kan je ook op forum van de Libelle, autokampioen of de nierstichting terecht. 😉

Nou, af en toe lijkt het hier wel het Libelle forum hoor.

En daarbij, als je koeling niet werkt, dan is dat water ook handig.

Nou, af en toe lijkt het hier wel het Libelle forum hoor.

En daarbij, als je koeling niet werkt, dan is dat water ook handig.

@Jerremy wrote:yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..

LOL :jerry :jerry :jerry

@Jerremy wrote:yzf1kr, dat heeft toch niks met de (technische staat van de) auto te maken..

LOL :jerry :jerry :jerry

@Jerremy wrote:@wim-v6 wrote:@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

Willem

Klopt ook wel jeroen, gemiddeld gezien word de Vectra-B V6 minder warm als de Calibra en Vectra-A, dit kan aan de koelcapaciteit liggen, of aan de thermoschakelaars.

thermosstaat staat hierbuiten, deze is voor de 2.5 2.6 3.0 en 3.2 hetzelfde.

zo ook bij jouw auto kan dit aan de capaciteit van de radiateur liggen.

deze motoren mogen ook over de 100graden heen komen..

Eerst maar eens kijken wat ze doet met een nieuw koelblok erin Jeroen.

> Als de airco aanstaat kan de motor ook warmer worden omdat de Condensor best wel warm word.

Willem

@Jerremy wrote:@wim-v6 wrote:@djuricic wrote:de mijne loopt richting de 100 en gaat die gewoon weer terug naar 90

wat kan het dan zijn??

Willem

Klopt ook wel jeroen, gemiddeld gezien word de Vectra-B V6 minder warm als de Calibra en Vectra-A, dit kan aan de koelcapaciteit liggen, of aan de thermoschakelaars.

thermosstaat staat hierbuiten, deze is voor de 2.5 2.6 3.0 en 3.2 hetzelfde.

zo ook bij jouw auto kan dit aan de capaciteit van de radiateur liggen.

deze motoren mogen ook over de 100graden heen komen..

Eerst maar eens kijken wat ze doet met een nieuw koelblok erin Jeroen.

> Als de airco aanstaat kan de motor ook warmer worden omdat de Condensor best wel warm word.

Willem

bedankt voor alle tips

ik had nog een 1 vraag soms lijkt me auto wel niet de laatste versnelling te gebruiken

als ik 120 rij zit hij op 3000 toeren kwam ik gister achter(rij de laatste tijd niet vaak meer op de snel weg)

in die automaat zitten toch ook gewoon 5 versnellingen

Terug
Naar boven