• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

@RISL wrote:Bedankt voor de info!

Ik ga het ook snel proberen...zodra ik de middentunnel los krijg :???:

Krijg 'm niet los van de pook&handrem.

Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.

Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.

Bedankt voor de info!

@Haasje17 wrote:@RISL wrote:Bedankt voor de info!

Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.

Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.

In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.

Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem....dus eerst dat 'bakje' onder de handrem eruit?

deze module werkt ook met het dakraam. max 4 ramen en 1 dakraam

de module bestaat uit een aantal weerstanden en birelais netjes gesoldeerd op op een print plaat.

Haha, ik snap al waar ik fout ga.

Het is de linkerzijde van de passagiersruimte op de foto. Maar het is natuurlijk een engelse handleiding, op een engelse auto (met stuur aan de andere kant).

Dus jullie hebben inderdaad gelijk, het zit tegen de buitenkant van de wagen aan passagierszijde (lijkt me de meest neutrale omschrijving, gezien die rare Engelsen met hun stuur rechts?)

@RISL wrote:Bedankt voor de info!

@RISL wrote:Haha, ik snap al waar ik fout ga.

Het is de linkerzijde van de passagiersruimte op de foto. Maar het is natuurlijk een engelse handleiding, op een engelse auto (met stuur aan de andere kant).

Dus jullie hebben inderdaad gelijk, het zit tegen de buitenkant van de wagen aan passagierszijde (lijkt me de meest neutrale omschrijving, gezien die rare Engelsen met hun stuur rechts?)

:thumb

Erg he en dan nog links rijden ook :hmmz

Maar als ik het dus goed begrijp ...

Moet er een kastje in om alle electrische ramen volledig te laten werken ?

Ik zie dat een draadje door verbinden niet genoeg stroom geeft ?

@Haasje17 wrote:@RISL wrote:Bedankt voor de info!

In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.

Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem....dus eerst dat 'bakje' onder de handrem eruit?

Ik ga het komend weekend uitproberen. Werkt het niet naar behoren, dan schaf ik ook de module aan.

Haha, ik snap al waar ik fout ga.

@RISL wrote:Haha, ik snap al waar ik fout ga.

:thumb

Erg he en dan nog links rijden ook :hmmz

Maar als ik het dus goed begrijp ...

Moet er een kastje in om alle electrische ramen volledig te laten werken ?

Ik zie dat een draadje door verbinden niet genoeg stroom geeft ?

Okay, dus even voor de duidelijkheid.

Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?

Ik ga het komend weekend uitproberen. Werkt het niet naar behoren, dan schaf ik ook de module aan.

Ik ben heel erg benieuwd ik heb gister in iedergeval het kapje weggeghaald om erbij te kunnen.

hier een paar foto'tjes

IMG-20110830-00464.jpg

IMG-20110830-00463.jpg

IMG-20110830-00465.jpg

Ik wacht nog even het antwoord af van de laatst gestelde vraag en dan ga ik eventueel de kabels bruggen.

Greetz D'Angelo

@RISL wrote:Okay, dus even voor de duidelijkheid.

Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?

Inderdaad, ik heb alleen een foutje gemaakt voor degene die het willen hebben sluiten op safelock. Dan moet je aan de bestuurderskang het kapje loshalen en daar vind je een stekker met een helehoop kabels. En daar moet je dan de zwart/blauwe (zwarte draad met blauwe streep)draad doorverbinden met de bruin/zwarte (bruine draad met zwarte streep)

Ik zal anders morgen of vanavond even foto's maken.. voor de duidelijkheid.

Okay, dus even voor de duidelijkheid.

Terug
Naar boven