• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

@wim-v6 wrote:@Vbootje wrote:Weet iemand of dit ook mogelijk is op de Vectra C?

Ramen kan je ook sluiten dmv sluiten knop ingedrukt te houden.

Willem

Dat werkt niet op een Vectra B2 dan???

Ik ga het weekend maar even de 2 draadje bruggen. Even bij passagierskant kijken. of was het nou bestuurderskant :hmmz

Engelse auto,s hebben ook de kabelboom natuurlijk andersom liggen.

Sluiten volgens die engels handleiding werkt perfect bij mij met de blauwe draad dus safe lock. Heb het tevens op onze zafira uitegevoerd en daar werkt het ook. Mocht het nu niet lang genoeg zijn om de ramen helmaal te sluiten zou ik er een elco tussen plaatsen.

Hey, je hebt dus de handleiding gebruikt om de draden door te verbinden, niet de module?

De ramen sluiten dus volledig bij safe-lock? Of moet je de sleutel op de knop dan ingedrukt houden?

duurde ff had de module donderdag al ingebouwd maar nog geen tijd gehad om te posten.

hierbij de foto's en een filmpje.

[youtube:mhbqqlxy]

Sluiten volgens die engels handleiding werkt perfect bij mij met de blauwe draad dus safe lock. Heb het tevens op onze zafira uitegevoerd en daar werkt het ook. Mocht het nu niet lang genoeg zijn om de ramen helmaal te sluiten zou ik er een elco tussen plaatsen.

@RISL wrote:@Haasje17 wrote:@RISL wrote:Bedankt voor de info!

Ik ga het ook snel proberen...zodra ik de middentunnel los krijg :???:

Krijg 'm niet los van de pook&handrem.

Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.

Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.

In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.

Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem....dus eerst dat 'bakje' onder de handrem eruit?

Ik zie geen foto waar de middentunnel opstaat :hmmz

Deze bedrading zit zoals haasje al aangeeft rechts onder je handschoenenkastje ...

Dus dat scheelt een hoop werk om je middentunnel te slopen ...

Hey, je hebt dus de handleiding gebruikt om de draden door te verbinden, niet de module?

De ramen sluiten dus volledig bij safe-lock? Of moet je de sleutel op de knop dan ingedrukt houden?

@RISL wrote:Hey, je hebt dus de handleiding gebruikt om de draden door te verbinden, niet de module?

ik heb gewoon die handleiding gebruikt en het werkt gewoon bij safelock. Volgensmij is die module niet meer dan die draadjes met elkaar verbinen emt daarbij nog een condensatortje om eventueel het te kort aan stroom te compenseren.

Bij mij werkt het prima zonder condensatortje.

Ik heb laatst eens met de opcom gekeken in mn auto en daar zit ook een roof window close functie in en dan gaan ook gewoon alle ramen dicht. Alleen kan ik het niet kopelen aan mn sleutel dus ik denk dat de functie er ook eigenlijk al in zit.

duurde ff had de module donderdag al ingebouwd maar nog geen tijd gehad om te posten.

hierbij de foto's en een filmpje.

[youtube:mhbqqlxy]

@RISL wrote:@Haasje17 wrote:@RISL wrote:Bedankt voor de info!

Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.

Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.

In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.

Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem....dus eerst dat 'bakje' onder de handrem eruit?

Ik zie geen foto waar de middentunnel opstaat :hmmz

Deze bedrading zit zoals haasje al aangeeft rechts onder je handschoenenkastje ...

Dus dat scheelt een hoop werk om je middentunnel te slopen ...

@RISL wrote:Hey, je hebt dus de handleiding gebruikt om de draden door te verbinden, niet de module?

ik heb gewoon die handleiding gebruikt en het werkt gewoon bij safelock. Volgensmij is die module niet meer dan die draadjes met elkaar verbinen emt daarbij nog een condensatortje om eventueel het te kort aan stroom te compenseren.

Bij mij werkt het prima zonder condensatortje.

Ik heb laatst eens met de opcom gekeken in mn auto en daar zit ook een roof window close functie in en dan gaan ook gewoon alle ramen dicht. Alleen kan ik het niet kopelen aan mn sleutel dus ik denk dat de functie er ook eigenlijk al in zit.

Bedankt voor de info!

deze module werkt ook met het dakraam. max 4 ramen en 1 dakraam

de module bestaat uit een aantal weerstanden en birelais netjes gesoldeerd op op een print plaat.

Terug
Naar boven