• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto opengeknipt

Maw. als je zo'n auto als ik hebt dan word je zwaar genaait, want voor de dagwaarde koop ik niet iets gelijkwaardigs terug, dus kost je altijd geld en het geouwehoer dat je ermee hebt. En dit is ook zo'n geval, een subaru van een jaar of 12 á 13, voor de verzekering afgeschreven maar kan bij wijze van nog 5 jaar mee en dan krijg je een fooi als dagwaarde terwijl je er 2e hands nog goed 2.500 voor neer moet leggen.

Ja, de wam-verzekeraar van de oudere man, zal deze kosten moeten betalen.

Het gaat hier om kosten ter vermindering van schade ( immers door het openknippen van de auto is de kans op ernstig letsel verminderd) en volgens het nieuwe verzekeringsrecht zullen deze kosten door verzekeraar moeten worden betaald.

Artikel 957 ( BW boek 7)

1.Zodra de verzekeringnemer of de verzekerde van de verwezenlijking van het risico of het ophanden zijn daarvan op de hoogte is, of behoort te zijn, is elk hunner, naar mate hij daartoe in de gelegenheid is, verplicht binnen redelijke grenzen alle maatregelen te nemen, die tot voorkoming of vermindering van de schade kunnen leiden.

2.De verzekeraar vergoedt de kosten aan het nemen van de in lid 1 bedoelde maatregelen verbonden, en de schade aan zaken die daarbij worden ingezet.

Ja, de wam-verzekeraar van de oudere man, zal deze kosten moeten betalen.

Het gaat hier om kosten ter vermindering van schade ( immers door het openknippen van de auto is de kans op ernstig letsel verminderd) en volgens het nieuwe verzekeringsrecht zullen deze kosten door verzekeraar moeten worden betaald.

Artikel 957 ( BW boek 7)

1.Zodra de verzekeringnemer of de verzekerde van de verwezenlijking van het risico of het ophanden zijn daarvan op de hoogte is, of behoort te zijn, is elk hunner, naar mate hij daartoe in de gelegenheid is, verplicht binnen redelijke grenzen alle maatregelen te nemen, die tot voorkoming of vermindering van de schade kunnen leiden.

2.De verzekeraar vergoedt de kosten aan het nemen van de in lid 1 bedoelde maatregelen verbonden, en de schade aan zaken die daarbij worden ingezet.

[rquote=1878901&tid=143357&author=Astraman]Maw. als je zo'n auto als ik hebt dan word je zwaar genaait, want voor de dagwaarde koop ik niet iets gelijkwaardigs terug, dus kost je altijd geld en het geouweprutsmuts dat je ermee hebt. En dit is ook zo'n geval, een subaru van een jaar of 12 á 13, voor de verzekering afgeschreven maar kan bij wijze van nog 5 jaar mee en dan krijg je een fooi als dagwaarde terwijl je er 2e hands nog goed 2.500 voor neer moet leggen.[/rquote]

Dan moet je 100 euro uitgeven, en de auto laten taxeren. Bij schade zouden ze het getaxeerde uit moeten keren.

[rquote=1878901&tid=143357&author=Astraman]Maw. als je zo'n auto als ik hebt dan word je zwaar genaait, want voor de dagwaarde koop ik niet iets gelijkwaardigs terug, dus kost je altijd geld en het geouweprutsmuts dat je ermee hebt. En dit is ook zo'n geval, een subaru van een jaar of 12 á 13, voor de verzekering afgeschreven maar kan bij wijze van nog 5 jaar mee en dan krijg je een fooi als dagwaarde terwijl je er 2e hands nog goed 2.500 voor neer moet leggen.[/rquote]

Dan moet je 100 euro uitgeven, en de auto laten taxeren. Bij schade zouden ze het getaxeerde uit moeten keren.

:P Wauw! dit had ik nog nooit gehoord! Als ik echt een mooie auto had, had ik er tussen gaan staan en hadden ze me weg kunnen dragen met 5 man terwijl ik haar arm niet los had gelaten.

:P Wauw! dit had ik nog nooit gehoord! Als ik echt een mooie auto had, had ik er tussen gaan staan en hadden ze me weg kunnen dragen met 5 man terwijl ik haar arm niet los had gelaten.

mocht je 't zelf meemaken, gewoon in een politie auto gaan zitten

Dat was dus ooit gebeurt bij een vectra B van de politie.

Werkte toen nog bij de plaatselijke dealer daar.

Hadden het dak er wel heel netjes afgeslepen.

Vectra was net een half jaar oud.

Is later gewoon gerepareerd.

Weet niet of de betreffende agent nog agent is :P

mocht je 't zelf meemaken, gewoon in een politie auto gaan zitten

Dat was dus ooit gebeurt bij een vectra B van de politie.

Werkte toen nog bij de plaatselijke dealer daar.

Hadden het dak er wel heel netjes afgeslepen.

Vectra was net een half jaar oud.

Is later gewoon gerepareerd.

Weet niet of de betreffende agent nog agent is :P

Terug
Naar boven